Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا بازدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تاکنون ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کشاورز خسارت دیده از سیل پلدختر پرداخت شده است، اظهار داشت: ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی جهت جبران خسارات سیل به استان لرستان اختصاص یافته است.

وی افزود: عملیات اجرایی بیش از ۴۰ میلیارد تومان پروژه در روزهای آینده در شهرستان پلدختر آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پروژه ها شناسایی و برآورد شدند و سهم شهرستان ها مشخص شده و خوشبختانه در حال مبادله موافقتنامه و انجام فرآیند مناقصه است.

بازدار افزود: سیل فروردین ماه سال جاری به زیرساخت های کشاورزی خسارات زیادی وارد کرد که براساس برآورد اولیه میزان این خسارات بیش از یک هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان است.

وی یادآورشد: تولیدات و محصولات کشاورزی شامل باغات، زراعت آبزیان، طیور و دام و زیرساخت‌ها شامل ایستگاه‌های پمپاژ، کانال ها، مزارع و جاده های بین مزارع در جریان وقوع سیل دچار خسارت و آسیب شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: خوشبختانه پس از سیل، متعاقب این خسارات اقدامات فوری با استفاده از امکانات جهاد کشاورزی و دستگاه‌های استیجاری و یکسری کارهای اولیه برای جلوگیری از خشکیدگی باغات و ایستگاه های پمپاژ که از بین رفته بود در مدت زمان کوتاهی انجام شد.

بازدار گفت: این سازمان در یک پروسه ۲ تا سه ماهه با اولویت بندی توانسته با لایروبی کانال های کشاورزی، استقرار یک تعمیرگاه در منطقه برای راه اندازی الکتروپمپ و ترانس برق و با نصب ایستگاه های پمپاژ سیار آن را جهت آبیاری راه اندازی کند.

وی افزود: پس از این اقدام های اولیه، دولت مصوبه پرداخت خسارت کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان ‌قیمت برای ۳۱ هزار نفر که تشکیل پرونده داده شده بود را در دستور کار خود قرارداد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان یادآورشد: خوشبختانه منابعی به استان اختصاص پیدا کرد از این رو جای  نگرانی نیست، تنها مدارک یکسری پرونده ها ناقص بود و در پژوهشکده فضایی ایرادات و اشکالاتی وارد شد که رصد می‌ شود تا بتوان خسارات را با مستندات قوی‌تر پرداخت کرد کما این که پرداخت ها همچنان ادامه دارد.

کد خبر 4798804

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی لرستان پلدختر بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین تعطیلی مدارس یاسوج بارش برف ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند کهگیلویه و بویراحمد استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میزان غرامت بیمه در بخش‌های دام، طیور، آبزیان و زراعت پرداخت شده است که بیشترین آن در بخش طیور بود.

حیدری با بیان اینکه در سال قبل با وجود محدودیت‌ها و با هدف کنترل تورم، بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی داشت، گفت: در این مدت ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت شد.

وی با اشاره به پرداخت هزارو ۳۲۷ فقره وام قرض الحسنه ازدواج نیز در سال گذشته گفت: در این زمینه ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی پرداخت شد.

مدیر امور بانک کشاورزی کردستان افزود: در مدت یاد شده هزارو ۶۹۳ فقره وام قرض الحسنه فرزند آوری نیز پرداخت شد.

حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی کردستان، گفت: سال گذشته ۴۶۶ فقره وام مکانیزاسیون به کشاورزان متقاضی پرداخت شد.

وی درباره پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته گفت: پنج فقره وام نیز در این زمینه پرداخت شد که ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی را شامل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • کشاورزان با کمباین‌های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند