Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@23:52:54 GMT

خالی کردن دل ملت انصاف نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۴۹۲۵

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در اولین نشست هم اندیشی با جمعی از پژوهشگران حوزه دفاع مقدس که بعدازظهر امروز در سالن هویزه باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار کرد: تلاش و فعالیت علمی ذاتا برای کشف حقیقت و فضیلت انسان‌ها بر یکدیگر است، حال اگر این تلاش علمی در عرصه دفاع مقدس باشد ارزش آن دوچندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی - او با بیان اینکه دفاع مقدس درخشان‌ترین دوره تاریخ ملت ایران است، ادامه داد: اینکه ملتی با دست خالی مقابل دشمن بایستد و سربلند بیرون اید در تاریخ بشریت وجود ندارد و فقط می‌توان در این رابطه به قیام انبیا (ع) اشاره کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه افزود: تحولی که در دفاع مقدس اتفاق افتاد انگشت شمار است و ابعاد آن بسیار بزرگ است و طبق فرمایشات رهبری دفاع مقدس گنجی پایان ناپذیر است.

نقدی تصریح کرد: پژوهشگران دفاع مقدس پایه جدیدی را در تاریخ نویسی بنا نهادند، تاریخی که بر مبنای سلسله طاغوت‌ها نوشته می‌شد، اما پژوهشگران دفاع مقدس این تاریخ نگاری را تغییر دادند.

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: پژوهشگران دفاع مقدس جایگاه واقعی انسان را نشان می‌دهند که این جای شکرگزاری دارد و بازگو کردن تاریخ جنگ و دفاع مقدس می‌تواند اثر مثبت و سازنده‌ای حتی برای کودکان و نسل جوان داشته باشد. به طور مثال داستان زندگی شهید رحمت والازاده می‌تواند در سطح جهان گفته شود.

او یک بعد کار پژوهشگران دفاع مقدس را در جنبه تاریخی و بعد دیگر آن علمی دانست که علوم مختلف در آن وجود دارد و باید استخراج شود و بیان کرد: کشف ابعاد و ناگفته‌ها از داخل دفاع مقدس بسیار مهم است، تمام رزمندگان جوان محور مقاومت بهره‌های زیادی از پژوهش‌های دفاع مقدس برده اند و تمام مدافعان حرم خمیرشان از قالب دفاع مقدس قالب گیری شده است.

نقدی با اشاره به اینکه عملیات بیت المقدس بزرگترین عملیات دفاع مقدس است ربط آن با آزادسازی ۷۰ درصد خاک عراق از دست داعش افزود: اگر در عملیات بیت المقدس جنگیدیم و توانستیم خرمشهر را ازاد کنیم سربازان و تجهیزات دشمن مشخص بود، اما در سوریه و عراق تروریست‌های مورد حمایت امریکا در بین مردم پنهان شده بودند و این کار بزرگی بود و باعث شد جوانان در لبنان و عراق از این حماسه‌های دفاع مقدس به خودباوری برسند و به وعده‌های الهی اعتماد کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با بیان اینکه نسل جوان از تاریخ دفاع مقدس به خود باوری رسیده است، افزود: درباره مدیریت جهادی کتاب‌های خوبی نوشته شده، اما کم است و باید اقدامات بیشتری شود تا در تمام عرصه‌ها از آن‌ها بهره برداری شود البته باید تلاش کنیم ابعاد مختلف این قطعه از تاریخ کشورمان به تمام عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، انسانی و روانشناسی تعمیم دهیم چرا که در منابع محدودیتی برای انجام تحقیق نداریم.

او با بیان اینکه دفاع مقدس جنبه‌های معرفتی، جامعه شناسانه و روانشناسانه زیادی دارد، ادامه داد: دفاع مقدس دارای سیر و سلوک عرفانی است به همین خاطر عرفا می‌توانند از دفاع مقدس برداشت کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه درباره محدودیت‌های منابع برای ویرایش و تحقیق درباره دفاع مقدس خاطر نشان کرد: محدودیت و طبقه بندی را به واسطه آنکه سال‌های زیادی از اتمام جنگ می‌گذرد باید از اسناد و مدارک دفاع مقدس برداشت تا به محققان که برای تحقق در این عرصه وارد می‌شوند کمک کرد.

نقدی افزود: باید انصاف را رعایت کرد، چون ملتی با دست خالی روبروی دشمنان ایستاد و پیروز شد، حال اینکه بگردیم موضوعی پیدا کنیم و بواسطه آن دل مردم را خالی کنیم انصاف نیست. به عنوان مثال در ماجرای سال گذشته که در مورد کربلای ۴ بوجود آمد درست نبود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ادامه داد:  ما در دفاع مقدس آتش توپخانه و تجهیزاتی که داشتیم به نسبت ارتش عراق بسیار کم بود، اما با این حال زمانیکه حمله می‌کردیم تعداد کشته‌های ارتش بعث عراق بیشتر از ما بود. پس این نشان می‌دهد که برخی می‌خواهند با طرح چنین مسائلی دعوا‌های جناحی ایجاد کنند.

نقدی با بیان اینکه دفاع مقدس بیش‌تر از قبل ادامه دارد، افزود: هنوز هم درگیر دفاع مقدس هستیم و نباید از از صحنه‌های امروز غفلت کنیم، اینکه ما پهپاد آن‌ها را می‌زنیم و آن‌ها اراذل و اوباش را استخدام می‌کنند تا از پشت به ملت ما خنجر بزنند نشان می‌دهد که نباید غافل باشیم. وقتی بسیج برای اینکه نمی‌خواهند با مردم که اعتراض به حق مقابله کنند با دست خالی مقابل اغتشاشگران می‌ایستند و حتی در این رابطه مورد ضرب و جرح شدید قرار می‌گیرند یعنی همه منابع مردم را می‌بینند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: ملت علیرغم مشکلات فراوانی که دارد با بصیرت از پیچ و خم‌ها عبور کردند و با وجود پای انقلاب ایستادند و این‌ها قابل ثبت است تا به نسل آینده منتقل شود.

نقدی در پایان خاطر نشان کرد: باید پژوهشگران دفاع مقدس قلم‌ها را بردارند و آثار خود را صد‌ها برابر کنند، زیرا پرتکرار‌ترین فرموده‌ها از مقام معظم رهبری مربوط به کتاب‌های دفاع مقدس است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سپاه پاسداران دفاع مقدس اخبار سیاسی دفاع مقدس کودکان لبنان نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود

سردار عبدالرضا آذری در نشست هماهنگی دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کنگره‌های شهدا باید در قالب یک کار هنری، فراگیر و جریان‌ساز بتواند ذهن آحاد استان را درگیر کند و برنامه کنگره‌های شهدا جریان‌ساز، هنرمندانه و همراه با تولیدات هنری فاخر باشد.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته همه کنگره‌های شهدا حداقل یک فیلم سینمایی تولید کرده‌اند، گفت: در این ارتباط هر کنگره شهدا باید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ مستند پرمحتوا و یک فیلم سینمایی تولید کند.

وی یادآور شد: در کنگره‌های پارسال و امسال که در حال برگزاری است حداقل ۱۰ فیلم سینمایی در دستور کار قرار داده گرفته است.

آذری گفت: کنگره‌های شهدا به عنوان یک نمایش بزرگ میدانی و هنری و شناسنامه انقلابی و دفاعی استان برای جوانان به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: تهیه و تدوین شناسنامه ایثار و شهادت در مقابل جنگ فرهنگی و تلاش دشمن برای القای بی‌هویتی در جامعه، یک کار هویت‌ساز و امیدآفرین است که باید هنرمندانه برای جوانان و نوجوانان به تصویر کشیده شود.

آذری بر ضرورت تهیه و تدوین کاری هنری، فراگیر و جریان ساز در دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری که بتواند ذهن آحاد استان را درگیر شهدا کند، تاکید کرد.

مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با تاکید بر اینکه کنگره‌های شهدا باید شهید محور باشند، گفت: باید با سرگذشت پژوهی شهدا را شناخت و آنها را به جامعه معرفی کرد.

بیشتر بخوانید

چهارمحال و بختیاری میزبان کنگره شهدای غریب اسارت است

وی با تاکید بر اینکه برای شناخت شهدا به نهضت سرگذشت پژوهی نیاز است، گفت: سرگذشت پژوهی نیاز به سوژه دارد و در این خصوص نیاز است که کمبود‌ها برطرف شود.

آذری زنده نگه‌داشتن یاد شهید و انتقال پیام شهدا به جامعه با زبان هنر را از مهمترین رویکرد‌های کنگره‌های شهدا عنوان کرد.

وی ادامه داد: انتقال پیام شهدا با زبان هنرمندانه به نسل جوان موجب می‌شود نوجوانان امروز نیز پیام دفاع مقدس را آنطور که نسل‌های گذشته دریافت کرده‌اند بفهمند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه هدف از برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های شهدا را جریان‌سازی فکری و امید آفرینی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • لزوم نگاه منصفانه به شکست‌ها و پیروزی‌ها در جنگ
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود