Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حجت نظری» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در این جلسه ۶ دستور بررسی شد .

وی گفت: لیست عناوین رشته های پیشنهادی مربوط به حوزه اجتماعی و فرهنگی موسسه علمی کاربردی شهرداری تهران بررسی شد .
وی افزود: همه عناوین رشته های تحصیلی دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری تهران مشخص است و مشابه آن ها در سایر دانشگاه ها (از جمله پیام نور، دانشگاه آزاد و دانشگاه های دولتی) وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نظری اظهار داشت: این رشته ها منحصر به دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری تهران است.

 تصویب اولویت های سند عملیاتی برنامه سوم شهرداری  
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت: بررسی پیشنهادات واصله در خصوص شاخص های سطح سوم سند عملیاتی برنامه سوم شهرداری تهران از دیگر دستور جلسه امروز بود.

وی عنوان کرد: در این دستور سه شاخص رشد عدالت اجتماعی در شهر،  ارتقاء حس تعلق به محله و منطقه و رشد اقتصاد فرهنگ و هنر به عنوان اولویت در نظر گرفته شد.
نظری ادامه داد: این اولویت‌ها روز یکشنبه آتی در جلسه مشترک با حضور معاون برنامه ریزی و معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران به بحث گذاشته می‌شود.

مشارکت تشکل های غیر دولتی و شهرداری تهران
وی در ادامه، بررسی طرح «نظام نامه مشارکت و تعامل تشکل های غیر دولتی و مدیریت شهری» را از دیگر دستور این جلسه عنوان کرد و گفت: در ماده ۷۰ برنامه سوم توسعه شهر تهران بر مشارکت نهادهای غیر دولتی و  مدیریت شهری تاکید شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: بخشی از شهرداری ممکن است به سبک خود با سازمان‌های مردم نهاد ارتباط داشته باشند که با تصویب این نظام نامه مشارکت نهادهای غیر دولتی و شهرداری تهران نظام‌مند می‌شود.

حمایت از مشاغل خانگی افراد در معرض آسیب

نظری اظهار داشت: همچنین در این جلسه طرح «استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در حمایت از مشاغل خانگی تولیدی افراد در معرض آسیب» بررسی شد.
وی گفت: در این جلسه مقرر شد این طرح با محوریت کمیته مشارکت مردمی، کارشناسان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کارشناسان کمیته اجتماعی بررسی شود.
نظری تأکید کرد: نظر این کارشناسان جمع بندی و به صورت طرح به هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ارائه می‌شود.

اصلاح آیین‌نامه نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی
عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین اظهار داشت: در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، طرح «اصلاح آیین نامه نام گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران» بررسی شد .
وی افزود: بر این اساس ترکیب پیشنهادی کمیسیون نامگذاری به ۳ نفر از اعضای کمیسیون، روسای دو ستاد زیرمجموعه کمیسیون، مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران ،مدیر روابط عمومی شهرداری تهران و دو نفر از نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرهنگستان زبان و ادب فارسی (بدون حق رای) تغییر کند.

نامه نگاری با شهردار تهران و وزیر میراث فرهنگی برای ثبت ملی
نظری بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به پیگیری ثبت ملی میراث طبیعی توچال تهران» را از دیگر دستور جلسه امروز کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد و افزود: قرار شد نامه‌ای به شهردار تهران و نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی ارسال شود با این مضمون که طرح نیاز به مصوبه شورا ندارد.
وی افزود: سابقه ندارد که برای ثبت ملی، مصوبه شورای شهر نیاز داشته باشد.
وی گفت: لازم است رایزنی‌های لازم انجام شود تا توچال به عنوان میراث فرهنگی ثبت شود اما این موضوع نیاز به مصوبه شورا ندارد.

برچسب‌ها شورای شهر تهران شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در دیدار با دانشگاهیان استان زنجان بیان کرد: هم اکنون 100 هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم در حالی که اوایل انقلاب 5 تا 6 هزار عضو هیئت علمی داشتیم.

توسعه آموزش عالی و توسعه منابع انسانی باعث شده که در شاخص‌های علمی جز سرآمدان باشیم

یکی از مهمترین موضوعات در حوزه علم و فناوری بحث تقویت دانش‌بنیان‌هاست.

آیین‌نامه ارتقاء ناظر به توسعه علمی، دیپلماسی علمی تا تولید علم بین‌المللی را در دستور کار داریم. باید ارتباطات علمی بین المللی داشته باشیم و آنها را توسعه دهیم.

باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم.

بسیاری کارهای فرهنگی اراده می خواهد نه بودجه.

مخالف بودجه نیستم اما الزاما با بودجه مشکل حل نمی شود.

موضوع دیگر آمایش رشته ها یعنی حذف و جذب رشته مطرح است، باید رشته ها تغییر کنند برخی هم باید حذف شوند و برخی اضافه شود.

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم