Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان زارع عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه افزود : باید همه برای برگزاری باشکوه و پرشور انتخابات تلاش کنیم و این شکوه و عظمت زمانی خلق می شود که تمهیدات آن به درستی اندیشیده و فراهم شود و اعتماد یکی از پیش درآمدهای آن است.

 وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مولفه های ایجاد اعتماد، رعایت قانون و اصل بی طرفی توسط همه مجریان، ناظران و مدیران است و در این راستا هرگز نباید اجازه دهید از امکانات دولتی و موسسات عمومی ادارات کل، شهرداری ها و دهیاری ها به نفع کاندیدایی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع  با اشاره به مشارکت بیشتر داوطلبان مجلس شورای اسلامی در این دوره از انتخابات در سطح استان نسبت به دوره قبل گفت : هیات های اجرایی هم طبق تقویم انتخابات بدون چالش و مشکلی خاص از معتمدان منصف و عادل تشکیل شد.

وی گفت: مراحل رسیدگی به صلاحیت ها طبق قانون انجام می‌شود و امیدوارم با فعالیت بیشتر احزاب ، گروه‌های سیاسی و سازمان‌های مردم نهاد و مجموعه های مدنی زمینه ترغیب و تشویق بیشتر برای حضور مردم در انتخابات فراهم شود . 

 آمارهای بین المللی نشان دهنده رشد اقتصادی مثبت کشور است

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به وضعیت و شرایط جامعه امروز کشور گفت : با تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی دولت آمریکا مشکلات اقتصادی بر مردم ، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد و در سال  ۹۷ این فشارها مضاعف شد اما با مدیریت دولت  و با همکاری ملت آگاه و نیز  با همدلی و همکاری دیگر قوا و بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توانستیم در سال جاری  بر بسیاری از مشکلاتی که در سال گذشته مردم و دولت را در دشواری قرار داده بود ، فائق آییم.

  وی از جمله  این دشواری ها را تورم، بی ثباتی بازار ارز، کاهش برخی کالاهای استراتژیک وارداتی و مانند آن عنوان و ذکر کرد : اما امسال تمامی آمارها  اعم از بانک مرکزی و مرکز آمار ایران حتی بنا به  اعلام سازمان‌های معتبر بین‌المللی ایران اسلامی توانسته است  از مرحله دشوار اقتصادی تحمیلی دشمن با سربلندی گذر کند و از این رو  رشد اقتصادی ما  امسال نسبت به سال قبل مثبت خواهد بود .

زارع گفت : تامین کالاهای اساسی برای  ماهها تامین شده و التهابی در بازار نیست و بازار ارز تحت کنترل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و بازار کالاها هم توسط بخش های اجرایی و نظارتی مدیریت می شود.

وی با بیان اینکه وفاق و همدلی بین ارکان نظام وجود دارد ، گفت : همه مصمم هستند تا در کنار هم بزرگترین حماسه  سیاسی و اجتماعی را در دوم اسفندماه رقم بزنند و انتظار است  بدلیل  فضای خوبی که در استان وجود دارد با  همکاری ، همدلی و وحدت و بدون هیچ حاشیه ای بتوانیم با فعالیت مستمر و تلاشی مضاعف تمامی دست اندرکاران وظایف وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند.

 زارع همچنین با اشاره به درپیش بودن ایام الله دهه فجر گفت: پروژه‌های عمرانی و اقتصادی برای بهره‌برداری در این ایام برنام ریزی شده اندو پیشرفت قابل ملاحظه ای دارند برای تکمیل مراحل نهایی از اعتبارات بیشتری برخوردار می شوند.

وی  با اشاره به اینکه پروژه‌های اقتصادی عموما توسط بخش خصوصی انجام شده  است، اظهار داشت:  در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی  که تاکید رئیس جمهور هم هست برای اجرایی شدن  این پروژه ها نیز باید پیگیری و نظارت  شود

نظارت ها بر بازار مستمر باشد

 وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به پایش مستمر بازار و برگزاری جلسات برای تنظیم بازار توسط دستگاه‌های مربوطه تاکید و تصریح کرد : از کسانی که بهانه افزایش بنزین که بر کارهایشان تاثیرگذار نیز نبود و سوء استفاده کرد ند، گلایه داریم و اگر چه تعزیرات و اکیپ های مشترک بازرسی با این اقدامات برخورد کردند اما انتظار داریم تا مردم خوب  استان بیش از پیش در این امر همراهی کنند .

پسماند مسئله اول استان است

 وی موضوع پسماند را مسئله اول استان دانست و گفت:   براساس  آخرین گزارشهای دریافتی از فرمانداران و شهرداران مشخص شد که همه پروژه هابرای موضوع پسماند فعال هستند اما پروژه هایی که کند پیش می رود باید تسریع شود.

وی  با اشاره به تاکید دولت و آیین نامه اجرایی  به دولت الکترونیک و استفاده از مزایای شبکه اظهار داشت : متاسفانه همچنان در دستگاه‌های اجرایی از کاغذ  و چاپ کردن استفاده می شود  که باید  برای  اجرایی شدن دولت الکترونیک اهتمام داشت.

 زارع  همچنین به  گزارش زمین شناسی در جلسه  اشاره  و خاطرنشان کرد :  دستگاه‌های اجرایی ، تحقیقاتی و آموزشی باید از پژوهشهای زمین شناسی صورت گرفته  این اداره کل  استفاده کنند .

 وی  استفاده از اداره کل زمین شناسی گیلان را در پروژه‌های مربوطه  که  ضرورت اجرای ان در خارج از استان نیست  تاکید کرد.

 وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات زمین شناسی  اکتشاف معدن است ، گفت : ایران از نظر  معادن و ذخایر معدنی در غرب آسیا رتبه اول  را دارد ، از این رو باید از ظرفیت هایی که در  توسعه کشور مان  موثر است، استفاده کنیم  که یکی از  ظرفیت های زمین شناسی گردشگری ژئوپولتیکی است.

رودبار ظرفیت برای انرژی های تجدید پذیر

استاندار گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه منابع ما محدود است ، در مصرف بهینه انرژی در استان تاکید و تصریح کرد : همه دستگاه‌ها و نهادها و شهرداری باید بکوشند زمینه صرفه جویی بیشتر کارکنان و با فرهنگ سازی مردم را انجام دهند که رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند.

 وی با اشاره به اینکه در  جنوب گیلان در رودبار ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر وجود دارد گفت:  سرمایه گذار مقدمات کار را انجام داده و ازمین نیز به آن تحویل داده شده  که  از فرماندار و دستگاه‌های اجرایی وحوزه معاونت اقتصادی انتظار دارم ،این پروژه اجرایی شود .

چندین دستگاه دیالیز تا دهه فجر  به بیمارستان های گیلان تحویل می شود

زارع  به گزارشی درباره  تجهیزات بخش دیالیز اشاره و بر ضرورت بهسازی و بازسازی بخش دیالیز تاکید کرد .

وی گفت:  با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد چندین  دستگاه برای مرکز استان و شهرستان ها خریداری و تا قبل از دهه فجر به بیمارستان ها تحویل شود تا مردم بتوانند استفاده کنند.

وی تصریح کرد:   برای سی تی اسکن برای مرکز استان و شهرستان ها نیز از بابت امکانات و تجهیزات اعتبار خوبی در سال ۹۹ پیش‌بینی شده است که بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته به سبب نیروی انسانی متخصص  و پزشکان  گیلان از بهترین استان هاست که در سند توسعه آمایش استان  نیز گردشگری سلامت یک ظرفیت خوب در توسعه استان است

گیلان 13کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد . 455 نفر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان داوطلب شده اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 بخش خصوصی تعزیرات گردشگری گروه های سیاسی مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور کشور به ریاست سردار سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رییس جمهور در راهیان نور و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی توسط ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

این نشست پیرو جمع بندی فعالیت‌های دستگاه اجرایی در راهیان نور جنوب کشور و ارایه گزارش توسط نمایندگان دستگاه‌ها و ارایه برنامه جهت راهیان نور غرب و شمال غرب برنامه ریزی شده بود.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مرکزی راهیان نور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده گفت: ۱۳ اردیبهشت همزمان برنامه صعود بازی دراز افتتاحیه راهیان نور غرب و شمال غرب صورت می‌پذیرد.

در ادامه سردار سعید محمدی جانشین معاون اجرایی رییس جمهور در راهیان نور افزود: با راهبری سردار کارگر و حضور پرتلاش سرهنگ روح الله محمد حسین زاده و با پیگیری دستگاه‌های اجرایی امسال راهیان نور نسبت به تمام سال‌های گذشته یک جهش چشمگیر و قابل رؤیت داشته است.

وی با توجه به سفر هرساله رییس جمهور به استان خوزستان گفت: سفرهای استانی استان خوزستان امسال برای سومین سال متوالی در ایام اوج راهیان نور جنوب برنامه ریزی و انجام می‌شود که این نشان از اهمیت و اولویت دار بودن راهیان نور برای دولت است.

محمدی در بخش پایانی به تفاوت‌های عمده فرهنگی، زیرساختی و جعرافیایی راهیان نور غرب و شمال غرب اشاره کرد.

در همین راستا نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها نیز گزارش عملکرد مجموعه خود را در راهیان نور جنوب کشور ارایه و برنامه‌های مد نظر جهت برگزاری راهیان نور غرب و شمال غرب را نیز مورد بررسی قراردادند.

کد خبر 6086364 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان
  • پیشرفت‌های نیروهای مسلح، موجب اقتدار است/تعیین دو استاندار
  • طرح «نهضت ملی سواد سلامت آموزی» اجرایی می‌شود
  • عملیات وعده صادق مستضعفان عالم را دلشاد کرد
  • مردمی سازی سلامت، گامی به سوی جامعه‌ای سالم‌تر