Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@10:34:40 GMT

کروز: استیضاح ترامپ به جایی نمی‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۴۶۳۹

به گزارش فارس، «تد کروز» سناتور ارشد جمهوری‌خواه روز یکشنبه گفت پایان روند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور آغاز شده و بعد از ورود پرونده به سنا، این لایحه مختومه می‌شود. 

کروز که با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت‌وگو می‌کرد، در این مورد گفت: «فکر می‌کنم که این آغاز پایان این محاکمه نمایشی است که در مجلس نمایندگان شاهد آن بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «فکر می‌کنم که [این لایحه] به سنا می‌آید. ما آن را به شکلی منصفانه پیش می‌بریم و بعد [پرونده] به جایی نمی‌رسد، چراکه حقیقتی [در اتهامات مطروحه] وجود ندارد.»

وی در ادامه استیضاح ترامپ توسط دموکرات‌ها را اقدامی «سیاسی» توصیف کرد و گفت هیچ شواهد و مدارکی برای اثبات اتهامات مطرح‌شده علیه ترامپ وجود ندارد.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریتی دموکرات دارد، از چند هفته پیش و بعد از افشای فشار ترامپ به دولت اوکراین برای کمک به بدنام کردن «جو بایدن» نامزد بالقوه دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ میلادی، تحقیقات استیضاح ترامپ را آغاز کرده‌اند. ترامپ به سوء استفاده از اختیاراتش و ممانعت از تحقیقات کنگره متهم شده است. انتظار می‌رود مجلس نمایندگان این هفته در مورد استیضاح ترامپ رأی‌گیری کند.

در صورت رأی آوردن این لایحه، استیضاح به سنا می‌رود؛ جایی که اکثریتی جمهوری‌خواه دارد و بعید به نظر می‌رسد که به استیضاح ترامپ رأی مثبت دهد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش‌ها به تصویب لایحه کمک نظامی به اوکراین/ از زلنسکی تا پسکوف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، مجلس نمایندگان آمریکا دیروز بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد؛ اقدامی که بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و مناقشه حزبی در کنگره آمریکا، واکنش‌هایی را به همراه داشته است.

روند رای‌گیری و تصویب لایحه کمک ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین، ظرف چند دقیقه انجام شد؛ اتفاقی که بعد از چند ماه بلاتکلیفی لایحه در مجلس نمایندگان، حاکی از آن است که قانونگذاران آمریکایی فارغ از تمایلات حزبی، به طور متفق‌القول حامی تداوم حمایت از اوکراین هستند.

لایحه کمک به اسراییل نیز با مخالفت چندانی روبه‌رو نشد. این لایحه کلی برای تصویب نهایی راهی سنای آمریکا خواهد شد و احتمالا سه‌شنبه به تصویب نهایی خواهد رسید. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا متعهد شد تا این لایحه را بلافاصله امضا کند.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در واکنش به این کمک ضمن قدردانی از هر دو حزب کنگره آمریکا، از مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان، قدردانی ویژه‌ کرد و در «ایکس» نوشت که این تصمیم جانسون «تاریخ را در مسیر درست حفظ کرد.»

رهبران اتحادیه اروپا نیز از این تصمیم استقبال کردند. اورسولا فون در لاین، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا درباره این موضوع گفت: اوکراین لایق تمام حمایتی از است که در جنگ برابر روسیه دریافت می‌کند. حالا از سنای آمریکا می‌خواهیم تا هر چه زودتر آن را تصویب کند زیرا جان انسان‌ها در خطر است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز گفت: تصویب این لایحه، تداوم حمایت فراحزبی از اوکراین را نشان داد. افزایش چشمگیر کمک‌ها، تکمیل‌کننده کمکی است که متحدان اروپایی برای اوکراین فراهم می‌کنند.

در سوی مقابل، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با ابراز ناخرسندی از تصویب این لایحه، گفت که کمک به اوکراین، اسراییل و تایوام بحران‌های جهانی را تشدید خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز تاکید کرد که این کمک «آمریکا را بیش از پیش ثروتمند و اوکراین را ورشکسته‌تر خواهد کرد.»

کد خبر 6084207

دیگر خبرها

  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • زلنسکی: اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • واکنش‌ها به تصویب لایحه کمک نظامی به اوکراین/ از زلنسکی تا پسکوف
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌ تاک در آمریکا
  • آمریکا لایحه‌ ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد
  • مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد
  • کمک به اوکراین، جمهوری خواهان کنگره را به جان هم انداخت