Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: واگذاری اراضی ملی در محدوده روستا و تفویض اختیار به دهیاران در تسریع اجرای طرح هادی مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان امشب در نشست بخشداران و دهیاران با دست‌اندرکاران بنیاد مسکن استان سمنان اظهار کرد: بر اساس بند ۱۰ ماده ۷۸ قانون شوراها، اخذ عوارض تفکیک اراضی بر عهده دهیاران است که باید با هماهنگی شوراهای روستایی صرف آبادانی و توسعه روستاها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اجرای مؤثر طرح‌های هادی، اصلاح و بهسازی معابر و بافت روستایی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها جلوگیری و باعث دلگرم شدن مردم و افزایش امید به خدمات می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد:‌ واگذاری اراضی ملی در محدوده روستا و تفویض اختیار به دهیاران در تسریع روند توسعه و اجرای طرح هادی در روستاهای استان مؤثر است.

لزوم ارتقای دانش و آگاهی دهیاران

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: ارتقای دانش و آگاهی دهیاران عامل توسعه روستاهاست و باید در این زمینه بیش از پیش کار شود.

وی تصریح کرد: تخصیص عوارض مربوط به تغییر کاربری، تفکیک و الحاق اراضی به محدوده روستا به دهیاران مؤثر در تأمین اعتبار برای توسعه و تقویت زیرساخت در روستاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اضافه کرد: قوانین مزاحم در تخصیص عوارض واگذاری و تفکیک اراضی به دهیاران برای توسعه روستاها باید مورد بازنگری قرار گیرد؛ لازم است مسؤولان استان ضعف‌های قانون را شناسایی و به مسئولان کشوری بازتاب دهند.

فخری بیان کرد: ملاک و معیار در اجرای تغییر کاربری، تفکیک اراضی روستایی و الحاق اراضی به محدوده روستا، قانون است.

وی بیان کرد: سه نفر از بخشداران، دو نفر از دهیاران، یک نفر از سوی بنیاد مسکن و با محوریت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان پیگیر بررسی موضوع دریافت عوارض بر اساس قانون شوند.

انتهای پیام/2249/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: تفویض اختیار سمنان روستا آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعیدپاشازاده در جلسه‌ای که با حضور دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌های علی بیگلو، خالد آباد، وقاصلوی علیا، انگنه و قشلاق شکور برگزار شد، در خصوص قطعی و افت فشار آب در برخی روستا‌ها اظهار داشت: وقوع خشکسالی در ۱۰ سال گذشته منجر به تهدید سفره‌های آب زیرزمینی شده و همین موضوع آبرسانی روستایی با منشا تامین چاه را تحت الشعاع قرار داده است.   وی با تاکید بر اینکه روستاییان در مصرف آب شرب صرفه‌جویی‌های لازم را انجام دهند، گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از انشعاب غیرمجاز از خطوط انتقال و یا مصرف آب شرب اشتراک خود برای مصارف کشاورزی باعث افت فشار یا قطعی برای بقیه مشترکان روستایی می‌شوند.   پاشازاده با بیان اینکه کنترل و پایش مستمر بیش از ۲ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی در سطح شهرستان ارومیه برای شرکت آب و فاضلاب مقدور نیست، از دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها خواست نسبت به معرفی انشعابات غیرمجاز آب شرب روستایی اهتمام ویژه داشته باشند تا این افراد برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شوند.

دیگر خبرها

  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • زمین‌های مرغوب کشاورزی به طرح هادی روستایی اختصاص نیابد
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرحهای هادی روستایی در مازندران