Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرکل و سرپرست میراث فرهنگی گلستان گفت: در هفت‌ماهه سال ۱۳۹۸، ۶ میلیون گردشگر وارد کشور شده و نشان می‎دهد تحریم‎های آمریکا نتوانسته مانع گردشگری شود و در این شرایط اگر موانع را برطرف کنیم و تسهیل‎گر باشیم گردشگری رونق دوچندان می‎گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد خیاطیان افزود: امروز گردشگری جزو موضوعات مهم کشورهاست و کشور‌هایی که در عرصه‌های مختلف دیگری دارای پتانسیل هستند به گردشگری به‌عنوان یک اولویت نگاه ویژه‌ای دارند که نشان از اهمیت این حوزه و تبدیل گردشگری به اقتصاد مطرح آینده جهان است.

 

خیاطیان، ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش صادرات برنامه خوبی دارد و پایانه اختصاصی برای این مهم راه‎اندازی خواهد شد تا شاهد رونق در این بخش باشیم.

 

خیاطیان در ارائه تسهیلات ارزان‎قیمت به افرادی که توان سرمایه‎گذاری در حوزه‎های مختلف ازجمله گردشگری دارند هیچ محدودیتی وجود ندارد و در شهر‌ها تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و در روستا‌ها با نرخ ۶ درصد اعطاء می‎شود.

 

او یادآور شد: امروز نتیجه‎بخش بودن بوم گردی‌ها نشان می‎دهد هدف‎گذاری وزارت میراث‌فرهنگی صحیح انجام‌شده است و ظرفیت‎های خوبی در این حوزه وجود دارد.

 

خیاطیان بابیان اینکه خانه‎های تاریخی موردتوجه گردشگران خارجی است، افزود: این ظرفیت که درگذشته مغفول مانده بود، اما امروز موردتوجه قرارگرفته است، میراث‌فرهنگی را نباید صرفاً حفظ، مرمت و نگه‎داری کرد بلکه باید آن را مورد بهره‎برداری قرارداد.

 

او بابیان اینکه امروز در نقاط مختلف کشور قریب به ۲ هزار و ۵۰۰ بنای تاریخی در حال مرمت است، افزود:در شرایط اقتصادی فعلی دولت نمی‎تواند این تعداد بنا را ترمیم کند و هم اکنون حدود ۱۰۰ بنای تاریخی توسط منابع دولتی در حال مرمت است و مابقی آن‌ها توسط مردم و بخش خصوصی مرمت می‎شود.


معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی گفت: استان گلستان به‌عنوان نگارستان ایران ظرفیت‎های بسیار خوبی در موضوع جنگل، دشت، جلگه و دریا دارد و امید است با برنامه‎ریزی دقیق و آمایش سرزمینی شاهد برنامه‎های مدون اداره‎کل میراث فرهنگی گلستان برای ارتقای سطح گردشگری استان باشیم.


در مراسم امروز از تلاش‌های ابراهیم کریمی مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان قدردانی و احمد تجری به عنوان سرپرست میراث فرهنگی استان معرفی شد.


انتهای پیام / فا

 

پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بررای سرمایه گذاری در بخش گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در کلیه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و پایانه‌های مسافرتی در کلیه شهرستان‌های استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان حمید رضا محققیان، امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ اظهار کرد: امروز صدای شلیک پدافند هوایی در برخی نقاط استان به ویژه منطقه شرق شهرستان اصفهان شنیده شد.

وی افزود: با توجه به گزارشات مقامات نظامی و امنیتی استان، رؤیت چند ریزپرنده در حریم هوایی استان باعث فعال شدن پدافند هوایی مناطق مختلف شرق استان شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بیان کرد: باتوجه به تمهیدات اندیشیده شده، برای حفظ امنیت گردشگران، بامداد امروز برای مدت زمان محدودی پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان متوقف شد.

محققیان خاطر نشان کرد: با توجه به رفع هرگونه خطر، در حال حاضر تمامی پایانه‌های مسافرتی استان از جمله فرودگاه بین‌المللی اصفهان و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان مطابق با روال عادی فعال بوده و گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی در کنار شهروندان می‌توانند از این جذابیت‌ها به ویژه در محور زیبا و تاریخی و طبیعی زاینده‌رود که دوباره به‌دلیل جریان یافتن دوباره زاینده‌رود جذاب‌تر از هر زمان دیگر است بازدید به عمل آورند.

کد خبر 745951

دیگر خبرها

  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • شناسه دار شدن بیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • شناسه دار شدنبیش از ۳ هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • افزایش میزان گردشگران خارجی در سال گذشته به بیش از ۵۰ درصد
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • میزان گردشگران خارجی در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت