Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@07:38:54 GMT

آخرین وضعیت توسعه شبکه ۵G در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۵۶۰۷

آخرین وضعیت توسعه شبکه ۵G در کشور

خبرگزاری میزان- مومن نسب گفت: در ایران شبکه ۵G تست شده است، اما به دلیل آماده نبودن لایه‌های بعدی آن چندان موثر نخواهد بود به عبارتی استفاده بخشی از فناوری بدون زیر ساخت باعث افزایش سود شرکت‌های خارجی می‌شود. تاریخ انتشار: 00:30 - 25 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۲۶۶ روح اله مومن نسب کارشناس حوزه فناوری در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری میزان؛ با اشاره به توسعه شبکه‌های ارتباطی در کشور اظهار کرد: با عوض شدن نسل‌های مخابراتی تلفن همراه، آنتن و پروتکل‌ها نیز تغییر می‌کند و حتی می‌تواند بر مرز‌های اقتصادی و فرهنگی کشور نیز تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: حوزه نسل پنجم که زیر ساخت اصلی "اینترنت اشیا" و "اینترنت برای همه چیز" است با شعار "هوشمندتر از انسان" وارد شده است و توانایی مدیریت تمامی وسایل پیرامون انسان مانند یخچال، سیستنم روشنایی، گرمایی و سرمایی را از طریق استفاده از هوش مصنوعی و انتقال اطلاعات به بستر وب را به مردم می‌دهد.
وی افزود: طبیعتا برای راه افتادن نسل پنجم زیر ساخت‌های فناوری، فرهنگی و قانون گذاری برای استفاده صحیح از تکنولوژی لازم است.
به گفته وی؛ نسل پنجم شبکه ۵G تنها مربوط به افزایش سرعت اینترنت نیست و زوایای گسترده‌ای در نحوه استفاده از اینترنت در کشور دارد.
مومن نسب بیان کرد: چین از جمله کشور‌های پیشرو در فناوری ۵G است که از استانداردگذاری، تهیه پروتکل‌ها و نرم افزار‌ها تا ایجاد شبکه تسلط مطلق پیدا کرده است، این کشور موتورجستجو و  پیام رسان ها را توسعه داده است.
این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: در ایران شبکه ۵G تست شده است، اما به دلیل آماده نبودن لایه‌های بعدی آن چندان موثر نخواهد بود به عبارتی استفاده از بخشی از فناوری بدون زیر ساخت باعث افزایش سود شرکت‌های خارجی می‌شود.
وی افزود: در سال ۹۲ با توسعه شبکه ۳G درکشور به دلیل آماده نبودن زیر ساخت بسیاری از مشترکان تلفن همراه از گوشی‌های با فناوری ۲G استفاده می‌کردند که بر کیفیت خدمات دریافتی تاثیر گذار بود. بیشتر بخوانید: فناوری ۵G چیست؟ انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرعت اینترنت اخبار اقتصادی اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت راه‌آهن رشت - آستارا در یک قدمی اجرا

در جریان دیدار سفیر ایران در روسیه با معاون وزیر حمل‌ونقل این کشور اعلام شد که تدوین قرارداد اجرایی موافقتنامه ساخت راه‌آهن رشت - آستارا مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به‌زودی می‌توان شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه بود.

به گزارش ایسنا، در جریان دیدار روز گذشته کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه با معاون وزیر حمل‌ونقل این کشور، راهکارهای توسعه حمل و نقلی در چارچوب کریدور شمال - جنوب را بررسی کردند و روند همکاری‌ها در خصوص ساخت راه‌آهن رشت - آستارا در چهارچوب گذرگاه بین‌المللی شمال - جنوب مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی راهکارهای توسعه حمل‌ونقلی ایران و روسیه

آنطور که کشتیرانی اعلام کرده، براساس این مذاکرات اعلام شد که تدوین قرارداد اجرایی موافقتنامه ساخت این قطعه از کریدور مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به‌زودی می‌توان شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه بود.

سرگئی پاولوف، قائم‌مقام راه‌آهن روسیه نیز که در این جلسه حضور داشت، اذعان کرد که حمل بار کانتینری از شاخه شرقی این کریدور از گمرکات «سرخس» و «اینچه‌برون» در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۰۰ درصدی برخوردار بود و مذاکرات با راه‌آهن ایران به منظور تعیین تعرفه جهت حمل کود و زغال سنگ به مقاصد کشورهای ایران، امارات متحده عربی و هند در حال جریان است.

به گزارش ایسنا، توسعه کریدورهای ترانزیتی برای رسیدن به جایگاه مناسب کشور در حمل‌ونقل بین‌المللی از موضوعات مهم در سیاست‌های کلی حمل‌ونقل و قانون برنامه هفتم توسعه است و با توجه به اهمیت راه‌آهن رشت- آستارا به‌عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال-جنوب و یکی از مهم‌ترین طرح‌های ترانزیتی و تحول‌زا در توسعه راه‌آهن، این پروژه در اولویت‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

همچنین پیش از این سید میعاد صالحی -مدیرعامل شرکت راه‌آهن- از برنامه‌ریزی برای حمل ریلی بار زغال سنگ از روسیه به هند در سال جاری خبر داده و با اشاره دو مرز ریلی مشترک با ترکمنستان گفته بود: دو مرز سرخس و اینچه‌برون با گذر از کشورهای همسایه در نهایت به کشور چین متصل می‌شوند و از طرف دیگر نیز به همین ترتیب به روسیه متصل می‌شویم که در نتیجه می‌توان به‌صورت تمام ریلی بار را به بندرعباس رساند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی چالش‌های سد راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور
  • پیش‌نویس سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور بررسی شد
  • مدیریت ۱۰ هزار مگاوات از بار شبکه برق با کنتورهای هوشمند
  • بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری شهرستان گلوگاه در استان مازندران
  • دو برنامه وزارت علوم برای توسعه دیپلماسی علم و فناوری
  • ساخت راه آهن رشت آستارا در یک قدمی اجرا
  • تهران میزبان نشست توسعه دیپلماسی علم و فناوری کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی شد
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • ساخت راه‌آهن رشت - آستارا در یک قدمی اجرا
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی