Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@21:30:50 GMT

مخفی کردن اکشن سنتر ویندوز

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۴۶۸۳

مخفی کردن اکشن سنتر ویندوز

خبرگزاری آریا - ویندوز 10 مزایای زیادی برای کاربران دارد، ولی یکی از مشکلات بزرگی که بسیاری از کاربران ویندوز 10 از آن شاکی هستند، پیام‌های متعددی است که توسط اکشن سنتر ویندوز به آنها ارائه می‌شود.
این پیام‌ها به‌خصوص در شرایطی که مشغول استفاده از یک نرم افزار خاص مانند یک بازی رایانه‌ای هستید، می‌تواند کاملا شما را از حس و حال و محیط آن نرم‌افزار خارج کند، زیرا در هر شرایطی اولویت بالای ویندوز به آنها داده خواهد شد و در نتیجه ممکن است نرم‌افزار در حال اجرای شما به ابعاد حداقل دربیاید تا پیام اکشن سنتر برای شما نمایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکشن سنتر در حقیقت به نحوی طراحی شده که پیام‌های یاد شده تنها بخشی از آن را تشکیل داده و بسیاری از تنظیمات نیز در این بخش مشاهده می‌شوند که برای کاربران عادی ممکن است چندان کاربردی نباشند، ولی نکته مهم این است که مانند بسیاری از تنظیمات دیگر ویندوزی می‌توانید این مورد را نیز به کمک سیستم تنظیمات رجیستری دستگاه تغییر دهید.
برای این کار ابتدا باید تنظیمات رجیستری دستگاه خود را اجرا کنید. در ویندوز 10 منوی استارت را باز کرده و در بخش جست‌وجو، عبارت Regedit را وارد کنید تا گزینه موردنظر برای شما نمایش داده شود. با کلیک کردن روی آیکون مربوط به این گزینه یا فشردن کلید Enter، تنظیمات رجیستری دستگاه باز خواهد شد. البته ممکن است پیش از اجرای این سیستم به شما پیامی نشان داده شود که برای اجرای تنظیمات رجیستری باید گزینه Yes را انتخاب کنید.
در ادامه مراحل زیر را طی کنید:
از منوی سمت چپ، گزینه HKEY_CURRENT_USER را انتخاب کنید.
در زیرگروه پوشه‌ها، گزینه SOFTWARE را برگزینید.
در این مرحله روی گزینه Policies بزنید.
در مرحله بعدی باید به ترتیب گزینه‌های Microsoft و Windows و بعد از آن Explorer و در نهایت نیز Policy را انتخاب کنید.
ممکن است در سیستم خود گزینه Policy را مشاهده نکنید که در این صورت باید این کلید را به صورت دستی ایجاد کنید. برای این کار روی گزینه Explorer کلیک راست کرده و سپس گزینه New را انتخاب کنید. کلید جدید ایجاد شده را دوباره نامگذاری کنید و نام آن را Policy بگذارید.
حالا که کلید Policy را در اختیار دارید، روی آن کلیک کرده و سپس در فضای سفید محوطه ایجاد شده در مرکز صفحه کلیک راست و گزینه New را انتخاب کنید. در زیرگروه این گزینه نیز باید گزینه DWORD را انتخاب کنید و نام این گزینه جدید ایجاد شده را نیز DisableNotificationCenter بگذارید. دقت داشته باشید تمام سه کلمه باید به هم چسبیده باشند و حرف اول هر یک از آنها نیز باید به‌صورت بزرگ نوشته شود.
روی گزینه DisableNotificationCenter DWORD که ایجاد کرده‌اید کلیک راست کنید و مقدار آن را به 1 تغییر دهید.
سیستم خود را ری استارت کنید تا تنظیمات یاد شده روی دستگاه شما اعمال شود.
اکشن سنتر دستگاه شما دیگر در ویندوز مشاهده نخواهد شد.
به یاد داشته باشید با حذف این کلید (DisableNotificationCenter) می‌توانید بار دیگر اکشن سنتر را از نو به سیستم خود بازگردانید و به همین دلیل نیز در صورتی که به آن احساس نیاز کردید، به‌‌راحتی می‌توانید سراغ بازگرداندن این گزینه به ویندوز خود بروید.
نکته: این روش بدون آسیب رساندن به سیستم عامل شما برای چند بار متوالی قابل انجام است و در زمینه انجام آن مشکلی نخواهید داشت. البته به یاد داشته باشید قابلیت‌های پیش‌فرض سیستم ممکن است در بسیاری از موارد مورد نیاز شما باشد و ممکن است با حذف کردن اکشن سنتر، قابلیت‌هایی که به دسترسی سریع به آن عادت داشته‌اید از دسترس شما دور شود و به همین دلیل نیز پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از نخواستن این قابلیت مطمئن شوید و سپس سراغ حذف آن به کمک تنظیمات رجیستری بروید.
ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد غیرقابل باور جانوری که در مقابل زهر مار‌ها مصونیت دارند + فیلم

خدنگ‌ها در مقابل زهر مار‌ها مصونیت دارند و این به دلیل آن است که گیرنده‌های استیل‌کولین در سیستم عصبی آنها به گونه‌ای شکل گرفته که غیرممکن است زهر‌های عصبی مار‌ها به آن چسبیده و سیستم عصبی آنها را با مشکلی مواجه کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • جایگزین سراتو به بازار آمد!/ عکس
  • نبرد غیرقابل باور جانوری که در مقابل زهر مار‌ها مصونیت دارند + فیلم
  • فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون؛ روز اکشن‌بازها
  • مایکروسافت تیم‌های ویندوز و سرفیس خود را تحت یک رهبری ادغام می‌کند
  • حضور تام کروز در صحنه‌های اکشن «ماموریت غیرممکن ۸»
  • اسکان ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان 
  • تام کروز در صحنه‌های اکشن دیده شد/ «ماموریت غیرممکن ۸» جلو می‌رود
  • سانه در مانشافت: بدون مخفی کاری در کمپ تیم ملی!‏
  • این قسمت از ویندوز ۳۰ سال بدون تغییر مانده
  • ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل