Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@03:35:22 GMT

حاشیه‌های انتخابات رییس هیات فوتبال کردستان

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۴۱۲۴

حاشیه‌های انتخابات رییس هیات فوتبال کردستان

اعضای کانون پیشکسوتان فوتبال کردستان عصر یکشنبه در آستانه برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال کردستان که قرا ر است با حضور تاج، رییس فدراسیون فوتبال برگزار شود، در نشست خبری نگرانی‌های خود را در رابطه با این انتخابات با اهالی رسانه در میان گذاشته و آن را انتخاباتی مهندسی شده از قبل دانستند.
براساس بند ۲۳ اساسنامه فدراسیون فوتبال، انتخابات هیات حداکثر باید تا ۹۰ روز پس از پایان کار رییس (چهار سال) برگزار شود اما براساس گفته اعضای کانون پیشکسوتان فوتبال کردستان، ۱۰۰ روز از دوره چهار ساله مدیریت این هیات سپری شده ولی هنوز مجمع انتخابات برگزار نشده و این موضوع برخلاف اساسنامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البته اعضای این کانون تنها نسبت به این موضوع انتقاد نداشتند بلکه شرکت دوباره رییس قبلی هیات به عنوان تک کاندیدای این پست و حمایت‌های معنادار از وی، عدم پذیرش کاندیداهای دیگر توسط فدراسیون، دست چین بودن اعضای هیات فوتبال کردستان به نفع رییس قبلی را بشدت مورد انتقاد قرار دادند.

چراغ فوتبال کردستان خاموش شده است
پیشکسوت فوتبال کردستان در این نشست با بیان اینکه ابن ورزش از سال ۱۳۱۴ وارد استان شده است، افزود: اکنون سال‌هاست که چراغ این ورزش در کردستان خاموش شده و هیج پیشرفتی در آن مشاهده نمی‌شود.
علی خشنودی یادآور شد: زمانی ۱۳ باشگاه فوتبال در استان فعالیت داشتند اما امروز این تعداد به دو تا سه باشگاه کاهش یافته است که بسیار جای نگرانی دارد و باید فکری اساسی برای آن کرد.
وی به موارد ضعف عملکرد هیات فوتبال کنونی کردستان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه چهار سال و حدود چهار ماه از فعالیت این هیات می‌گذرد اما هنوز مجمع انتخابات برگزار نشده و این موضوع قابل قبول نیست ضمن اینکه اساسنامه انتخابات هیات باید عادلانه و فراخور وضعیت استان‌ها باشد.
این پیشکسوت فوتبال کردستان اضافه کرد: فدراسیون در بحث تایید صلاحیت رییس هیات قبلی فوتبال استان، مصلحت این ورزش را در نظر نگرفته بلکه منفعت اشخاص را مد نظر قرار داده و برخلاف اساسنامه، هیات فوتبال به میل خود عمل می‌کند.
خشنودی به انتخاب سرپرست هیات فوتبال استان نیز اشاره و آن را از عوامل نفوذی هیات دانست و تاکید کرد: باید برای کاندیداتوری رییس هیات، فراخوان جدید اعلام شود ضمن اینکه در صورت برگزاری مجمع انتخابات در روز دوشنبه، این کار غیر قانونی بوده و سرانجامی ندارد.

اعضای هیات فوتبال کردستان مهندسی و دست چین شده است
رییس کانون پیشکسوتان فوتبال کردستان نیز در این نشست به فعالیت ۲ ساله این کانون اشاره کرد و گفت: در طول چند ماه اخیر بارها با مدیران استانی، مدیرکل ورزش و جوانان و رییس فدراسیون فوتبال در خصوص ناکارآمدی رییس هیات فوتبال استان گفت و گو کردیم اما به نتیجه مظلوبی دست نیافتیم.
بیژن ذوالفقارنسب به تک کاندیدا شدن رییس قبلی هیات فوتبال استان و مهندسی بودن اعضای هیات برای انتخابات فردا اشاره کرد و افزود: به ناچار این موضوع را با سازمان بازرسی کشور در میان گذاشتیم و امیدواریم با مستنداتی که ارائه داده‌ایم، این سازمان، انتخابات هیات فوتبال را ابطال کند.
وی نبود زمین مناسب برای انجام تمرین و مسابقات فوتبال و ضعف این ورزش در چند سال اخیر را از جمله دلیل مخالفت خود با انتخاب رییس قبلی اعلام کرد و یادآور شد: زمین چمن استادیوم ۲۲ گولان سنتدج از سال ۸۴ احداث شده اما تاکنون مسابقه‌ای در آن برگزار نشده و به میدان اسب سواری تبدیل شده است.
این پیشکسوت فوتبال ایران به عدم رغبت افراد توانمند برای کاندیدا شدن در انتخابات هیات به دلیل کارشکنی و دست چین بودن اعضای هیات اشاره کرد و اظهار داشت: دغدغه ما ورزش و فوتبال است چرا که فساد تمام زوایای هیات فوتبال استان را در برگرفته و فرد کاندیدا شده شایستگی ریاست دوباره بر هیات را ندارد.

نبود برنامه برای توسعه فوتبال کردستان
دیگر پیشکسوت فوتبال کردستان هم، بی‌برنامگی را از مهمترین ضعف‌های هیات فوتبال کردستان عنوان کرد و گفت: رییس قبلی و کاندیدای فعلی آن، در طول مدیریت چهار ساله خود، هیچ برنامه و انگیزه‌ای برای توسعه فوتبال استان نداشت.
عابد خورشیدی انتخابات هیات فوتبال استان را که قرار است فردا برگزار شود را مهندسی شده دانست و یادآور شد: کاندیدای معرفی شده، فاقد وجاهت و توانایی بوده و خواهان توسعه فوتبال استان نیست.
یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال استان سلیقه‌ای بودن انتخاب روسای هیات‌های شهرستان‌ها و بی توجهی به توانمندی آنان را از جمله انتقادهای خود بر اعضای هیات کنونی اعلام کرد و اظهار داشت: هیچ دلیل منطقی برای اصرار مدیرکل ورزش و جوانان کردستان و فدراسیون فوتبال مبنی بر تک کاندیدا بودن انتخابات هیات و ابقای رییس قبلی وجود ندارد.
فرهاد شریف پور ابراز امیدواری کرد کاندیدای فعلی در تصمیم خود تجدیدنظر کند و اضافه کرد: انتخاب دوباره وی به عنوان رییس هیات، جز آسیب بیشتر به فوتبال و ورزش کردستان، نتیجه‌ دیگری در پی نخواهد داشت.
رضا رحمانی چهار سال رییس هیات فوتبال کردستان بود و اکنون برای دومین بار به عنوان تنها کاندیدا کرسی ریاست بر هیات، تایید صلاحیت شده است.
در حال حاضر حدود ۱۰ هزار ورزشکار کردستانی سازمان یافته در رشته فوتبال فعالیت دارند و سه باشگاه آبیدر سنندج (لیگ دسته سوم)، آوالان کامیاران (لیگ دسته ۲) و وچان کردستان (لیگ برتر فوتبال بانوان) مشغول به فعالیت هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 انتخابات چین فوتبال مد مدیرکل ورزش و جوانان قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد

مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان برگزار شد و در پایان "سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا" به عنوان رییس این هیات انتخاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجمع انتخاب رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خوزستان با حضور 14 عضو برگزار شد و سردار خادم سیدالشهدا توانست با 14 رای، برای چهار سال رییس این هیات شود.

پیش از این اداره هیات توسط سردار خادم سید الشهدا انجام می‌شد. این مجمع با حضور یک‌ کاندیدا برگزار شد.

اعضای مجمع متشکل از رییس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، روسای هیات‌های ورزشی شهرستان، نماینده آموزش و پرورش، باشگاه‌ها، ورزش کارگری، مربیان، داوران، ورزشکاران و نماینده بانوان بودند.

استفاده از ظرفیت ارگان‌ها و شرکت‌های خوزستان در فعالیت هیات، فعال کردن سایر هیات‌های شهرستانی و برگزاری مسابقات مختلف استانی و کشوری مهمترین برنامه‌های رییس هیات ورزش‌های زورخانه ای خوزستان اعلام شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • رییس جدید کمیته تخصصی هواشناسی و علوم جوی آیورا منصوب شد
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • برج حاشیه باغ گیاه‌شناسی ایران با ورود رییس‌جمهوری کوتاه آمد