Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@05:26:46 GMT

مدیریت روسازی سطوح پروازی در 54 فرودگاه کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۵۴۷۷

مدیریت روسازی سطوح پروازی در 54 فرودگاه کشور

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در 54 فرودگاه کشور مدیریت روسازی سطوح پروازی نظیر باند، اپرون، تاکسی‌وی و امثال آن را به طور مستمر انجام می‌دهیم.

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حاشیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک اظهار داشت:‌ آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان یک شرکت 100 درصد دولتی از زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی 65 سال قدمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در 31 استان، 200 شهرستان و 700 پروژه حضور مستقیم داریم.

وی اظهار کرد: در سامانه مدیریت اطلاعات مکانی کشور ما 53 هزار کیلومتر راه شریانی را رصد و پایش می‌کنیم و هر 10 متر به 10 متر پایش انجام می‌شود. همچنین 40 هزار کیلومتر راه فرعی پایش می‌شود.

حسینی اضافه کرد: امسال این خدمات شامل پایش کیفیت روسازی و آسفالت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها را به شهرداری تهران ارائه می‌دهیم و به زودی نیز این پروژه را در شهرداری مشهد اجرا می‌کنیم.

وی تأکید کرد: ما در سامانه مدیریت دارایی‌ها توجه خاصی به پل‌ها، تونل‌ها و روسازی آسفالته داریم که ابتدا شناسایی می‌کنیم و سپس شناسنامه آنها صادر می‌شود ضمن آنکه معاینه، روش‌های ترمیم و برآورد هزینه و اعتبار مورد نیاز  نیز مشخص می‌شود.

وی گفت: بدین ترتیب طبق توانمندی تعمیراتی اعتبارات از سازمان برنامه برای آن مسیر اخذ می‌شود و همچنین اولویت‌بندی صورت می‌گیرد.

* بررسی روسازی جاده‌ها از طریق تجهیزات سیار دقیق

وی گفت: از طریق سامانه‌ها و تجهیزاتی که داریم 52 هزار کیلومتر راه را با شاخص‌های فنی ارزیابی و سپس اولویت‌بندی برای بهسازی می‌کنیم و بدین ترتیب پول به بهترین شکل مدیریت می‌شود.

وی گفت: این سامانه با حرکت در آزادراه‌ها و بزگراه‌ها با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت کوچک‌ترین ترک‌های سطح راه را با دقت یک میلی‌متر برداشت می‌کند.

وی اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب ما تلاش کرده‌ایم بهترین متخصصان  جوان را جذب کنیم و در این راستا 70 کارشناس ارشد و دکتر جوان را به خدمت گرفته‌ایم. در فضای آزمایشگاه دانش‌آموختگان پس از خروج از دانشگاه به متخصص تبدیل می‌شوند.

وی اظهار کرد: همچنین ما ارزیابی خرابی روسازی سطوح پروازی 54 فرودگاه کشور طبق آخرین استاندارد فنی انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود:  مدیریت روسازی سطوح پروازی شامل اپرون، باند، تاکسی‌وی و ... در 54 فرودگاه کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری تهران وزارت راه و شهرسازی مکانیک خاک حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات پروازی در فرودگاه مهرآباد از سر گرفته شد

محدودیت‌های پروازی فرودگاه مهرآباد تعلیق و عملیات پروازی در این فرودگاه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابراهیم مرادی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری همه محدودیت‌های پروازی مهرآباد لغو شده است، از آغاز فرآیند پذیرش مسافری این فرودگاه از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه امروز (دوشنبه) خبر داد.

وی گفت: این رفع تعلیق مشمول همه فرودگاه‌های ذکر شده در پیام‌های قبلی هوانوردی نیز می‌شود.

کد خبر 744623

دیگر خبرها

  • ملی‌پوشان فوتسال وارد فرودگاه بانکوک تایلند شدند
  • محدودیت پروازی در آسمان و فرودگاه‌های ایران تکذیب شد
  • برقراری پرواز قشم مشهد از چهارشنبه هفته جاری
  • لغو محدودیت پروازی فرودگاه شهیدکاوه بیرجند/انجام ۲۴ پرواز در هفته
  • پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • پرواز تمام فرودگاه‌های کشور برقرار شد
  • عملیات پروازی در فرودگاه مهرآباد از سر گرفته شد
  • تمامی محدودیت‌های پروازی در فرودگاه امام خمینی و مهرآباد لغو شد
  • اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی کریدورهای پروازی در آسمان کشور | آسمان تهران برای متجاوزان ناامن است |ببینید
  • ممنوعیت پروازی در برخی فرودگاه های ایران تا فردا + اسامی استان ها