Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: در ۸ ماه امسال، ۵۸ میلیون دلار کالا در قالب ۱۰۳ پروانه ترانزیت و با وزنی حدود ۶۷ هزار تن وارد گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد شده است.

عباس نجفی‌زاده افزود: عمده کالا‌های وارد شده به منطقه ویژه لامرد در ۸ ماه نخست امسال شامل تجهیزات خط تولید و مواد اولیه از جمله پودر آلومینا برای بهره برداری مجتمع آلومینیوم جنوب بوده است که با بهره برداری از کارخانه آلومینیوم جنوب، پیش بینی می‌شود صادرات محصولات این واحد بزرگ صنعتی از مبدا منطقه ویژه اقتصادی لامرد آغاز و صادرات افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از بدو استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تاکنون میلیون‌ها تن کالا از طریق گمرک‌های شهید رجایی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، بازرگان، فرودگاه امام (ره)، منطقه ویژه اقتصادی شیراز و سایر مبادی رسمی ورودی به این منطقه وارد شده است.

نجفی با اشاره به فعال بودن رویه‌های مختلف گمرکی در منطقه ویژه لامرد گفت: حدود ۲۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۹ میلیون یورو برای شرکت پالایش پارسیان سپهر (طرح استحصال اتان) ترخیص قطعی شده است و همچنین ترانزیت خارجی به تعداد ۵ پروانه از مبدا گمرک لامرد به مقصد گمرک منطقه ویژه پارسیان انجام شده است.

رییس گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به فعال شدن رویه‌های مختلف گمرکی، اضافه کرد: اواخر پارسال رویه حقوقی و قضائی در گمرک منطقه ویژه اقتصادی لامرد عملیاتی شد و ۸۱ پرونده قضایی (شامل لوازم خانگی، مواد غذایی، موتور سیکلت و...) در ۸ ماه امسال به ارزش تقریبی ۱۸ میلیارد ریال بررسی و برای انجام سایر مراحل قانونی در مراجع قضایی، ارزش گذاری شد.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس و در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه اقتصادی کالاهای ترانزیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالا‌های خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهارکرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت اسرائیل
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم جعلی صهیونیستی
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه