Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@17:17:21 GMT

افزایش حملات اسلام هراسانه در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۵۴۵۱

افزایش حملات اسلام هراسانه در آلمان

دولت آلمان در گزارشی اعلام کرده: دست کم 187 مورد حمله اسلام هراسانه در سه ماه سوم سال 2019، در آلمان اتفاق افتاده است. این تعداد حمله به نسبتِ سه ماه اول و دوم سال 2019، حاکی از افزایش است. 

از این تعداد حملات، 25 حمله مستقیما، مساجد و مراکز دینی مسلمانان در آلمان را هدف قرار داده است. بر اساس گزارش دولت آلمان در مورد آمارهای اسلام هراسی در سه ماهه اول سال 2019، 132 حمله به ثبت رسیده که این تعداد بعدا به 188 مورد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش دولت آلمان در مورد حملات اسلام هراسانه در این کشور در سه ماه دوم سال 2019 نیز حاکی از 165 حمله بوده که این تعداد نیز بعدا به 222 مورد افزایش یافته است(آمارها به روزرسانی شده اند). 

برهان کسیچی رئیس نهاد موسوم به "شورای اسلامی" که در برلین مستقر است گفته: "گفتمان اسلام هراسانه در آلمان به تازگی افزایش داشته است. مهاجمان بیشتر، حملات خود را بر مساجد و مسلمانان متمرکز ساخته اند".

کسیچی از مسلمانان خواسته تا اگر هدف حملات اسلام هراسانه قرار گرفتند، بلافاصله پلیس را در جریان قرار دهند و شکایت کنند. 

بر اساس گزارشی که اخیراتوسط یک اندیشکده ترکیه ای با نامِ "بنیاد پژوهش سیاسی، اقتصادی و اجتماعی"، منتشر شده: سال 2018 یکی از سخت ترین سال ها برای مسلمانان و جامعه اسلامی در آلمان بوده است. در این سال، جامعه اسلامی آلمان با 678 مورد حمله اسلام هراسانه مواجه بوده که از این میان، 40 حمله متمرکز بر مساجد بوده است. 

 ***لینک: https://www.yenisafak.com/en/world/over-150-islamophobic-crimes-reported-in-q3-of-2019-in-germany-3507436

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین

 سفرهای هوایی چین در سال نو چینی رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، خطوط هوایی چین در سه ماهه اول سال، در بحبوحه تلاش‌های دولت چین برای تقویت بخش گردشگری این کشور و تقاضای شدید برای تعطیلات در خانه، رکوردی بی‌سابقه ثبت کردند.

شبکه تلویزیون دولتی چین (CCTV) اعلام کرد که مجموع ترافیک هوایی مسافران در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۱۸۰ میلیون سفر رسیده است.  

رقم منتشرشده بیشترین میزان برای چنین سه ماهه‌ای است و نشان‌دهنده رشد سالانه ۳۷.۷ درصدی است.

در حالی که ترافیک هوایی برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با توجه به  آخرین کنترل‌های سختگیرانه کرونا در ژانویه نسبتاً کاهش یافته بود، این ارقام همچنان ۱۰.۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است.

مهمترین تعطیلات چین، سال نو چینی و معمولاً در سه ماهه اول سال است. در این جشن که در ماه فوریه امسال برگزار شد، صدها میلیون نفر برای گردهمایی خانوادگی به شهرهای خود بازگشتند.

بر اساس این گزارش،  ۸۳.۵ میلیون سفر هوایی بی‌سابقه در طول تعطیلات ۴۰ روزه امسال انجام شد که ۵۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ و ۱۴.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشت.

تردد مسافران هوایی برای دوره سه ماهه، در مسیرهای داخلی ۱۶۰ میلیون سفر بوده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش ۱۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد، در حالی که در مجموع ۱۴.۱ میلیون سفر در مسیرهای بین‌المللی انجام شده  که ۷۸ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بیشتر است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • به جز جمهوری اسلامی دیگر دولت های اسلامی تنها نظاره گره وضعیت مردم غزه اند
  • جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • اقدام شجاعانه ایران اسلامی در نتیجه وحدت و تقریب ملت آن است
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • "وعده صادق" هیبت پوشالی رژیم اسرائیل را نمایان کرد
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه