Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: برخی مقام‌های دولت آمریکا به تازگی به یک نشریه آمریکایی گفتند که دولت این کشور در پی تحریم خریداران خارجی آب سنگین تولید شده در ایران است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که مایل به افشای نامش نبود، در گفت‌وگو با نشریه «واشنگتن فری بیکن» گفت که مقامات آمریکایی نگران گزارش‌هایی در زمینه تعاملات هسته‌ای ایران هستند و به همین دلیل در پی تعیین «ناقضان تحریم‌های ایران» خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشاره این مقام آمریکایی به «تحریم»، ممنوعیت‌هایی است که آمریکا به صورت یکجانبه و بر خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد و توافق هسته‌ای، علیه خرید آب سنگین از ایران وضع کرده است.

به نوشته فری بیکن، ایران در ماه‌‌های اخیر ذخایر آب سنگین خود را افزایش داده است. در حالی‌که دولت آمریکا محدودیت‌ها بر صادرات آب سنگین ایران را شدت بخشیده، بازرسان بین‌المللی اخیرا متوجه شدند که ایران در چهار نوبت آب سنگین خود را از ماه مه (اردیبهشت) به یک خریدار بین‌المللی فروخته‌ است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفت که خریداران آب سنگین ایران ممکن است با تحریم مواجه شوند.

این مقام آمریکایی در این زمینه گفت: «ما گزارش‌هایی مبنی بر ادامه فروش آب سنگین از سوی ایران به خریداران بین‌المللی دریافت کرده‌ایم. ما به طور واضح گفته‌ایم که چنین تعاملاتی به طور بالقوه قابل تحریم هستند. ایران دلیل موجهی برای فعالیت در تولید آب سنگین ندارد. رژیم ایران از برنامه هسته‌ای خود برای تحت فشار گذاشتن جامعه بین‌المللی و تهدید امنیت منطقه‌ای استفاده می‌کند. "مایک پامپئو" وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده که شدت یافتن موضوع هسته‌ای نه تنها مواضع ایران را تقویت نمی‌کند بلکه بیشتر به انزوا و فشار این کشور منجر می‌شود.»

به نوشته این وبگاه، کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا تاکنون به هویت خریداران آب سنگین ایران اشاره نکرده‌اند.

ایران بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ اجازه یافت تا آب سنگین هسته‌ای مازاد خود را بدون این که با تحریمی مواجه شود به بازار بین‌المللی بفروشد. در زمان دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا، واشنگتن دستکم ۸.۶ میلیون دلار آب سنگین از ایران خریداری کرد.

این وبگاه در خاتمه بر اساس اخبار تایید نشده کارشناسان هسته‌ای نوشت که به احتمال بسیار زیاد «روسیه» خریدار آب سنگین ایران است.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون در چهار گام از تعهدات خود کاسته است. گام چهارم چندی قبل با گازدهی به سانتریفیوژهای نصب‌شده در تاسیسات فردو و غنی‌سازی ۴.۵ درصدی در این تاسیسات آغاز شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا خریداران آب سنگین ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم

یک رسانه پاکستانی گزارش داد واشنگتن به اسلام‌آباد در خصوص عدم حمایت از پروژه خط لوله انتقال گاز میان ایران و پاکستان و عدم صدور معافیت از تحریم‌ها برای این پروژه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، واشنگتن می‌گوید از پروژه خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان حمایت نکرده و درباره خطر تحریم‌ها به دلیل همکاری اسلام‌آباد با تهران هشدار داده است.

پیشتر رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند «مصدق مالک» وزیر نفت پاکستان گفته اسلام آباد قصد درخواست از دولت آمریکا برای دریافت معافیت از تحریم‌ها برای پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران را دارد.

پایگاه خبری نیشن پاکستان روز دوشنبه نوشت مصدق مالک در گفت‌وگوی غیررسمی با رسانه‌ها گفت: «ما به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا خواهیم بود، زیرا پروژه گازی پاکستان و ایران نمی‌تواند بار تحریم‌ها را تحمل کند».

به نوشته روزنامه «داون» پروژه خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار داشته اما چندین سال گرفتار تاخیرهای مکرر و چالش‌ها بر سر تامین بودجه شده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «ما همواره به همه توصیه می‌کنیم که معامله کردن با ایران در بردارنده ریسک تماس و برخورد پیدا کردن با تحریم‌های ما بوده و به همه توصیه داریم که این مساله را بسیار محتاطانه در نظر داشته باشند.»

این سخنگو اضافه کرد: «ما از اجرای این پروژه خط لوله حمایت  نمی‌کنیم.» او همچنین گفت «دونالد لو» مقام مسئول امور جنوب و مرکز آسیا در وزارت امور خارجه آمریکا چند روز قبل به یک کمیته کنگره آمریکا همین مساله را گفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیویورک‌تایمز: آمریکا نخواست اطلاعات کامل تهدید تروریستی را به روسیه بدهد
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • حمله گسترده جنگنده‌های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم