Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا زارعی عصر یکشنبه در پایان سفر یک روزه به سمنان به منظور شرکت در مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این استان در گفت و گو با ایرنا افزود: رقابت‌های قهرمانی آسیا، سال آینده در چین یا ژاپن برگزار می‌شود  و در صورت کسب عنوان قهرمانی در سنگ‌نوردی در ماده کامباین، نفرات به المپیک راه پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رقابت سخت پیش‌روی سنگ‌نوردان تیم ملی ایران، بیان کرد: این رقابت‌ها به علت حضور ورزشکاران قدرتمند شرق آسیا دشوار است اما ورزشکاران ایران بدون شانس نیستند.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ادامه داد: سنگ‌نوردان ایرانی شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند، چرا که برترین‌های قاره آسیا یعنی ورزشکاران ژاپنی به شکل کامل سهمیه‎‌ها را کسب کردند.

وی خاطرنشان کرد: در رقابت‌های قهرمانی آسیا، شانس المپیکی شدن برای ورزشکاران کشورهای دیگر مانند چین و اندونزی نیز وجود دارد.

زارعی با تاکید بر لزوم تلاش و تمرینات مضاعف سنگ‌نوردان تیم ملی برای درخشش در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اضافه کرد: کمیته ملی المپیک برای حضور ۲  ورزشکار  این رشته ورزشی در اردوهای بین المللی در کشور اتریش قول مساعد داده است.

به گفته وی، این کمیته از مرتضی علیپور به منظور کسب آمادگی لازم برای حضوری موفق در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان در سال آینده حمایت و این ورزشکار را به روسیه اعزام می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری دو مرحله انتخابی المپیک در ژاپن و فرانسه، بیان کرد: الناز رکابی از سنگ‌نوردان برتر به عنوان تنها نماینده ایران در مسابقات سنگ‌نوردی انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در تولوز فرانسه حاضر شد که در مجموع این رقابت‌ها  در رده ۲۱ قرار گرفت و نتوانست سهمیه را کسب کند.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تصریح کرد: سومین مرحله انتخابی المپیک توکیو ۲۰۲۰ به صورت قاره‌ای برگزار و از هر قاره یک نفر موفق به کسب سهمیه این المپیک می‌شود.

زارعی ابراز داشت: پسران سنگ‌نورد تیم ملی در آسیا شانس بیشتری نسبت به دختران دارند چرا که رقابت‌های کامباین در بخش بانوان با وجود رقبای قدرتمند فشرده‌تر است.

وی تاکید کرد: اردوی آمادگی برون مرزی برای ورزشکارانی که شانس حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند، برگزار می‌شود.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، به سرمایه‌گذاری بلند مدت کشورهای شرق آسیا در سنگ‌نوردی اشاره و بیان کرد: ورزشکاران این کشورها در تمام رقابت‌های برون مرزی حضوری مستمر دارند  و این امر سبب ارتقای جایگاه این کشورها در سطح جهانی شده است.

وی با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور اول آسیا در کوهنوردی است، اظهارداشت: ایران از نظر مدال‌آوری و زیرساخت‌های لازم در این رشته ورزشی عقب افتاده است.

زارعی گفت: مشکلات در مرادودات بین المللی و بالارفتن هزینه‌ها در سال‌های اخیر سبب محدودشدن اعزام‌ ورزشکاران به رقابت‌ها شده است.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی یادآور شد: این فدراسیون به منظور جایگزینی نسلی قدرتمندتر از ورزشکاران کنونی، با هدف تضمین آینده تیم ملی این رشته ورزشی، در رده‌های سنی پایه سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده است.

در انتخابات مجمع هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان هادی ملاکاظمی با کسب ۱۲ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات انتخاب شد.

برچسب‌ها سمنان المپیک توکیو ورزشی فدراسیون کوه نوردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان المپیک توکیو ورزشی فدراسیون کوه نوردی سمنان المپیک توکیو ورزشی فدراسیون کوه نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، «فاطمه مجلل» قایقران روئینگ ارومیه‌ای صبح روز یکشنبه در کره جنوبی ضمن کسب اولین سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای قایقرانی به اولین بانوی ورزشکار استان آذربایجان‌غربی در تاریخ شد که راهی المپیک می‌شود.

مجلل چگونه المپیکی شد

مجلل در انتخابی تیم ملی روز ۱۷ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ در دریاچه ارومیه با زمان ۸ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۱۱۰ صدم ثانیه و کسب رتبه اول به عضویت تیم ملی درآمد.

او در اردوی پایانی تیم ملی که فروردین‌ماه در ارومیه و در دریاچه سد شهرچای برگزار شد تمرینات فشرده انجام داد و بعد از پایان اردو راهی کرده جنوبی شد.

بانوی قایقرانی تیم ملی روز جمعه و در مرحله مقدماتی در گروه سوم مقدماتی در رقابت با حریفانی از سنگاپور، فیلیپین، تایلند و قزاقستان با زمان ۸:۰۲:۰۶۹ دقیقه به عنوان قایق اول از خط پایان عبور کرد و به دور نیمه نهایی مسابقات راه یافت. در این رقابت نمایندگان فیلیپین و سنگاپور دوم و سوم شدند.

مجلل روز شنبه و در مرحله نیمه نهایی در گروه اول در رقابت با حریفانی از قزاقستان، کره جنوبی، ازبکستان، سنگاپور و چین‌تایپه با زمان ۸:۰۳:۰۴۷ دقیقه به عنوان قایق دوم از خط عبور کرد و به فینال مسابقات راه یافت.

او در ادامه رقابت‌ها و در صبح روز یکشنبه در فینال این رقابت با حریفانی از ویتنام، فیلیپین، ژاپن، ازبکستان و سنگاپور رقابت کرد و با زمان۷:۳۷:۰۰۷ دقیقه به عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و با کسب مقام سوممسابقات جواز حضور در المپیک را بدست آورد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و ژاپن اول و دوم شدند

اولین مصاحبه مجلل بعد از کسب سهمیه

بانوی قایقرانی ارومیه‌ای در بدو ورود سهمیه المپیک را بزرگترین آرزویش از کودکی و از ورود به قایقرانی عنوان و اظهار کرد: خوشحالم این موفقیت را کسب کردم و قرار است در المپیک حضور یابم.

مجلل گفت: از هشت سالگی تمرینات مداوم خود را در رشته قایقرانی انجام و طی چهار سال اخیر در اردوهای تیم‌های ملی بودم و تمرینات مداومی را علی‌رغم شرایط سخت انجام دادم.

او اظهار کرد: برای درخشش در المپیک در زمان باقی‌مانده تلاش خود را انجام خواهم داد.

مجلل درخصوص مسابقات انتخابی المپیک در کره‌جنوبی گفت: مسابقات از طرح بالایی برخوردار بود و رقیبان برای رسیدن به المپیک نهایت تلاش خود را انجام و من توانستم در هر سه مرحله با زمان بسیار خوب سهمیه المپیک را کسب کنم.

وی در خاتمه از خانواده خود، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه و رئیس هیات قایقرانی استان و شهرستان و از همه حامیان خود قدردانی کرد.

استقبال مسئولین ورزشی، ارومیه‌ای‌ها و خانواده از اولین بانوی المپیکی آذربایجان‌غربی

صبح امروز با حضور مسئولین ورزشی استان جمعی از شهروندان و خانواده او با حضور در فرودگاه بین‌المللی ارومیه از «فاطمه مجلل» قایقران المپیکی و «یاسمن حمزه‌پور» مربی او استقبال کردند.

به این ترتیب نام «فاطمه مجلل» در تاریخ ورزش استان آذربایجان‌غربی به عنوان اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش استان ثبت شد.

بیوگرافی اولین بانوی المپیکی ورزش آذربایجان‌غربی

«فاطمه مجلل» در ‎۵ مرداد سال ۱۳۸۱ در شهر ارومیه به دنیا آمد و به گفته خودش از سال ۹۸ بطور حرفه‌ای در رشته قایقرانی و در تیم‌های ملی حضور یافته و تا کنون دو مدال طلای قهرمانی آسیا، نقره بازی‌های آسیایی و برنز جایزه بزرگ روسیه را کسب کرده است.
او حضورش در رشته قایقرانی را به پیشنهاد مربی شنایش عنوان کرده است.

«یاسمن حمزه‌پور» مربی فاطمه مجلل نیز همواره در مسابقات مختلف همراه او بوده و یکی از عوامل درخشش او بوده است.

گزارش: سینا افشاریان

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898942

دیگر خبرها

  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به المپیک رسید / استقبال از بدو ورود به ارومیه
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • مدام به کسب سهمیه المپیک فکر می کنم/ تجربه ندارم اما ناامید نیستم
  • فرانك پرتوآذر با طلاى اسپانيا نزديك المپيك است
  • در المپیک حریف دست و پا بسته ای نیستیم/قایقرانان سنگ تمام گذاشتند
  • کسب سهمیه المپیک پاریس توسط ورزشکاران زنجانی