Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@16:27:38 GMT

احساس خستگی در بدن نشانه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۵۶۹۱

احساس خستگی در بدن نشانه چیست؟

کمبود آهن در بدن با علائم شناخته شده‌ای همچون احساس خستگی، ضعف، رنگ پریدگی، اضطراب و سردی پا‌ها و دست‌ها همراه است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کمبود آهن ممکن است با میل به مصرف مواد و ترکیب‌های غیر معمولی همچون میل به خوردن خاک همراه باشد. از طرف دیگر انباشت میزان بیشتر از نیاز از آهن مورد نیاز در بدن موجب درد مفاصل و تغییر در رنگ پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آهن از مواد مغذی حائز اهمیت برای سلامت است، زیرا به پروتئین هموگلوبین چسبیده و به انتقال گلبول‌های قرمز از ریه‌ها به بخش‌های مختلف بدن کمک می‌کند. فرایند سوخت و ساز آهن متفاوت است، زیرا بدن این ماده مغذی را بدون از بین بردن آن مجدد مورد استفاده و بازیافت قرار می‌دهد به همین دلیل وجود آهن مازاد در بدن می‌تواند نگران کننده باشد.

انباشت آهن در خون است به همین دلیل افرادی همچون مبتلایان به سرطان که اغلب خون دریافت می‌کنند بیشتر در معرض تجمع این ماده مغذی در بدن هستند. درحالیکه آهن ماده ضروری برای سلامتی است، اما انباشت میزان زیادی از آن خطرناک است و به کبد، قلب و ارگان‌های دیگر آسیب می‌رساند.

سایت مدیکال‌دیلی در مطلبی به میزان آهن مورد نیاز روزانه بدن بر اساس جنسیت و سن اشاره کرده که به این ترتیب است:

نوزادان تا شش ماهگی-۰.۲۷ میلی‌گرم

هفت تا ۱۲ ماهگی- ۱۱ میلی‌گرم

یک تا سه سالگی- هفت میلی گرم

چهار تا هشت سالگی- ۱۰ میلی‌گرم

۹ تا ۱۳ سالگی- هشت میلی‌گرم

مردان بزرگسال- ۱۸ میلی‌گرم

زنان بزرگسال- ۱۸ میلی‌گرم

زنان باردار- ۲۷ میلی‌گرم.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوست جنسیت سلامت سوخت و ساز مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت

رضا اخلاص‌مند گفت: میزان بارندگی تجمعی در سال آبی جاری در استان همدان برابر ۳۲۵ میلی متر است در حالی‌که میزان بارندگی تجمعی سال آبی گذشته در بازه زمانی مشابه برابر ۲۳۴ میلی‌متر گزارش شده است.

او با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در بازه زمانی مشابه در استان همدان برابر ۲۹۶ میلی‌متر است، گفت: در این راستا شاهد افزایش ۳۹ درصدی تغییرات بارندگی نسبت به سال آبی گذشته و ۱۰ درصدی تغییرات نسبت به متوسط بلندمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش در استان همدان در محدود مطالعاتی نهاوند، حوضه کرخه، ایستگاه مطالعاتی وراینه ثبت شده است، گفت: میزان بارش باران در این ایستگاه ۵۰۹ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد و نسبت به بلندمدت سه درصد افزایش داشته است.

اخلاص‌مند کمترین میزان بارش را در محدود مطالعاتی رزن قهاوند حوضه قره‌چای ایستگاه‌های قهاوند و خمیگان با میزان ۲۵۴ میلی‌متر دانست و گفت: ایستگاه بارندگی سد اکباتان با متوسط بارش ۳۲۴ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به بلندمدت شش درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌و بختیاری اعلام شد