Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@09:30:38 GMT

فواید بی نظیر پیاز و سیر

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۳۰۶۰

فواید بی نظیر پیاز و سیر

 افرادی که برای به دست آوردن طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی سعی در خوردن میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ دارند، ممکن است به غلط فکر کنند که مواردی مانند پیاز و سیر مواد مغذی زیادی را ارائه نمی‌دهند.

همه رنگ‌های پیاز (از جمله سفید) منابع خوبی برای ویتامین C، ویتامین B۶، پتاسیم و فولات است، در حالی که سیر سرشار از ویتامین C، ویتامین B۶، تیامین، پتاسیم، کلسیم، فسفر، مس و منگنز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به علاوه، پیاز و سیر یک روش کم کالری برای اضافه کردن عطر و طعم به یک بشقاب غذاست بدون اینکه به مواد دیگری مانند کره و نمک نیلزی باشد.

مخلوط مقداری سیر و پیاز در پخت و پز‌های روزانه نه تنها از نظر خواص درمانی که در آن‌ها وجود دارد مفید خواهد بود، بلکه همچنین باعث می‌شود وعده‌های غذایی خوشمزه‌تر شوند.

سیر و پیاز – که جزئی از خانواده آلیوم هستند، به همراه صدف و تره فرنگی دارای خواص سلامتی هستند و اغلب به عنوان غذا‌های دارویی به خصوص در سنت‌های شفابخش شناخته می‌شوند.

سبزیجات آلیوم سرشار از ترکیبات ارگانوسولفور هستند که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد برای کاهش کلسترول و فشار خون و کمک به پیشگیری از بیماری‌های مزمن از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی مفید است. اما هنوز مشخص نیست که بدن به خوبی از این ترکیبات بعد از مصرف استفاده می‌کند یا نه. برخی تحقیقات حاکی از آن است که سیر خام ممکن است بیشترین مزایای سلامتی را داشته باشد، بنابراین برخی دانشمندان توصیه می‌کنند حداقل ۱۰ دقیقه قبل از پخت و پز، سیر خرد شده خام را نگه دارید، تا قبل از آماده سازی، واکنش‌های آنزیمی کاتالیز شده داشته باشد.

سبزیجات آلیوم همچنین حاوی فیتوشیمیایی یا ترکیبات شیمیایی موجود در گیاهان هستند که می‌توانند فرآیند‌های بدن را تحت تأثیر قرار دهند. طبق تحقیقات موسسه آمریکایی، تحقیقات نشان می‌دهد که فیتوشیمیایی ها، از جمله آن‌هایی که در سبزیجات آلیوم هستند، می‌توانند سلامت ایمنی بدن را بهبود بخشند و با جلوگیری از التهاب، آسیب سلول و آسیب DNA، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

تحقیقات سرطان و مطالعات همچنین حاکی از آن است که سیر و پیاز خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارند.

آنچه روشن است این است که سبزیجات آلیوم به طور کلی برای سلامت روده مفید هستند به این دلیل که آن‌ها حاوی پروبیوتیک‌ها هستند: ترکیباتی که میکروارگانیسم‌ها را در غذا‌های تخمیر شده تغذیه می‌کنند و به حفظ یک بیوم روده سالم کمک می‌کنند.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پیاز سیر فواید سیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچی پیاز در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری مهر، مازیار طهماسبی گفت: پرونده قاچاق ۶ هزار و ۲۰ کیلوگرم پیاز به ارزش یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال در شعبه اول تعزیرات حکومتی شهرستان خرمشهر رسیدگی شد.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی خوزستان افزود: این شعبه با بررسی محتوای پرونده، تخلف انتسابی را محرز و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

بنا به گفته طهماسبی پس از انجام مراحل قانونی جریمه متهم وصول شد.

پیشتر مأموران نیروی انتظامی پس از کشف پیازها به ظن قاچاق، گزارش را به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

کد خبر 6063038

دیگر خبرها

  • فواید ورزش شنا که از آن ها بی خبر بودید
  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • پکوره رمضانی با سبزیجات و آرد ساده + فیلم
  • با این ورزش‌های ساده عمر طولانی‌تری داشته باشید
  • فواید گرسنگی و روزه در ماه رمضان
  • اینگونه افطاری بخورید تا فواید روزه را حفظ کنید + فیلم
  • ایده‌های جالب برای برش و تزئین میوه‌ها و سبزیجات + فیلم
  • خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر!
  • محکومیت قاچاقچی پیاز در خرمشهر
  • قاچاقچی پیاز در خرمشهر جریمه شد