Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استاد فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس گفت: حذف آلودگی های زیست محیطی نیازمند عزم سراسری است و بر عهده یک نهاد نیست. تاریخ انتشار: 22:54 - 24 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۲۱۳

سعید سمنانیان، استاد فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در پاسخ به این سوال که علت اصلی آلودگی های زیست محیطی چیست؟ گفت: حذف آلودگی های زیست محیطی نیازمند عزم سراسری است و بر عهده یک نهاد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمنانیان در ادامه بیان کرد: بعضا می‌گویند ۱۶ و یا ۳۵ دستگاه در این امر دخیل هستند، ولی تمام مردم باید در بحث‌های زیست محیطی کار کنند. به عنوان مثال مردم آشغال را در جوب می‌ریزند و بعد می‌گویند که چرا نظافت چی‌ها آشغال را جمع نکرده اند؟ اشغال در محیط و فضای سبز می ریزند و دریا را هم آلوده می کنند و این زباله ها باعث می شود آب به راحتی در معابر عبور نکند و باعث بروز مشکلاتی همچون بالا آمدن آب می شود.

سمنانیان در ادامه افزود: راه دیگری که در کشور‌های پیشرفته انجام شده این است که مردم آموزش ببینند که آشغال در فضای زندگی و سطح شهر نریزند.

استاد فیزیولوژی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه تاکید کرد: بحث‌های زیست محیطی همکاری کاملی بین مردم و نهاد‌های مسئول را می‌طلبد. اگر مردم همکاری نکنند نهاد‌های مسئول هیچ کاری نمی‌توانند بکنند و بر عکس اگر نهاد‌های مسئول هم، کار خود را نکنند عملکرد مردم کم رنگ می‌شود.

وی در ادامه گفت: به شرطی آلودگی‌های محیط زیست که در تمام فضای زندگی ما گسترده شده، از بین می‌رود که همه با هم همکاری کنند.

وی در ادامه از عامل دیگر انتشار آلودگی هوا خبر داد و گفت: موتور خانه شوفاز خانه‌ها  عامل دیگر آلودگی هوا هستند که باید حتما از آنها بازدید شود. اکنون عرف شده که خودرو‌ها معاینه فنی شوند، ولی این مورد باید درباره خانه‌ها هم عملیاتی شود.

سمنانیان افزود: اگر بخواهیم در مبارزه با آلودگی زیست محیطی موفق باشیم و مردم در یک محیط خوب از لحاظ زیست محیطی زندگی کنند لازمه آن همکاری خیلی نزدیک مردم و مسئولین است.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر مدام بگوییم که فلان مسئول و بهمان مسئول کار خود را به درستی انجام نداده، ولی باز هم زباله در محیط بیندازیم فایده‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید: نکاتی که هر کوهنورد باید در فصل زمستان رعایت کند

سمنانیان افزود: متاسفانه مغازه دار‌ها اشغال مغازه خود را در توی جوب خالی می‌کنند که بعد از آن یک نفر آن‌ها را جمع کند و یا اشغال‌هایی زیادی را در سطح شهر پراکنده می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: نباید جهت تمام اتهامات برای مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا را به سمت ارکان ها بگیریم بلکه اگر مردم هم همکاری می کردند وضعیت خیلی بهتر از این بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: زیست محیطی آلودگی هوا دانشگاه تربیت مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر سعیده خضیر اظهار کرد: با تلاش مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در سال ۱۴٠۲ تعداد ۸۷ متخلف با ۷۷ مورد تخلف تحویل مراجع قانونی شده‌اند.

وی افزود: شکار و زنده گیری غیر مجاز پرندگان با ۸٠ قطعه از انواع پرندگان شکاری و غیر شکاری، بیشترین تخلف بوده که ۲۷ پرونده را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: تشکیل تعداد ۲٠ پرونده با شکار ۲۷ رأس پستاندار از دیگر اقدامات واحد حقوقی این اداره کل در سال گذشته بوده است.

این مسؤول در خصوص وضعیت پروندهای متخلفین اظهار کرد: از تعداد ۷۷ پرونده، ۵۵ پرونده منجر به صدور حکم گردیده که چهار رأی به ۵ ماه حبس تعلیق به مدت یک سال، سه مورد به یک سال حبس بدون تعلیق و یک مورد به شش ماه حبس بدون تعلیق محکوم شدند.

کد خبر 6079546

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز
  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین
  • سلامت مردم و محیط زیست در رأس دغدغه‌ها و نیاز جامعه