Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@23:12:50 GMT

عبدالمهدی پنجشنبه دولت عراق را واگذار می کند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۵۱۱۲

خرداد: دفتر رسانه‌ای «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مستفعی و دولت پیشبرد امور عراق اعلام کرد که در صورت عدم موافقت و معرفی نامزد دولت بعدی وی پنجشنبه آینده امور دولت را به رییس جمهوری واگذار می کند.

«ولیم ورده» سخنگوی دفتر رسانه‌ای عبدالمهدی اعلام کرد با این وجود نشست بعدی کابینه به طور طبیعی برگزار خواهد شد، زیرا در مهلت قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش رسانه های عراق، وی با تاکید بر اینکه دوره قانون اساسی برای دولت موقت پنجشنبه آینده پایان می‌یابد، گفت: در صورت عدم توافق و معرفی نامزدهای رییس دولت بعدی، دولت به طور قانونی موظف است وظایف کابینه را به رییس جمهوری «برهم صالح» واگذار کند.

رییس جمهوری عراق اخیرا از نمایندگان مجلس خواست تا بزرگترین توافق و ائتلاف را برای ارائه نامزد جایگزین عبدالمهدی انجام دهند.

به دنبال اعتراض‌های اخیر عراق، عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور از سمت خود استعفا کرد اما با این وجود تا تعیین جانشین این سمت عهده دار پیشبرد امور اجرایی عراق است.

با وجود معرفی چندین نام در رسانه های عراق برای جانشینی نخست وزیر مستعفی هنوز مشخص نیست چه کسی عهده دار این سمت خواهد بود و گمانه زنی ها همچنان ادامه دارد. برچسب ها: عبدالمهدی ، دولت عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: عبدالمهدی دولت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد

رییس جریان حکمت ملی عراق در نشستی گفت: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، عمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق در نشست مجمع بین‌المللی سلیمانیه گفت: معتقدیم هدف از پاسخ ایران، به آن اندازه که تثبیت حقش در پاسخ بود، تشدید تنش و گسترش دامنه درگیری نبود و رژیم صهیونیستی از دهه‌های گذشته اینگونه رسمی از سوی کشوری مورد حمله قرار نگرفته بود.

رییس جریان حکمت ملی عراق در ادامه تاکید کرد: پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی خود، یک متغیر ویژه به شمار می‌رود که قدرت ایران در شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی را با وجود همکاری بسیاری از کشورها با آن، ثابت می کند.

حکیم با بیان اینکه عراق موضع پیشگامی در یاری ملت فلسطین و همبستگی با فلسطین دارد، عنوان کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم، جنگ در غزه را متوقف و مصوبه شورای امنیت برای توقف جنگ و وارد کردن کمک‌ها را اجرا کند.

دیگر خبرها

  • دولت ارمنستان 4 روستا را به جمهوری آذربایجان واگذار کرد
  • ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد
  • یک میلیون قطعه زمین به متقاضیان مسکن ملی در روستاها واگذار می‌شود
  • ما هیچ رسانه بی طرفی در جهان نداریم/ گام بعدی این جنگ، جنگ رسانه‌ای خواهد بود+فیلم
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • شکست سنگین عربستان در جام ملت ها/ شروع مقتدرانه عراق
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم