Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول کمیته مردمی کنگره آیت الله تالهی همدانی از جمع‌آوری مدون آثار علمی و کتاب‌های به جا مانده از آیت‌الله تالهی خبر داد و گفت: این آثار در ایام تبلیغی برای استفاده در اختیارمبلغان قرار گرفت تا زمینه آشنایی مردم با جایگاه علمی و عرفانی این عالم گرانقدر فراهم شود.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره برگزاری کنگره ملی بزرگداشت مرحوم آیت‌الله تالهی در همدان اظهار کرد: ایشان از علما و فرهیختگان و چهره‌های مورد توجه مقام معظم رهبری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایده برگزاری این کنگره بر پایه فرمایش رهبری در ذهن متولیان شکل گرفت و پرداخته شد گفت: این کنگره با هدف حفظ و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی با تأسی از نهضت دینی و تجلیل از مقام عرفانی، علمی و معنوی آیت‌الله تألهی همدانی و به منظور تجلیل و گرامیداشت یاد آن عالم ربانی برگزار می شود.

مسوول کمیته مردمی کنگره آیت‌الله تالهی همدانی معرفی الگوهای مناسب برای جوانان و آحاد مردم را از دیگر دستاورد این کنگره دانست و افزود: تبیین اندیشه انقلابی ایشان خصوصاً همراهی و تبعیت ایشان از ولی‌فقیه از دیگر موارد مورد توجه در این کنگره است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در مدت کوتاه یک سال اخیر آثار علمی و کتاب‌های به جا مانده از آن عالم فرزانه به صورت مدون جمع‌آوری شد و در ایام تبلیغی برای استفاده در اختیار روحانیون و مبلغان قرار گرفت تا زمینه آشنایی مردم با جایگاه علمی و عرفانی ایشان فراهم شود.

نظیری خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی به منظور آشنایی مردم و جوانان با این عالم بزرگوار در سطح استان برگزار شده تا زمینه برگزاری این کنگره فراهم شود.

وی با بیان اینکه این کنگره برای نخستین بار در استان برگزار می‌شود و پیش از این سابقه‌ای نداشته است گفت: این مهم برای اولین بار با توان و تلاش همه‌جانبه و جهادی میسر شده است.

مسوول کمیته مردمی کنگره آیت‌الله تالهی در همدان بیان کرد: آن مرحوم در شاخه‌های مختلف علوم حوزوی از فلسفه و کلام تا فقه و اصول، تفسیر، حدیث و ادبیات عرب دارای احاطه و تسلطی ویژه بود.

وی گفت: ایشان علاوه بر دروس معرفتی و اخلاقی، کتاب‌های مختلف ادبیاتی، فقهی، اصولی، فلسفی و روایی ازجمله کتاب‌های مُطَوَّل، شرح لمعه، مکاسب، رسائل، کفایه، شرح منظومه و وسائل الشیعه را تدریس می‌کردند.

نظیری عنوان کرد: تدریس کتب مهم فقهی، اصولی، فلسفی، ادبی و روایی گویای گستره‌ تسلط علمی آیت الله تالهی بر مباحث مهم علوم اسلامی است. 

وی در خصوص نحوه برگزاری مراسم کنگره آیت‌الله تالهی گفت: برنامه‌ای در روز ۲۷ آذرماه از ساعت 19 با سخنرانی آیت‌الله صدیقی در عباسیه جولان برگزار می‌شود و روز بعد نیز کنگره بزرگداشت با حضور آیت‌الله صدیقی، وزیر ارشاد، وزیر علوم و جمعی از محققان و پژوهشگران و فرهیختگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: نظیری خبرگزاری فارس همدان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مهم‌ترین عوامل کاهش آمار موالید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید چوبینه دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران، افزود: کنگره با این هدف که دستاورد‌های جدید علمی و مباحث روز دنیا را با محققان و پزشکان ایرانی به اشتراک بگذارد و برگزاری کنگره بهانه‌ای است که در یک زمان خاص و به صورت چند جانبه این اطلاعات به اشتراک گذاشته شود. در واقع هدف این است که تعاملات بین بخشی بین متخصصان و پزشکان را بیشتر گردد. همچنین این مباحث با مسؤولان حوزه بهداشت در میان گذاشته شده و موردبحث و تبادل نظر گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه کنگره ناباروری با توجه به میانسالی جمعیت و آمار فرزندآوری بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: انجمن علمی و تخصصی ناباروری قدمت نزدیک به ۲۵ سال دارد و تلاش می‌کند که مشکلات در حوزه ناباروری را کاهش دهد و به همین منظور با انجمن‌های مختلف مانند جنین شناسی، اورولوژی و نازایی تعامل دارد.

چوبینه بر این باور است که خدمت به بیماران نابارور و جوان در شرایطی که با مشکل کاهش موالید روبرو هستیم بسیار اهمیت دارد چرا که بحران سالمندی موضوعی است که می‌تواند برای جامعه ما مشکل ساز باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه مقالات زیادی برای این کنگره از سوی پزشکان و متخصصان ارسال شده است، افزود: متأسفانه ناباروری در کشور ما عوامل متعددی دارد تغییر سبک زنگی، مشکلات ژنتیکی و زندگی‌های مجردی از مهم‌ترین عوامل آمار کاهش موالید به شمار می‌رود که برخی از آنها حتی در آمار‌های ناباروری به شمار نمی‌روند

وی گفت: با توجه به اینکه امروزه آمار ازدواج نیز به شدت کاهش داشته است، این موضوع نیز یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش موالید به شمار می‌رود.

این متخصص بیولوژی تولید مثل با تاکید بر اینکه ژنتیک و عوامل محیطی هر دو در کاهش فرزندآوری تأثیر دارند، افزود: ما خانواده‌هایی را می‌بینیم که در حسرت داشتن فرزند هستند، اما فرزندآوری برایشان مقدور نیست و ما هم در انجمن تلاشمان بر این است که مشکل این گروه از خانواده‌ها را با به روز کردن مباحث علمی و دانش درمان ناباروری، برطرف کنیم.

بیست و سومین کنگره باروری و ناباروری ایران، ۵ الی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • بررسی مهم‌ترین عوامل کاهش آمار موالید