Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@17:49:56 GMT

تدابیر امنیتی در کربلا شدت گرفت

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۵۴۴۶

ساعت24-پلیس استان کربلا تدابیر امنیتی در این استان را برای پیگرد آشوبگران و فراری‌های تحت تعقیب و حفاظت از جان شهروندان و زائران شدت بخشید.

یک مقام امنیتی عراق روز یکشنبه خبر داد، تشکل‌های فرماندهی پلیس کربلا به طور گسترده در بسیاری از مناطق این استان مستقر شده‌اند.

این منبع در گفت‌وگو با وبگاه خبری موازین نیوز گفت: «پلیس استان کربلا با هدف جست‌وجوی افراد تحت تعقیب، حفظ امنیت و ثبات و محافظت از جان و مال شهروندان از عناصر فراری، به طور گسترده در شهر مقدس کربلا مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

فرماندهی پلیس کربلا صبح امروز اعلام کرد که تدابیر امنیتی خود را در این استان با هدف تأمین امنیت استان، سلامت جان زائران و تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌جو در آنجا و به منظور گرفتن فرصت ارتکاب جرم از مجرمان و قانون‌شکنان شدت بخشیده است.

مردم کربلای معلی در روزهای گذشته با برپایی تظاهرات مقابل ساختمان دادگاه این شهر، شناسایی هر چه سریع‌تر نفوذی‌های اعتراضات اخیر این شهر و عوامل ترور فعالان اعتراضات را خواستار شدند.

تجمع کنندگان خواهان شناسایی قاتل «فاهم الطائی» یک فعال مدنی و از لیدرهای اعتراضات کربلا شدند که دو روز پیش به دست افراد مسلح ناشناس با یک اسلحه مجهز به صدا خفه کن ترور شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که در آن استعفای استاندار و رئیس پلیس کربلا را به دلیل آنچه ناتوانی در حفظ جان شهروندان خواندند، خواستار شدند.

تظاهرات کنندگان همچنین تاکید کردند، اگر عوامل ترور فعالان کربلا و حامیان آنها شناسایی نشوند تحصن معترضان به روبروی ساختمان دادگاه این شهر منتقل خواهد شد.

در ادامه اتفاقات مشکوک در حاشیه اعتراضات و تظاهرات در عراق هفته گذشته دو نفر دیگر از لیدرهای اعتراضات در کربلا، ترور شدند.

«فاهم الطائی» یکی از دست‌اندرکاران اعتراضات عراق در شهر کربلا در هفدهم آذر ترور شد و جان باخت. الطائی از فعالان اعتراضات در کربلا بود که دو موتورسوار او را ترور کردند.

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده، دو فرد نقاب‌دار دیده می‌شود که فاهم الطائی را هدف گلوله قرار می‌دهند. این فیلم را فرماندهی پلیس کربلا هم تائید کرده است.

افراد مسلح پس از تعقیب طائی او را مقابل هتل «الانصار» در «منطقه بارودی» با اسلحه‌ای مجهز به صدا خفه‌کن به قتل رساندند.

همچنین در اتفاقی مشابه، افراد مسلح «ایهاب جواد الوزنی» یکی دیگر از فعالان اعتراضات عراق را در کربلا هدف گلوله قرار دادند. او در خیابان «قبلة الحسین» هدف گلوله قرار گرفت اما با این حال جان به در برد و زنده ماند.

پیش از این دو ترور، در حادثه مشابهی دیگر، مهند الکعبی،‌ یکی دیگر از دست‌اندرکاران تظاهرات در کربلا، هدف ترور قرار گرفت. الکعبی هدف انفجار بسته‌ای منفجره که به خودرو او چسباندند، قرار گرفت اما زنده ماند.

هفته گذشته همزمان با فروکش کردن موج اعتراضات، سلسله اتفاقاتی مشکوک سبب شعله‌ور شدن خشم مردم شد. در کنار این ترورها، همچنین به جمع معترضان در بغداد نیز تیراندازی شد. علاوه بر این شماری از معترضان در بغداد هدف ضربات چاقو قرار گرفته‌اند.

در همه این حوادث، رسانه‌های ضدعراقی، گروه الحشد الشعبی را متهم کرده‌اند. برخی رسانه‌ها مانند شبکه آمریکایی الحره، شبکه سعودی العربیه و شبکه انگلیسی بی.بی.سی عربی هم با موج سواری روی اتفاقات مشکوک گزارش کردند که بعد از حضور عناصر الحشد الشعبی در خیابان‌های بغداد، شماری از معترضان از پشت با سلاح سرد (چاقو) هدف حمله قرار گرفته‌اند.

 فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، تحصن و تظاهرات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به استمرار حمله رژیم اسرائیل به باریکه غزه و کشتار گسترده غیرنظامیان، زنان و کودکان فلسطینی آغاز شده است.

بنابر این گزارش، اعتراضات به دانشگاه‌های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافته در این بین دیروز (چهارشنبه به وقت محلی) دانشگاه‌های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان بوده است.

بازداشت حدود ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا

حساب ایکس اداره پلیس لس آنجلس به نقل از کلی مونیز سخنگوی این اداره نوشت که در جریان اعتراض‌های دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ۹۳ نفر دستگیر شدند.

سخنگوی پلیس لس آنجلس خاطرنشان کرد، در جریان یورش پلیس برای دستگیری دانشجویان هیچکس زخمی نشده و گشت زنی پلیس تا صبح پنجشنبه به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

در دانشگاه تگزاس در آستین، ده‌ها پلیس محلی و نیرو‌های ایالتی برای جلوگیری از راهپیمایی دانشجویان در محوطه دانشگاه به صف شدند و در نهایت با معترضان درگیر شدند و چندین نفر را بازداشت کردند. هنوز آمار رسمی از میزان بازداشت‌ها منتشر نشده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شبکه‌ای بی سی اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی دست کم ۱۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه را بازداشت کردند.

تصاویری دیگر از سرکوب تجمع دانشجویان دانشگاه تگزاس برای همبستگی با مردم غزه

پلیس ایالت تگزاس تظاهرات همبستگی با غزه و فلسطین را در محوطه دانشگاه تگزاس متفرق کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشگاه هاروارد در ماساچوست نیز دسترسی به حیاط این دانشگاه را محدود کرد و برپایی چادر را منوط به کسب مجوز اعلام کرد، اما معترضان روز چهارشنبه ۱۴ چادر برپا کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صد‌ها نفر از دانشجویان دانشگاه هاروارد وارد محوطه اصلی دانشگاه شده و چادر‌هایی را برای تحصن در این محوطه برای همبستگی با مردم غزه همسو با دیگر دانشگاه‌های آمریکا نصب کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تصاویری از تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و درخواست توقف جنگ و قطع روابط آکادمیک با رژیم صهیونیستی

در همین حال حامیان همبستگی با غزه در براون از دانشگاه خواسته اند که ارتباط خود را با همه شرکت‌هایی که نسل‌کشی در غزه و اشغال گسترده‌تر اسرائیل در سرزمین فلسطین را ممکن می‌سازد و از آن سود می‌برد، قطع کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان دانشگاه براون در آمریکا با پیوستن به جمع معترضان علیه رژیم صهیونیستی با سردادن شعار‌هایی در محوطه دانشگاه، تاکید کردند که پشت غزه را خالی نخواهند کرد.

بنابر این گزارش، حدود ۱۰۰ دانشجوی طرفدار فلسطین در دانشگاه تگزاس نیز در دالاس در امتداد راهروی که به دفتر رئیس مدرسه منتهی می‌شود، تحصن کرده اند.

دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه کلمبیا در‌های ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد.

فرماندار پنسیلوانیا به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: آنچه در برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه کلمبیا می‌بینیم، وضعیتی است که کاملاً خارج از کنترل است.

او در عین حال گفت که دانشجویان حق دارند طبق سیاست دانشگاه و قوانین شهر و ایالت به صورت مسالمت آمیز اعتراض کنند.

گفته می‌شود که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، برای دیدار با دانشجویان یهودی و محکوم کردن اعتراضات، از کلمبیا بازدید خواهد کرد.

جانسون در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «آنچه ما در دانشگاه‌های سراسر کشور می‌بینیم منزجر کننده و غیرقابل قبول است. من معتقدم که همه رهبران در آمریکا باید این خشونت را محکوم کند. این چیزی نیست که ما در آمریکا از آن حمایت می‌کنیم. مسئولان دانشگاه باید اوضاع را تحت کنترل داشته باشند.»

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

به دنبال افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم طرفداران فلسطینی در دانشگاه‌های آمریکا را «یهودستیز» دانست و با «وحشتناک» خواندن این اعتراضات گفت که تظاهرات «باید متوقف شود.»

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت