Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۴۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۳۵۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر با تقاضا، قیمت مرغ زنده نسبت به هفته گذشته ۳۰۰ تومان و مرغ گرم ۴۰۰ تومان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مرغ در شب یلدا گران می‌شود

حجت قیمت مرغ در آستانه شب یلدا را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آغاز خرید پشتیبانی امور دام و تعادل عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ به ۱۳ هزار تومان برسد.

عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از آغاز خرید تضمینی مرغ خبر داد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام بحث خرید تضمینی مرغ را در سایز خاص یک کیلو و ۲۰۰ تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم آغاز کرده، در حالیکه این سایز شامل حال تمامی مرغداران نمی‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون وزن مرغی که در سالن‌های مرغداری تجمیع پیدا کرده به ۳ کیلوگرم رسیده است و چنانچه پشتیبانی امور دام برای مدت زمان کوتاه اقدام به خرید کند، وضعیت کنونی بازار مرتفع خواهد شد.

حجت با بیان اینکه خرید تضمینی مرغ تا حدودی بر تعادل قیمت در بازار تاثیر گذار خواهد بود، گفت: با توجه به نیاز پشتیبانی امور دام برای کنترل بازار شب عید پیش بینی شده که روزانه با خرید حداقل یک هزار تن مرغ، قیمت به تعادل برسد به طوریکه تولیدکنندگان انگیزه کافی برای ادامه تولید خواهند داشت.

این مقام مسئول افزود: هم اکنون پشتیبانی امور دام هر کیلو مرغ منجمد را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار با نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان از سطح بازار جمع آوری می‌کند، در حالیکه مرغداران انتظار دارند حداقل با نرخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان از آن‌ها خریداری شود.

وی متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته طی هفته‌های اخیر، ورود دستگاه نظارتی موجب شد تا حدودی قیمت جوجه یکروزه در بازار کاهش یابد که با استمرار این روند پیش بینی می‌شود افت جوجه ریزی در ۱۰ روز ابتدای آذر جبران شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: بنابر آمار در ۱۰ روز ابتدای آذر ۲۳ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که با توجه به میانگین جوجه ریزی ماه‌های مهر و آبان جوجه ریزی حدود ۹ میلیون قطعه کاهش یافته است.

کمبودی برای تامین مرغ شب عید نداریم

به گفته حجت، طبق روال همه سال قیمت جوجه یکروزه در ابتدای دی به دنبال ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی شب عید با نوساناتی روبرو می‌شود که با تداوم نظارت دستگاه‌های مسئول کمبودی برای تامین مرغ شب عید نخواهیم داشت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی بازار نهاده‌های دامی را مساعد ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بنادر یک هزار و ۳۵۰ تومان، کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۵۰ تا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان و ذرت در انبار‌های استانی یک هزار و ۶۰۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۵۵۰ تومان است.

حجت با اشاره به اینکه خبری از التهاب و تفاوت چشمگیر قیمت مصوب نهاده‌های دامی با بازار آزاد نیست، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر، قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد تفاوت چشمگیری با نرخ مصوب ندارد که همین امر تا حدودی بر کاهش هزینه‌های تولید دامن زده است.

وی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، تصریح کرد: با استمرار افت قیمت جوجه، کمبودی در جوجه ریزی شب عید نداریم که بر کاهش عرضه و التهاب بازار اثر بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مرغ شب یلدا خرید تضمینی مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، از ابتدای هفته روند ریزشی قیمت طلا و سکه شروع شد؛ به گونه‌ای که قیمت سکه امامی (طرح جدید) روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه به کانال ۴۲ میلیون تومان وارد شد. منتهی روند نزولی قیمت‌ها دیروز متوقف و نرخ طلا و سکه اندکی رو به افزایش گذاشت تا جایی که نرخ سکه طرح جدید مجدد از مرز ۴۴ میلیون تومان عبور کرد و به قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

با شروع روزی کاری چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه مجدد قیمت سکه هر چند اندک اما روند نزولی به خود گرفته است؛ بر این اساس قیمت سکه امامی طرح جدید (تا لحظه تنظیم گزارش) امروز نسبت به دیروز (۲۸ فروردین ماه) با کاهش ۲۷۰ هزار تومانی به ۴۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید.

البته قیمت سکه بهار آزادی نسبت به دیروز با افزایش ۲۶۵ هزار تومانی مواجه و روی رقم ۴۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه هم نسبت به دیروز ۲۰۰ هزار تومان افت کرد و به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه نیز نسبت به دیروز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه یک گرمی هم با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که دیروز ۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان بود با افزایش حدود ۱۵ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند