Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:43:02 GMT

بارش برف کردستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۳۹۸۳

بارش برف کردستان را فرا می‌گیرد

بهرام چاره خواه عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در بازه زمانی دوشنبه شب تا بعد از ظهر سه‌شنبه به ویژه در نیمه جنوبی استان شامل پالنگان، اورامانات، کامیاران، موچش، دهگلان، قروه و جنوب سنندج باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال عبور سامانی بارشی دماهای شبانه و اول صبح روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته ۲۸ و ۲۹ آذر کاهش پیدا می‌کند،  یادآور شد: در این مدت مدت بارش برف و باران، وزش باد، کولاک برف، کاهش دید از جمله پیامدهای این سامانه بارشی در آسمان استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چاره خواه تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود مقدار بارش در شهرستان‌های قروه، دهگلان، کامیاران و سنندج بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر و در بقیه مناطق نیز کمتر از ۱۰ میلی‌متر باشد.

وی افزود: لغزندگی جاده‌ها، مه آلود شدن هوا و کاهش دید، در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف و اختلال در تردد از مخاطرات این سامانه بارشی است و توصیه می شود از تردد غیر ضروری در جاده‌های خارج از شهر خودداری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی نیز هنگام سفر ضروری است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، از فردا دوشنبه (۲۵ آذرماه) شاهد بارش شدید باران، رگبار، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد تگرگ و برف در ارتفاعات نیمه جنوبی کشور خواهیم بود.

با شروع فعالیت سامانه بارشی؛ روز دوشنبه ۲۵ آذرماه در نیمه جنوبی خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جزایر شمالی خلیج فارس، نیمه غربی چهار محال و بختیاری، هرمزگان، جنوب لرستان، ایلام، جنوب کرمانشاه، جنوب و غرب اصفهان، نیمه شرقی چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی خوزستان و جنوب کرمان شاهد بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد تگرگ و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود.

برچسب‌ها هواشناسی کردستان بارش برف سنندج وضعیت هوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی کردستان بارش برف سنندج وضعیت هوا هواشناسی کردستان بارش برف سنندج وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه در بیشتر استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، طی هفته جاری ورود سامانه بارشی قوی از جنوب به کشور موجب وقوع سیل در برخی استان‌ها شدو بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی دیگری هفته آینده وارد کشور می‌شود.

صادق ضیاییان افزود: هفته آینده سامانه بارشی در کشور فعالیت می‌کند که موجب بارش‌های بهاری در تمام استان‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم که این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته جاری را نداشته باشد البته ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد، چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز‌های بارش باران طی دو هفته آینده در استان‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.

ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بارش‌های بهاری، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند، تاکید کرد: بارش‌ها سهم بهار است و نمی‌تواند کم‌بارشی زمستان را جبران نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس
  • تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ماه
  • بارش در دوسوم مناطق کشور با ورود سامانه بارشیِ جدید | چه روزی باران می بارد؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور
  • صدور هشدار قرمز برای این استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور