Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:20:55 GMT

تعریف ۳ مدل برای راه اندازی کارخانه کمپوست در یزد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۴۰۱۵

تعریف ۳ مدل برای راه اندازی کارخانه کمپوست در یزد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا دهنوی زاده در کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر با محوریت بررسی راهکارهای راه اندازی کارخانه کمپوست یزد با اشاره به لزوم توجه به حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: سه فاکتور تا حفاظت از محیط زیست باید انجام شود که وجود قانون، پرداخت هزینه و خواست مردم از اولویت ها و مسئولیت اجتماعی در این حفاظت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهنوی زاده افزود: سه مدل پیش روی ماست که مدل اول فقط ایجاد خط پردازش و ۹۵ درصد دفن زباله است، مدل دوم تولید کمپوست است که در این حالت ۵۵ درصد دفن زباله انجام می شود و مدل سوم خط پردازش به همراه تولید کمپوست و پیرولیز مساوی با دفن به کمتر از ۱۰ درصد خواهد بود.

وی در پیشنهادات گزینه های پیش رو بیان کرد: اول انجام کل کار به صورت EPC، دوم طراحی و سپس انتخاب پیمانکاران جزء برای ساخت، سوم انجام طراحی و سپس انتخاب یک پیمانکار کلی است که برای حضور سرمایه گذار زیرساخت اولیه و خط پردازش باید از سوی شهرداری آماده شود.

حشمت زاده از پژوهشگران این حوزه نیز با اشاره به چندین مرتبه بازدید از کارخانه پسماند یزد که چندسال به تعطیلی رسیده است، سالن دریافت نامناسب، نبود فضاسازی درست، قیف ورودی غیر استاندارد، حصارکشی و لزوم اصلاح کانال شیرابه را از مشکلات این مجموعه دانست و اظهار داشت: تجهیزات کارخانه مقرون به صرفه نیست.

وی با تاکید بر کار دانش فنی در مناقصه گفت: اسناد فنی مناقصه نیازمند تیم کارشناسی و پژوهشی است و شهرداری باید با این رویکرد اقدام کند.

کد خبر 4798751

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شوراي شهر يزد کارخانه کمپوست بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بارش برف یاسوج تعطیلی مدارس ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند کهگیلویه و بویراحمد شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت

فتح الله توسلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از روند توزیع اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس در شهرستان ابراز گله مندی کرد و گفت: از ۳۸۲ میلیارد تومان اعتبار تجهیز و نوسازی استان فقط ۳ درصد برای شهرستان پیش بینی شده که سهم کبودراهنگ ۶ میلیارد تومان است و کمترین اعتبار در استان است این در حالی است که ۲۵ مدرسه شهرستان نیازمند نوسازی و مرمت و تجهیز است.

وی افزود: نیروگاه شهید مفتح اعلام آمادگی کرده که ۴ مدرسه در شهرستان کبودراهنگ احداث کند و باید پیگیری شود.

توسلی تاکید کرد: اداره آموزش وپرورش شیرین سو مستقل شده و باید اعتبارات و تجهیزات مستقل اعطا شود.

مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ گفت: برای حل مشکلات هنرستان‌های شهرستان و راه اندازی رشته‌های جدید و کاربردی اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد در هفته معلم دهیاران و اعضای شورا‌ها با حضور در مدارس شهر‌ها و روستا‌ها از زحمات معلمان زحمت کش قدر دانی کنند.

حجت‌الاسلام باقری امام جمعه کبودراهنگ گفت: با هماهنگی انجام شده در راه اندازی مدارس معارف در بخش پسران و دختران حوزه‌های علمیه آمادگی همکاری دارند.

 مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: برای تجهیز اداره آموزش و پرورش شیرین سو ۴۰۰ میلیون تومان و برای تجهیز گرمایشی و سرمایشی و اداری و رایانه در این شهرستان بیش از ۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حمید شیرازیانی افزود: برای استانداردسازی فضا‌های آموزشی در حوزه ملی اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای شهرستان و اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان برای پایگاه شهید نوژه اختصاص یافته است.

شیرازیان گفت: برای استخر بیش از ۹ میلیارد تومان و برای پیست دو و میدانی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

سیدصالح اسدی مدیر آموزش و پرورش کبودراهنگ گفت: سالتحصیلی پیش رو مدرسه معارف دختران و سال آینده مدرسه معارف پسران در شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در هفته معلم برنامه‌های مناسبتی در سطح شهرستان برای معلمین برگزار می‌شود.

رشته بهیاری برای دانش آموزان دختر و پسر راه اندازی شده و بیش از ۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات بهیاری پیش بینی شده است و نیازمنده احداث مدرسه مختص رشته بهیاری است.

در هنرستان‌های شهرستان رشته جدید سراجی و معماری داخلی راه اندازی شده که با استقبال خوبی مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۴۷ سال سریع تر با کامپیوتر کوانتومی گوگل! (+عکس)
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • تعریف کمپوست
  • مرگ خاله بر اثر تیر اندازی خواهر زاده در خرم آباد
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • رجب‌زاده: باید بازی 3 بر صفر شود
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت