Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@08:44:09 GMT

لودریان:داعش از بین‌ نرفته است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۳۶۶۴

وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه نباید تهدید داعشی‌های بازداشتی را دستکم گرفت، گفت، هرچند این گروه شکست خورده، از میان نرفته و همواره تهدید به شمار می‌آید. ناطقان: «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت تهدید گروه تروریستی «داعش» از میان نرفته و نباید تهدید زندانیان داعشی را دست‌کم گرفت.

لو دریان که با رادیو ملی فرانسه صحبت کرد، گفت: «داعش نمرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داعش شکست‌هایی خورده است، اما واقعیت این است که این [گروه] تهدیدی دائمی است».

وی سپس داعشی‌های بازداشت‌شده در عراق و سوریه را تهدید خواند و گفت: «ما تهدید ناشی از جنگجویان داعش را بشدت دست‌کم گرفته‌ایم. حدود ۱۰۰۰۰ جنگجو در زندان هستند که آماده از سر گرفتن نبرد هستند».

وزیر خارجه فرانسه هرچند از تلاش برای استرداد داعشی‌های فرانسوی به این کشور ابراز ناخرسندی کرد، اما گفت بر اساس توافقی که با ترکیه صورت گرفته، قرار است ۲۰۰ عضو فرانسوی داعش که در حال حاضر در سوریه نگهداری می‌شوند، به فرانسه تحویل داده شده و در همین کشور محاکمه شوند.

بحث اعضای غربی داعش که در سوریه و عراق بازداشت شده‌اند، یکی از موضوعات اختلاف جدی میان آمریکا و کشورهای اروپایی به شمار می‌آید. واشنگتن با بیان اینکه حاضر به نگهداری از این زندانی‌ها نیست، کشورهای اروپایی را تحت فشار قرار داده تا اتباعشان را تحویل گرفته و محاکمه کنند. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حتی تهدید کرده است که اگر اروپایی‌ها اتباع داعش را تحویل نگیرند، ممکن است آمریکا آن‌ها را رها کند. ترامپ می‌گوید این زندانیان بعد از آزادی احتمالا به سوی اروپا روانه می‌شوند.

در هفته‌های گذشته همزمان با عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، آنکارا شماری از زندانیانی را که پیشتر در اختیار کردها بودند، تحویل گرفته و در تلاش است تا آن‌ها را به کشور مبدأ بفرستد. منبع: فارس برچسب ها: لودریان ، داعش ، شکست

منبع: ناطقان

کلیدواژه: لودریان داعش شکست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم

گروه تروریستی داعش ضمن قبول مسئولیت حمله شب گذشته کابل گفت هدف این حمله شیعیان و طالبان بودند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار شب گذشته در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفت.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

پیش از این «خالد زدران» سخنگوی پلیس طالبان در کابل گفته بود در نتیجه این انفجار راننده خودرو جان باخته و سه تن دیگر زخمی شدند.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استرصد داعش در افغانستان با چشمان چینی

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • محاکمه بزرگ منافقین؛ داعشی‌های دهه ۶۰
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • بازداشت ۳۶ مظنون داعشی در ترکیه
  • داعش مسئولیت انفجار شب گذشته در کابل را برعهده گرفت
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • ۷ عادت افراد خوش‌اندام که هرگز باشگاه نرفته‌اند
  • حکومت سابق داعشی ها را فراری داده است
  • جواد خیابانی: من اصلا نرفته‌بودم که حالا برگشته باشم؛ در حال استراحت و مطالعه بودم
  • طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کرد