Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@22:11:27 GMT

فعالیت سفارت لیبی در قاهره تعلیق شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۵۳۵۸

به گزارش فارس، سفارت لیبی در قاهره اعلام کرد که از امروز (یکشنبه) تا اطلاع ثانوی به دلیل «شرایط امنیتی» فعالیت خود را به حال تعلیق در آورده است.

به نوشته وبگاه خبری شبکه «الجزیره»، سفارت لیبی در بیانیه‌ای که در صفحه رسمی خود در فیس بوک منتشر کرد، آورده است: «به شهروندان و جامعه لیبیایی‌های مقیم کشور برادرمان مصر، اعلام می‌کنیم که کار سفارتخانه به دلیل شرایط امنیتی از روز یکشنبه ۱۵ دسامبر (۲۰۱۹) تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این بیانیه دلایل تعلیق کار سفارت لیبی ارائه نشده است، اما چهار روز پیش همین صفحه بر ادامه ارائه همه خدمات سفارت لیبی در قاهره تأکید و هرگونه وقفه‌ای در فعالیت سفارتخانه را تکذیب کرد.

سفارت لیبی پس از آن در بیانیه‌ای که آن را هم در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، آورد: «شایعات برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره اختلاف میان کارکنان سفارت لیبی در قاهره (وابسته به دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس) را از اساس تکذیب می‌کنیم.»

در این بیانیه تاکید کرد: «شایعات در این ارتباط جعلی است و آنهایی که اقدام به انشار آن می‌کنند، گروهی هستند که هیچ ارتباطی با سفارتخانه ندارند.»

سفارت لیبی در قاهره طی سال‌های گذشته در مرکز کشمکش میان حامیان دولت وفاق ملی لیبی که مورد تایید و حمایت سازمان ملل است و دولت مخالف آن در شرق لیبی بوده است.

خبر تعلیق فعالیت سفارت لیبی در مصر بعد از آن اعلام شد که «علی عبدالعال» رئیس پارلمان مصر روز گذشته گفت که قاهره دولت مستقر در شرق لیبی به ریاست «خلیفه حفتر» را قدرت مشروع در این کشور می‌داند.

در مقابل، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز امنیت ملی در کشورش را به صورت مستقیم به اوضاع در لیبی مرتبط خواند و گفت: «از اوضاع در لیبی بسیار ضرر کرده‌ایم و دولت وفاق لیبی اسیر گروه‌های مسلح است.»

در حال حاضر دو دولت در لیبی مستقر است، یکی به ریاست سراج که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و مرکز آن در طرابلس است و دیگری به ریاست ژنرال «خلیفه حتفر» که مورد حمایت عربستان سعودی، امارات و چند کشور دیگر است و در «طبرق» در شرق لیبی مستقر است.

حفتر از چند هفته پیش عملیاتی نظامی را برای تصرف طرابلس آغاز کرده، اما این عملیات تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است. اردوغان چند روز پیش گفت در صورتی که سراج درخواست کند، ترکیه آماده است تا به لیبی نیروی نظامی اعزام کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه ابطال روی انتخابات سه‌گانه/ وزیر تعلیق می‌کند یا دیوان عدالت

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آن که وزارت ورزش به ابهاماتی که در مورد برگزاری مجمع انتخاب رییس فدراسیون سه گانه وجود داشت، بی توجهی و مجمع را برگزار و رییس جدید را انتخاب کرد، حالا معترضین به برگزاری غیرقانونی مجمع اسناد و مدارک خود را با ارایه شکایتی به دیوان عدالت اداری کشانده اند تا روزهای پرالتهابی در انتظار این رشته المپیکی باشد.

پیش از برگزاری مجمع تاکید شده بود که انتخاب اعضای کمیسیون ها به جای آن که مثل سایر فدراسیون ها با انتخابات صورت بگیرد، با انتصاب و امضا چند عضو هیات رییسه انجام شده که همین امر غیرقانونی بودن مجمع را اشاره کرده است.

مجمع انتخابات رییس جدید فدراسیون سه گانه (ترای اتلون) در شرایطی روز چهارشنبه ۲۹ فروردین برگزار شد که برخلاف عرف مجامع فدراسیون ها محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک نیز در جلسه حضور داشت و ناظر فدراسیون جهانی نیز برای برگزاری این مجمع به صورت آنلاین حاضر بود.

انتخابات این فدراسیون از آنجا پرحاشیه شد که احمد نامنی پیش از حضورش در دفتر امور مشترک فدراسیون ها سرپرستی فدراسیون را برعهده داشت و ابهاماتی که در مورد کمیسیون ورزشکاران و سایر موارد مطرح می شود، در زمان سرپرستی وی صورت گرفته بود. طبیعی است زمانی که او از سرپرستی فدراسیون به ریاست دفتر امور مشترک فدراسیون ها می رسد، به واسطه پست سازمانی اش در وزارت ورزش، از اقداماتش در فدراسیون دفاع خواهد کرد. همین امر شائبه مهندسی شدن انتخابات را بیشتر کرده بود.

تعیین تکلیف ۱۲ رای که از کمیسیون ها نشات می گیرد طبیعا وضعیت انتخابات را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اتفاقی که از سوی وزارت ورزش و جوانان مورد توجه قرار نگرفت و مجمع با ابهامات زیادی برگزار شد.

هر چند محمود خسروی وفا در مجمع فدراسیون المپیکی سه گانه حضور داشت و می توانست رییس مجمع باشد اما برخلاف مجامع دیگر برای انتخاب ریاست مجمع رای گیری شد و تنها شروین اسبقیان برای قبول این مسوولیت اعلام آمادگی کرد و اعضا با بلندکردن دست به او رای دادند.

یکی از موارد دیگری که به مورد اعتراض برخی نامزدهای حضور در انتخابات ریاست این فدراسیون است، اجازه ندادن به نمایندگان نیروهای مسلح و شهرداری برای انداختن رای به صندوق بود. ضمن این که عنوان شده نمایندگان وزارت ورزش و کمیته المپیک و پارالمپیک رای نداده اند.

مهمترین بخش مجمع به صحبت های مهدی گودرزی یکی از نامزدهای ریاست و رییس سابق این فدراسیون برمی گردد که با ارایه گزارش و مستندات لازم احمد نامنی را به مهندسی کردن انتخابات و تخلف در زمان حضورش به عنوان سرپرست فدراسیون متهم کرد.

گودرزی با تحویل مدارک غیرقانونی و نامعتبر بودن این انتخابات به روسای جلسه، نامنی را به زیر پا گذاشتن رعایت اساسنامه و نداشتن هیات رییسه معتبر محکوم کرد. در صحبت های رییس سابق فدراسیون تاکید شد که تمام جلسات نامنی با ٤ عضو از ١١ عضو هیات رییسه تشکیل شده و در این صورت کلیه مصوبات برای تشکیل کمیسیون ها و انتخابات غیرقانونی است.

در حالی که گودرزی با ارایه مستندات و مدارک به روند برگزاری مجمع اعتراض داشت، شروین اسبقیان تلاش کرد این اعتراض مورد توجه ناظر جهانی قرار نگیرد. به همین خاطر رییس پیشین فدراسیون حاضر به حضور در رای گیری و امضا صورتجلسه نشد و مجمع را غیرقانونی خواند.

هر چند مدیریت کردن رسانه ها برای این که گودرزی صحبت هایش بازتاب نداشته باشد، صورت گرفت اما رییس پیشین اسناد و مدارک خود را پیش از برگزاری مجمع به دیون عدالت اداری ارایه کرده و پیگیر شکایت خود است.

به نظر می رسد با پیگیری هایی که گودرزی انجام خواهد داد این فدراسیون هم به جهت تخلفاتی که در برگزاری مجمع آن صورت گرفته با چالش مواجه خواهد شد و ماجرای فدراسیون ژیمناستیک در آن تکرار می شود.

کد خبر 6083075

دیگر خبرها

  • هشدار قاهره درباره یورش زمینی رژیم صهیونیستی به رفح
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • محرومیت سنگین یک پرسپولیسی تعلیق شد
  • کدام شرکت ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟​
  • کدام شرکت‌ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی
  • سایه ابطال روی انتخابات سه‌گانه/ وزیر تعلیق می‌کند یا دیوان عدالت