Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران-اردبیل-علی‌حسین احدی‌عالی روز یکشنبه در جلسه بررسی روند پیشرفت فیزیکی و رفع موانع و مشکلات احتمالی اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی اردبیل افزود: این مدیریت با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در راستای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری اقدام به شناسایی و تشکیل ۲۸۶ پرونده در سطح بیش از هفت هزار هکتار کرده که در مراحل مختلف اجرا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 وی اظهارداشت: این آمار نشان دهنده افزایش آگاهی و رضایت کشاورزان و پذیرش این تکنولوژی از سوی کشاورزان منطقه است.
او گفت: امسال در سطح ۲۹۵ هکتار از اراضی خرد کشاورزی این شهرستان ، سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار و کم‌فشار اجرا شده که از تسهیلات اختصاص یافته دولت بهره‌مند شده و و حدود ۲۶۶ هکتار نیز در حال اجرا می‌باشد.
به نوشته ایرنا وی تشریح کرد: اقدامات ترویجی متعدد در راستای ترغیب و تشویق کشاورزان ،آموزش و آگاهی‌دهی و افزایش دانش فنی کشاورزان با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی – ترویجی متعدد ، دیدار با کشاورزان و آموزش چهره به چهره توسط کارشناسان در روستاها و مراکز ، پخش اطلاعیه‌های فنی در روستاها ، تشکیل جلسات متعدد در جهت رفع موانع و مشکلات احتمالی و بازدیدهای آموزشی – ترویجی از جمله اقدامات موثر این مدیریت برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع است.
وی حمایت دولت و ارائه تسهیلات بلاعوض دولتی را از دیگر عوامل تاثیرگذار در افزایش روند تقاضا ذکر کرد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان اردبیل اراضی کشاورزی نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی تکنولوژی کشاورزان آموزش تسهیلات صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر افزایش مشارکت مردم خوزستان در جهت ارتقاء تولیدات کشاورزی استان، اظهار کرد: امید است با شیوه‌های نوین و تشکل‌های جدید، مردم در راستای دستیابی به اهداف موردنظر بخش کشاورزی کمک شایانی داشته باشند.

مجید نبی‌پور با بیان اینکه استان خوزستان علاوه بر نفت و گاز در بخش کشاورزی از پتانسیل‌های فراوانی برخوردار است، افزود: خوزستان ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و دارای تالاب‌های متعدد از جمله تالاب شادگان با ۵۶۰ هزار هکتار و تالاب هورالعظیم با ۱۲۰ هزار هکتار است.

وی با اشاره به وجود ۱.۳ میلیون هکتار اراضی بیابانی و شن‌زار در خوزستان بیان کرد: این استان ۳۰۰ هزار هکتار شن‌زار، ۲ میلیون هکتار مرتع و یک میلیون هکتار جنگل دارد.

نبی پور عنوان کرد: حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان سال گذشته به کشت محصولات اختصاص یافت و برای کشت تابستانه نیز الگوی کشت برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سد‌های خوزستان وجود دارد که می‌توان از این پتانسیل در کشاورزی استفاده کرد.

نبی‌پور بر لزوم مدیریت زمین، زمان، آب، بکارگیری تحقیقات، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی استان بسیار مطلوب است و امیدواریم بتوانیم به درستی از این تشکل‌ها و نیروی مردمی در تولید استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق شعار سال، ادامه داد: برای استفاده بهینه از نیرو‌ها زراعت و کشت یک میلیون هکتار در نظر گرفته شده و توسعه کشت سویا، نخیلات، گیاهان دارویی، تکمیل گلخانه‌های نیمه‌تمام، تکمیل صنایع تکمیلی و توسعه باغات در اراضی کشاورزی، لایروبی انهار در حوزه آب و خاک، توسعه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی مدنظر است.

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • اجرای شبکه آبیاری تا پایان سال در۶۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، مردمی‌ترین طرح وزارت جهادکشاورزی