Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار شیراز، یکشنبه در آیین کلنگ زنی این پروژه فرهنگی اظهار داشت: ساخت مجموعه فرهنگی و هنری پردیس تئاتر نصر که برای آن سه سالن تئاتر با ظرفیت ۲۵۰ ، ۱۷۰ و ۸۰ نفر پیش‌بینی شده است، ، ظرف یک سال آینده به اتمام خواهد رسید و این طرح در یکصدمین سالگرد شکل‌گیری تئاتر در شهر شیراز، افتتاح خواهد شد.

حیدر اسکندرپور افزود: معدل السلطنه، شهردار وقت شیراز که خود نیز هنرمند تئاتر بود و روی صحنه می‌رفت، ۹۹ سال پیش آغازگر هنر نمایش در این شهر بود و پردیس تئاتر نصر که امروز (بیست و چهارم آذرماه) عملیات اجرایی آن آغاز شد، همزمان با جشنواره تئاتر فجر سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: توسعه پایدار شهرها در گروه توسعه در همه حوزه‌ها به ویژه مقوله فرهنگی است و برای این هدف باید فضاهای هنری و مجموعه‌های فرهنگی ایجاد شود.

شهردار شیراز ادامه داد: در ماه‌های آتی، کلنگ چندین مجموعه فرهنگی و هنری دیگر در کلانشهر شیراز به زمین خواهد خورد که امیدواریم این مجموعه‌ها در آینده بتواند به توسعه فرهنگی این شهر کمک کند.

در آیین کلنگ زنی پردیس تئاتر نصر که در حوزه شهرداری منطقه 11 شیراز در بلوار نصر برگزار شد، شماری از مسوولان شهری، استانی و هنرمندان فارس از جمله رحیم هودی بازیگر پیشکسوت تئاتر حضور داشتند.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر شیراز تئاتر مدیریت شهری شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز تئاتر مدیریت شهری شهرداری شیراز شورای اسلامی شهر شیراز تئاتر مدیریت شهری شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بازسازی مجموعه تئاتر محراب در سال ۱۴۰۳/ ۲ پروژه پلاتوسازی در شهریار و پرند به نتیجه رسید

علی فروزانفر مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: سال گذشته ظرف مالی که برای جشنواره هنر‌های نمایشی استان تهران در نظر گرفته شده بود، ۴۰۰ میلیون بود، اما اتفاقی که افتاد این بود که این مبلغ به ۸۶۰ میلیون افزایش رسید و برای جشنواره سال آتی نیز تصمیم به حداقل سه برابر شدن بودجه جشنواره داریم.

وی در ادامه افزود: جریان آموزش، استعدادیابی، تولید اثر و ... برای جشنواره استان تهران خیلی برایمان حائز اهمیت است.

فروزانفر درباره زیرساخت‌های فعالیت‌های هنری در استان تهران گفت: از ابتدای این چهار ماهی که خدمت شما در این استان هستم، ظرفیت‌هایی در قالب پلاتو‌ها در استان موجود بود، دو پروژه نیمه تمام داشتیم که یکی شهریار بود و دو هفته گذشته افتتاح شد و دیگری هم پلاتو در شهر پروند بود که امیدواریم در پایان سال و پیش از نوروز به بهره برداری برسد و اصحاب هنر پس از تعطیلات از این پلاتو استفاده کنند.

وی اظهار کرد: اما علاوه بر اینها نیاز به ظرفیت‌های استانی مضاعفی هم برای تقویت جریان نمایش در استان تهران داریم که بهترین فضایی که در این زمینه در اختیار داریم مجموعه تئاتر محراب است. این مجموعه هم مستهلک و فرسوده شده و هم بازه زمانی طولانی است که بازسازی و به سازی نشده است. الان هم یک تخصیص خوبی از مجموعه شورای شهر تهران در مجموعه تئاتر محراب اعلام شده که آماده به سازی به مبلغ ۵ میلیارد تومان است این هم جزو مصوبات سفر آقای رییس جمهور به استان تهران به عنوان کلان پروژه بازسازی اساسی محراب است و منتظر هستیم تا مصوبه‌اش استخراج شود و ما با یک پردیس تئاتر نوسازی شده و به روز مواجه شویم.

فروزانفر با اشاره به نگرانی‌هایشان در زمینه اعتبارات روی کاغذ گفت: اگر این مشکل حل شود الباقی تلاشمان این است که این اعتبارات امکان تبدیل به عمیات شود، این پروژه اگر کلنگ بخورد ما ظرفت عملیاتی اجرایی برای سال ۱۴۰۳ برای جشنواره هنر‌های نمایشی استان تهران در مجمونعه تئاتر محراب نخواهیم داشت، اما این مسئله‌ای نیست که راجع بدان نگران باشیم، بهرحال می‌توان یک سال هم کار‌ها در این سالن‌ها تعطیل کرد به این امید که انشالا ما با یک مجموعه تئاتری کامل و نوسازی شده به عنان محراب در آینده روبه رو باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • «توسعه» یعنی صدای هنرمندان تئاتر شنیده شود
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • جزئیات بازسازی مجموعه تئاتر محراب در سال ۱۴۰۳/ ۲ پروژه پلاتوسازی در شهریار و پرند به نتیجه رسید
  • «آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در ۱۴۰۳/ افزایش ۷ درصدی تولید بنزین در سالی که گذشت
  • امکان چادرخوابی در پارک کوهستانی صفه و حاشیه زاینده‌رود وجود ندارد
  • امکان چادر خوابی در پارک کوهستانی صفه و حاشیه زاینده‌رود وجود ندارد
  • توسعه گردشگری شهری با «تهران کارت»