Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در این گزارش به بیان مهمترین اخبار گروه جامعه خبرگزاری میزان طی امروز یکشنبه ۲۴ آذر ماه می‌پردازیم. تاریخ انتشار: 19:55 - 24 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۲۵۳

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در این گزارش به بیان مهمترین اخبار گروه جامعه خبرگزاری میزان طی امروز یکشنبه ۲۴ آذر ماه می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان معتاد کجا نگهداری می‌شوند؟

مدیر کل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی درباره نحوه خدمات رسانی به زنان معتاد گفت: مراکزی در قالب‌های مختلف برای نگهداری از زنان معتاد در سطح کشور فعال است.

حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان توسط وزارت علوم به چه صورت است؟

مدیرکل دفترحمایت و پشتیبانی امورپژوهشی و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری فرآیند حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان توسط وزارت علوم را تشریح کرد.

نکاتی که هر کوهنورد باید در فصل زمستان رعایت کند

معاون امداد و نجات عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به بیان توضیحاتی درباره هر آنچه کوهنوردان برای کوهنوردی برای فصل زمستان باید بدانند پرداخت.

توقیف اموال بیمارستان شایعه است

مدیرعامل بیمارستان امام خمینی کرج با تکذیب توقیف اموال این بیمارستان، گفت: مقداری اموال مستهلک آزمایشگاه خارج و همان زمان تجهیزات جدید جایگزین شد.

پیشرفت دانشمندان ایرانی، استکبار را عصبانی می‌کند

مسعود سلیمانی گفت: ما با یک گرگ استکباری مواجه بودیم و خوی استکباری او اجازه نمی‌داد که حتی دادگاه من تشکیل شود.

گازگرفتگی بعد از تصادفات جاده‌ای بیشترین علت مرگ و میر است/ ضرورت بررسی بافت‌های فرسوده

محمودی نیا گفت: گازگرفتگی بعد از تصادفات جاده‌ای بیشترین علت مرگ و میر است به همین دلیل مردم و مسئولین مربوطه باید به رعایت نکات ایمنی توجه بیشتری داشته باشند.

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است

شاخص کنترل کیفیت هوا بر روی ۱۴۳ قرار دارد بنابراین هوای تهران امروز ناسالم است.

مراکز آموزشی و دانشگاه‌های استان تهران فردا (۲۵ آذر) تعطیل شد

محمد تقی زاده گفت: مراکز آموزشی و دانشگاه‌های استان تهران فردا تعطیل است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسته خبری جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری در جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)

در یک مطالعه جدید که مهمترین منابع تهدیدات جرایم سایبری را رتبه بندی می کند، روسیه به عنوان کانون اصلی جرایم سایبری در جهان نامگذاری شده است. شاخص جهانی جرایم سایبری پس از سه سال تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه آکسفورد و دانشگاه نیو ساوت ولز منتشر شده است.

به گزارش روزیاتو، براساس این شاخص، روسیه به عنوان کشوری با بیشترین تهدید جرایم سایبری در صدر لیست قرار گرفته است. پس از آن اوکراین، چین، ایالات متحده و نیجریه قرار دارند.

بریتانیا نیز در رتبه هشتم این فهرست جای گرفته است که یک رتبه پایین تر از کره شمالی می شود.

این رتبه بندی بر اساس داده هایی است که محققان از نزدیک به ۱۰۰ کارشناس جرایم سایبری در سراسر جهان جمع آوری کرده اند.

از این کارشناسان خواسته شد تا مهمترین منابع پنج نوع اصلی این جرایم را شناسایی کنند و کشورها را بر اساس تاثیر، حرفه ای بودن و مهارت فنی مجرمان آنها رتبه بندی کنند.

دکتر میراندا بروس، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «این تحقیق به آژانس های امنیت سایبری کمک می کند تا تمرکز خود را بر کانون های کلیدی جرایم سایبری معطوف کنند و بودجه و توجه خود را به طور موثرتری هدایت کنند.»

وی افزود: «این تحقیق به درک عمیق تری از جغرافیای این جرایم و اینکه چگونه کشورهای مختلف در انواع مختلف جرایم سایبری تخصص دارند، کمک می کند. با ادامه جمع آوری این داده ها، می توانیم ظهور هر کانون جدیدی را رصد کنیم و امکان مداخله زودهنگام در کشورهای در معرض خطر قبل از بروز یک مشکل جدی سایبری وجود دارد.»

جاناتان لوستهاوس، یکی از نویسندگان این مطالعه نیز گفت: «این شاخص می تواند نوری بر فعالیت هایی که اغلب ردیابی آنها دشوار است، بتاباند.»

وی اظهار داشت: «به دلیل ماهیت غیرقانونی و ناشناس فعالیت های آنها، دسترسی و نظرسنجی قابل اعتماد از مجرمان سایبری امکان پذیر نیست. آنها به طور فعال در حال پنهان شدن هستند. اگر سعی کنید از داده های فنی برای رصد مکان آنها استفاده کنید، موفق نخواهید شد، زیرا مجرمان سایبری حملات خود را از طریق زیرساخت های اینترنتی در سراسر جهان انجام می دهند.»

محققان امیدوارند این مطالعه را گسترش دهند تا بررسی کنند آیا ویژگی های ملی مختلف مانند تحصیلات، تولید ناخالص داخلی یا سطح فساد بر میزان جرایم سایبری یک کشور تاثیر می گذارد یا خیر.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • قتل مادر در اثر بدگویی‌های پدر معتاد
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • لاوان با ۱۲۱ میلی‌متر؛ بیشترین میزان بارش باران در هرمزگان
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • بیشترین باران در جنوب بوشهر به میزان ۴۰ میلیمتر ثبت شد
  • کدام کشورها بیشترین میزان جرایم سایبری در جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)