Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید بیرودیان مدیر دبیرخانه اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نگارش کتاب راهنما‌های عمومی اخلاق پزشکی اظهار کرد: کتاب راهنما‌های عمومی اخلاق پزشکی بعد از انجام جلسات متعدد با سازمان‌های ذی‌ربط و کار‌های کارشناسی نگارش شده است و این کتاب می‌تواند منبعی جهت استناد به کار‌های مختلف از جمله موارد رسیدگی به تخلفات پزشکی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: آیین نامه رسیدگی به تخلفات انتظامی پزشکی در حدود ۵۰ سال قبل نوشته شده است و در آن یک ماده وجود دارد که به موضوع شئونات پزشکی و بررسی تخلفات آن به طور صحیح اشاره کرده است.

مدیر دبیرخانه اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: در کتاب راهنمای عمومی اخلاق پزشکی مصادیق موارد انتظامی و نحوه رسیدگی به تخلفات آورده شده است و به تازگی تلاش زیادی برای تدوین مصادیق رفتار خلاف شئون پزشکی به وسیله سازمان نظام پزشکی انجام گرفته است. این کتاب در ۱۳ فصل و ۱۴۰ ماده تدوین و بعد از بازنگری به تصویب شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور رسیده و به عنوان راهنمای حوزه انتظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیرودیان گفت: در کتاب عمومی اخلاق حرفه‌ای کمیسیون‌های کارشناسی در نظر گرفته شده است و در صورت بروز تخلف و جرایم پزشکی می‌توان به بند‌های این کتاب استناد کرد.

بیشتر بخوانید: رعایت اخلاق پزشکی باعث بهبود روابط بین پزشک و بیمار می‌شود/تدوین راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای در نظام پزشکی

او یادآوری کرد: رعایت اخلاق پزشکی ارتباط مستقیمی با کاهش خطای پزشکی دارد و اخلاق پزشکی باعث مدیریت خطای پزشکی می‌شود که همگی این موارد در کتاب راهنمای عمومی اخلاق پزشکی ذکر شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخلاق حرفه ای تخلفات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زینب قلی زاده امروز در جلسه   اخلاق مهدوی که در مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به نقش اخلاق در زندگی انسان، اظهار داشت: یکی از اصول اخلاقی که باید به آن توجه کرد، احترام به دیگران است، هر فردی حق احترام دارد و انسان‌ها علی الخصوص شما طلاب باید با دیگران به احترام و شفقت رفتار کنید.

وی با بیان اینکه هر فرد با رعایت اصول اخلاقی، می‌تواند به ارتقای اجتماع و بهبود شرایط زندگی دیگران کمک کند، افزود: مطالعه کتاب معراج السعاده که شامل موضوعات دینی و اخلاقی اسلامی است و بر اساس آیات قرآن و احادیث اهل بیت و ائمه اطهار نوشته شده، برای طلاب لازم و ضروری است و با مطالعه این کتاب می‌توان به احادیث و مسائلی مانند تقوا، اخلاق، عبادت، مهربانی، آرامش روحی و سعادت دنیوی و اخروی، دست یافت.

مدیر مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه ادامه داد: کتاب معراج السعادة به منظور روشن‌کردن مسیر رسیدن به خدا و پیشرفت روحی و معنوی انسان نوشته شده و تبیین اهداف اسلامی و راهبردهای دینی برای رسیدن به سعادت و خوشبختی فردی و اجتماعی بخشی از محتوای این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق به عنوان یک ارزش بنیادی و اساسی در زندگی انسان‌ها باید همیشه مورد توجه و تمرین قرار گیرد و با رعایت اصول اخلاقی، می‌توان یک زندگی معنوی و ارزشمند داشت و به خوشبختی و سعادت دست پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • از شاخص‌های هنجاری علم تا ظهور اخلاق علمی
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • آغاز دوره اخلاق حرفه ای نخبگان تیم های ملی وملی پوشان رشته‌های مختلف در قشم
  • اخلاق خوب از کجا سرچشمه می گیرد؟
  • بازنمایی رسانه‌ای نقش زنان در سینما
  • رئیس سازمان نظام روان‌شناسی: برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در اردیبهشت‌/ اصلاح قانون سازمان روانشناسی
  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • کلاف پیچیده تعرفه خدمات درمانی؛ اصرار دولت، استنکاف پزشکان