Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محسن ارشدزاده در آیین افتتاح نخستین هتل آپارتمان سالمندان استان در مراغه، با بیان اینکه ۹ مرکز شبانه‌روزی و ۱۳ مرکز روزانه نگهداری سالمندان در استان فعال هستند گفت: بیش از ۶۰ میلیارد تومان توسط خیرین پروژه و ساختمان در استان در حوزه بهزیستی ساخته شده است .

مدیرکل بهزیستی استان گفت: این مجموعه با امکانات رفاهی به صورت سوئیت و هتل آپارتمان با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان توسط خیر مراغه‌ای ایجاد شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارشدزاده با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تاکنون خیرین ۶۰ میلیارد تومان پروژه برای بهزیستی در زمینه معلولین، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست ساخته‌اند گفت: خیرین در آذربایجان شرقی در صف  اول انجام کار خیر قراردارند.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این پروژه ۵ میلیارد تومان می‌باشد گفت: این مجموعه با امکانات رفاهی به صورت سوئیت و هتل آپارتمان توسط حاج حیدر بلوغی خیر مراغه‌ای ساخته شده است .

مدیر کل بهزیستی استان، با اشاره به اینکه ۱۱ درصد جمعیت استان سالمند هستند اظهار داشت: ۴۲۰ هزار نفر در استان به سن سالمندی رسیده اند که ۴۶ هزار نفر از این عزیزان از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
محسن ارشدزاده ادامه داد: ۱۰۰۰ نفر از سالمندان نیز از خدمات نگهداری اداره کل بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه، سالمندی در استان خانواده محور است و سالمندان توسط خانواده های خود نگهداری می شوند گفت: باید فرهنگ احترام و نگهداری محبت آمیز سالمندان را حفظ کنیم.

ارشدزاده با بیان توضیحات بیشتر در خصوص هتل آپارتمان سالمندان خواجه نصیر مراغه گفت: این هتل به صورت سوئیت ساخته شده و هر سوئیت حمام و سرویس بهداشتی مجزا داشته، نورپردازی و بسترسازی به صورت استاندارد انجام شده و مساحت کل مجموعه ۲۳۰۰ متر مربع است.

مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان ما از جمله استان های پیر کشور محسوب می شود گفت: آذربایجان شرقی رتبه پنجم پیری جمعیت کشور را دارا می‌باشد .

وی با اشاره بر اینکه امید به زندگی و آسایش در استان بالا می‌باشد، گفت: نسبت سالمندان به جمعیت در کشور ۱۰ درصد است اما در استان این رقم به ۱۱ درصد می رسد.

عالی ترین مقام اداره کل بهزیستی در استان با بیان اینکه  ۱۵۰۰ تخت خواب در مراکز نگهداری سالمندان استان وجود دارد اظهار کرد: همواره تعداد سالمندان در مراکز نگهداری دو سوم و کمتر از ظرفیت موجود بوده است.
ارشدزاده با بیان اینکه از سال ۱۴۲۰ تا ۱۴۲۵ جمعیت سالمندان استان به ۲۵ درصد خواهد رسید، گفت: امروز اولویت بهزیستی استان ایجاد مراکز رفاهی برای سالمندان می‌باشد.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه ۹۸ درصد کارهایی که بهزیستی آذربایجان شرقی در گذشته انجام می‌داد به بخش خصوصی و خیریه واگذار شده است اظهار کرد: امروز ۳۶ مرکز شبانه‌ روزی در استان فعال هستند که ۳۰ عدد از آنها به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

محسن ارشد زاده با اشاره به اداره شیرخوارگاه‌ها گفت: در شیرخوارگاه‌های آذربایجان شرقی به صورت میانگین سالانه ۵۰ کودک نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۵۰ نفر کودک بدسرپرست و بی سرپرست در استان وجود دارد، گفت: ۲۵۰ نفر از آنها در مراکز بهزیستی و یک هزار و ۷۰۰ نفر از آنها توسط خانواده‌ها نگهداری می‌شود.
ارشدزاده با اشاره به آمار معلولین شاغل در اداره کل بهزیستی استان گفت: جمعا ۳۳ نفر معلول در اداره کل بهزیستی استان شاغل هستند که با لحاظ ۹۰۰ نفر نیروی کار موجود، این تعداد از ۳ درصد سهمیه قانونی اشتغال معلولین در ادارات بیشتر است.

وی ادامه داد: در سال ۹۴ حدود ۲۰۰ نفر نیروی کار استخدام شدند که ۸ نفر از این همکاران جزو معلولین بودند.

46

کد خبر 1331568

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بهزیستی استان آذربایجان شرقی سالمندان باشگاه استقلال آلودگی هوا آندره استراماچونی عراق ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم شهر تهران باشگاه پرسپولیس بارش برف باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت خیران در تجهیز مراکز درمانی اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در اقدامی خداپسندانه و نوع دوستانه خیرین سلامت خانم دکتر شیوا حسن زاده   یکصد میلیون ریال  وخانواده مرحوم حاج ناصر کریمیان    دویست میلیون ریال برای تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی اهدا کردند.

خانواده مرحومان حاجی کریم ایرانفر و حاجیه زینب ایرانی  نیز در خرید   یک دستگاه دی سی شوک به ارزش سه میلیارد و سیصد میلیون ریال اهدا کردند.

 

 

دیگر خبرها

  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی
  • توسعه خدمات، ظرفیت ها و توانمندیهای هلال احمربا مشارکت منتخبان مردم در مجلس
  • ۴ هزار جوان ۱۸ ساله در آرزوی مستقل شدن هستند
  • صادرات ۱۰۳ میلیون دلار شیرینی و شکلات از آذربایجان شرقی
  • مشارکت خیران در تجهیز مراکز درمانی اشنویه
  • صادرات یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی