Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:16:40 GMT

جایزه برای معرفی بازماندگان از تحصیل در کاشمر

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۴۶۹۰

جایزه برای معرفی بازماندگان از تحصیل در کاشمر

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: به کسانی که بتوانند افرادی را معرفی کنند که به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل بازمانده‌اند؛ جایزه نقدی داده خواهد شد.

علی طاهریان در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز 24 آذرماه برگزار شد، عنوان کرد: نهضت سواد آموزی باید بیشتر به سمت آموزش مهارت‎های اجتماعی و فرهنگ سازی در سطح جامعه برود، باید کاری کرد که بی‌سوادان خودشان به دنبال ما بیایند، گاه برخی از اینکه زیاد به درب خانه‎شان برای یادگیری سواد می‌رویم، ناراحت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امسال یکصدمین سال تاسیس آموزش و پرورش کاشمر جشن گرفته خواهد شد و همزمان نیز برای اولین بار در سطح کشور مرکز اسناد آموزش و پرورش در این شهرستان افتتاح می‎شود. برای استخراج اسناد ارزشمند آموزش و پرورش کاشمر بیش از 4 ماه کاوش شده است و تجهیزات مورد نیاز برای این مرکز نیز تهیه شده است.

طاهریان بیان کرد: با توجه به اینکه هنرستان‌های شهرستان در سال‌های اخیر وارد فضای کار عملی شده‎اند و برای برخی ادارات و همچنین شهرداری پروژه‎هایی را از جمله ساخت المان‌های سطح شهر، فضاسازی و زیباسازی مدارس انجام می‎دهند، تلاش می‎کنیم محلی برای فروش دست سازه‎های دانش‌آموزان هنرستان و کار و دانش ایجاد شود تا ضمن کسب درآمد از طریق فروش محصولات رقابتی بین هنرستان‌ها ایجاد گردد.

97.79 درصد جمعیت کاشمر باسوادند

در این جلسه رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش کاشمر گفت: با توجه به اینکه آمار بی‎سوادی و کم‌سوادی در شهرستان کمتر شده به همین دلیل رویکرد سوادآموزی به سمت مراکز یادگیری محلی و آموزش مهارت‎های زندگی و فنی و حرفه‎ای پیش رفته است.

کاظم عابدی افزود: در همین راستا طی سال 95 و سال گذشته 5 مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در شهرستان شروع به کار کردند که یک مرکز در شهر و 4 مرکز دیگر در روستاها فعال هستند.

وی عنوان کرد: در هرکدام از این مراکز روزانه حداقل 20 نفر از افراد کم‌سواد و بی‌‏سواد در کنار سواد آموزی، مهارت‎های زندگی و فنی و حرفه‌ای را فرا می‎گیرند، برای این مراکز 40 مهارت تعریف شده است.

رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش کاشمر گفت: براساس سرشماری سال 95 جمعیت 10 تا 49 سال شهرستان 104 هزار و 413 نفر بوده که از این تعداد 4 هزار و 462 نفر افراد بی‎سواد و معادل 95.8 درصد جمعیت باسواد بوده‎اند، در سال 96 براساس پایه آماری جمعیت سال 95 نیز تعداد افراد بی‎سواد به 3 هزار و 439 نفر کاهش و میزان افراد باسواد شهرستان به 96.71 درصد افزایش یافته و سال گذشته نیز آمار بی‎سوادی به 2 هزار و 307 نفر کاهش و میزان افراد باسواد نیز به 97.79 درصد افزایش یافته است.

وی مطرح کرد: اکنون 110 نفر آموزش دهنده داریم، علی‌رغم اینکه از تیرماه 98 ثبت‌نام در این مراکز آغاز شده و 20 هزار کد ملی برای شناسایی به دست ما رسیده و  از همه استعلام گرفته شده ولی طی 4 ماه فقط توانستیم 220 نفر بی‎سواد را جذب کنیم. در بخش پایین ولایت که 6 روستا داریم تاکنون فقط 15 نفر بی‌سواد شناسایی شدند.

سرقت از اماکن آموزشی بلااستفاده در روستاها

در این جلسه مسلم ساقی، فرماندار کاشمر گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش در برخی روستاها املاکی دارد که به دلیل بلااستفاده ماندن وسایل آن‌ها به سرقت برده شده به همین دلیل باید با همکاری بخشداری مرکزی، تصمیماتی اتخاذ و نسبت به واگذاری آن‌ها برای استفاده بهتر اقدام شود.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه با مجوز شورای آموزش و پرورش مقرر شد، در صورت موافقت خیران برخی املاک که توسط آن‌ها به آموزش و پرورش داده شده به دلیل مساحت کمی که برای ایجاد فضای آموزشی دارند و بلااستفاده مانده‌اند به فروش برسند و درآمد کسب شده صرف مسائل عمرانی شود.

همچنین با افزایش ده درصدی هزینه کلاس‎های فوق برنامه و جبرانی و برگزاری کلاس‎ها در بعدازظهر پنج‌شنبه‎ها و ثبت‌نام دانش‌آموزان بی‎بضاعت به صورت رایگان در این کلاس‎ها موافقت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بي سوادي سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: شعبه اول تعزیرات کاشمر، پرونده قاچاق لوازم خانگی شامل ۲۰ عدد ماشین ظرفشویی و ۱۲ عدد جاروبرقی خارجی به ارزش سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال را رسیدگی کرد.    سید مرتضی مدنی افزود: شعبه با توجه به مدارک در پرونده، اتهام انتسابی را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم را به پرداخت شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم کرد.   وی یادآور شد: مأموران انتظامی مستقر در ایست بازرسی شهرستان کاشمر در بازرسی از یک خودروی خاور، کالای قاچاق را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • سواد رسانه چه جایگاهی در زندگی افراد دارد؟
  • پیام تسلیت سخنگوی دولت در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی