Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، نسبت به خود درمانی مبتلایان به آنفلوانزای فصلی هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیرا محمدی  مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در گفت وگو با جهانبین نیوز، اظهار داشت: ویروس آنفلوانزای فصلی در سال جاری چندین ویژگی دارد از جمله اینکه امسال سه هفته زودتراز سال گذشته فعالیت این نوع ویروس آغاز شده و وقتی ویروسی زودتر فعالیت کند طبیعتاً مناطق جغرافیایی بیشتر و تعداد مبتلایان بیشتری را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با بیان این نکته که مهمترین راه پیشگیری، رعایت نکات بهداشتی است افزود: مهمترین نکته بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزای فصلی، شستشوی دستها به ویژه در کودکان است.

وی رعایت فاصله مناسب با این گونه بیماران از جمله اصول مهم در پیشگیری از ابتلا به این بیماری دانست و گفت: رعایت آداب تنفسی بسیار مهم است و افرادی که مبتلا به این ویروس می شوند باید زمان سرفه و عطسه دستمالی را جلوی دهان و بینی گرفته و پس از استفاده دستمال را در پلاستیک گذاشته و به سطل زباله بیاندازند.

مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه مبتلایان به آنفلوانزای فصلی باید به شدت از خود درمانی پرهیز نمایند افزود: خود درمانی در این افراد موجب تشدید بیماری و بستری شدن آنها در بیمارستان می گردد.

وی، با تاکید بر اینکه مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک و داروهای کورتون دار از جمله دگزامتازون برای این بیماران توصیه نمی شود افزود: استفاده از استامینوفن ساده و مایعات گرم و استراحت در منزل در بهبود سریعتر بیماری کمک می کند.

محمدی گفت: رعایت نکات دقیق بهداشتی از سوی مردم باعث می شود که موج آنفلوانزای فصلی زودتر در کشور فروکش کند و بیماران کمتری به این ویروس مبتلا گردند و یا نیاز به درمان و بستری در بیمارستان داشته باشند.

مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان خاطر نشان کرد: افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی ، مبتلایان به سرطان که تحت درمان هستند، مصرف کنندگان داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، بیماران با نارسایی کبد و کلیه و دیابت بیشتر در معرض ابتلا به ویروس شدید آنفلوانزا هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب

آفتاب‌‌نیوز :

به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • مراقب نیش ها باشید!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است