Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@14:04:57 GMT

کشور در سرانه کتاب با مشکل روبه رو است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۳۵۴۹

کشور در سرانه کتاب با مشکل روبه رو است

حق شناس گفت: در کل کشور در سرانه کتاب با مشکل روبه رو هستیم و باید در فضا و فرهنگ عمومی استان تغییراتی ایجاد شود تا سرانه کتاب بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» امروز(یکشنبه 24 آذر) در حاشیه نمایشگاه بزرگ کتاب استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در روایات داریم که یک ساعت تفکر بالاتر از 70 سال عبادت است و این مهم بیانگر جایگاه تفکر در اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه در عصر دیجیتال زندگی می کنیم امروز بیش از گذشته نیاز به تفکر و کسب اطلاعات در حوزه های مختلف داریم.

 

حق شناس با بیان اینکه اگر مبنای ما برای تصمیم گیری اطلاعات متقن نباشد با چالش روبه رو می شویم، یادآور شد: تفاوت کتاب و روزنامه با فضای مجازی در این است که اطلاعات کتاب به واقعیت و یقین بسیار نزدیکتر است.

 

وی گفت: کسانی که کتاب می خوانند تحلیل عمیق تری نسبت به افرادی دارند که خبر می خوانند، کتاب نقش غذاهایی دارد که زحمات زیادی برای آن کشیده شده است و از این رو کتابخوانی بسیار ارزشمند است و انس با کتاب منجر به موفقیت در تصمیم شخصی و فردی می شود.

 

حق شناس در خصوص بهبود شرایط استان در حوزه سرانه مطالعه و  سهم استان در دسترسی به کتاب و کتابخانه که استان گلستان که در رتبه بیست و پنج کشور قرار دارد، بیان کرد: بهبود سرانه مطالعه بخشی به خانواده و بخشی به جامعه بر می گردد.

 

وی افزود: در کل کشور در سرانه کتاب با مشکل روبه رو هستیم  و باید در فضا و فرهنگ عمومی استان تغییراتی ایجاد شود تا سرانه کتاب بهبود یابد، دانشجویان ما در دانشگاه ها به جای مطالعه کتاب به سمت خواندن جزوها پیش رفتند و این مهم پسندیده نیست.

 

استاندار گلستان گفت: باید بپذیریم که مشکل ما با مطالعه قابل حل است و با پذیرش این مهم راه حل برای بهبود شرایط کتاب و کتابخوانی در استان فراهم خواهد شد.

 

  

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد طرح ملی فهما جشنواره مدهامتان روستایی کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان هادی حق شناس سرانه کتابخوانی سرانه کتاب حق شناس نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان حیدر آسیابی افزود: پتروشیمی گلستان یکی از طرح هایی بود ۱۶ سال  ابتر مانده بود که با تفویض اختیارات ویژه از طرف رئیس قوه قضاییه به دادگستری استان، مشکلات پیچیده حقوقی طی ۱۶ ماه تلاش شبانه روزی رفع شد.
وی ادامه داد: طرح گردشگری آشوراده هم از ۲۵ سال پیش بلاتکلیف مانده بود که با اقدام جهادی دادگستری طی یک ماه  ، مشکل حقوقي آن رفع و مقدمات اجرای طرح فراهم‌شد.
وی با اشاره به این که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری صیانت از انفال است گفت: منطقه زیارت گرگان ۲۰ سال جولانگاه ساخت و سازهای غیرمجاز بود که با اقدام دادگستری استان و کنترل ورودی این منطقه اکنون ۲ سال است ساخت و ساز غیرمجاز متوقف شده است.
رئیس کل دادگستری استان از تلاش برای حل مشکل سند واحدهای مسکونی در ۳۰۰ روستای استان هم گفت و افزود: ۴۷ درصد جمعیت گلستان روستایی هستند و یکی از معضلات در این بخش موضوع اسناد زمین های حاشیه روستاها بود که با مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان و دریافت مجوز از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مشکل سند ۱۵ هزار خانوار روستایی حل شد که سرمایه اجتماعی عظیمی و موجی از رضایت مردمی را به دنبال داشت .
حیدر آسیابی افزود: رویکرد قوه قضاییه جلب رضایتمندی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی و کمک به دولت برای تحقق شعار سال در زمینه جهش تولید است.
وی ادامه داد:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در استان احیا و یا از ورشکستگی آنها جلوگیری  شد که در نتیجه این اقدام بیش از ۳ هزار شغل حفظ شد.
رئیس کل دادگستری گلستان تعیین تکلیف پرونده کثیرالشاکی موج های آبی گنبدکاووس را نیز یکی دیگر از توفیقات دادگستری استان در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!