Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهگزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف جشنواره سینما حقیقت گفت: فرصت‌هایی برای سینمای مستند پدید آمده است، البته این فرصت‌ها کافی نیست و فضای هنر و تجربه از جمله این فرصت هاست. سینمای مستند به فضا مستند نگاری نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز‌ها مستند‌ها را در یک نوع درامی می‌بینیم که می‌تواند فرصت‌های اکران عمومی برایش ایجاد شود. می‌توان چندین تولید سینمای مستند را به جشنواره امسال ارجاع داد. این موقعیت‌ها فرصت دیدن بیشتر فیلم‌ها را ایجاد می‌کنند. یعنی اینگونه نیست که سینمای مستند فقط مخاطب خاصی را داشته باشد و آن مخاطب خاص حس کند نمی‌تواند در بازار رفت و برگشت اقتصادی سینمای مستند جایی داشته باشد.

وی ادامه داد: سینمای مستند فضای ورود به ویدئو‌ها را پیدا می‌کند؛ بنابراین هم در هنر و تجربه هم در سینمای مستندی که امروز می‌بینیم می‌توانند با قابلیت‌ها و مشتاقان که دارند فضا‌های اکران عمومی و بازار عمومی را پیدا کنند. به نظر می‌آید که سینمای مستند بین تجربه و عرصه رقابت با فضای بازار خاص هم ارتباطات خود را پیدا می‌کند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد جشنواره سینما سینما حقیقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مستند پذیرش در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، بیژن همدرسی مستندساز و نویسنده درخصوص ساخت این مستند گفت: باتوجه به اینکه در کشور ما آگاهی مردم نسبت به این اختلال پایین است و  خانواده‌های دارای فرزند میتلا به اوتیسم زمانی متوجه وجود این اختلال در کودک خود می‌شوند که روز‌های طلایی را برای بهبود و پیشروی از دست داده اند، به فکر ساخت این مستند افتادیم.

وی افزود: این مستند سومین مستند من درباره اختلال اوتیسم است؛ از سال ۹۵ ما شروع به ساخت مستند‌هایی درباره اوتیسم کردیم.

همدرسی همچنین بیان کرد: تهیه، تنظیم و ساخت این مستند حدود یک سال زمان برد و ماحصل این تلاش‌ها در ۵۶ دقیقه برای عموم به ویژه خانواده‌های اوتیسم به نمایش درآمده است.

این مراسم باحضور جمعی از خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اوتیسم و جامعه پزشکی در ساختمان مهر کوهسنگی مشهد برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اکران مستند پذیرش در مشهد
  • فرزاد موتمن :سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • ۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان ایران
  • سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • اکران مستندی از یک پرونده جنجالی و قضایی
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • فرصت‌های شغلی و کارآموزی دانش بنیان‌ها فراهم می‌شود