Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنرمندان عراقی برای بیان اعتراضات خود از دیوار‌های اطراف میدان التحریر بغداد برای ترسیم دیوارنگاره‌ها استفاده کردند. به گزارش جنوب نیوز به نقل از خبرگزاری میدل ایست نیوز، برخی دیوارنگاره‌های میدان التحریر و زیرگذر آن دو بخش دارند. یک بخش سیاه که «شغب» (آشوب) نامگذاری شده و به نیرو‌های سرکوب اشاره می‌کند و بخش دوم، «شعب» (ملت) نام دارد که دربرگیرنده زندگی و نشاط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میدان التحریر و زیرگذر آن، به یکی از نماد‌های حضور نسل جدید در فضای سیاسی عراق تبدیل شده است. نسلی که تظاهرات اصلاح‌طلبانه را رهبری می‌کند.
تظاهرات عراق از بیش از دو ماه پیش، از اوایل ماه اکتبر، شروع شد و هنوز ادامه دارد. در این تظاهرات بیش از ۵۰۰ تن کشته و هزاران نفر مجروح شده‌اند. عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق، زیر فشار همین اعتراضات، از سمت خود استعفا کرد. در حال حاضر، گروه‌های سیاسی بر سر تشکیل یک دولت موقت (شش ماه تا یک سال) تقریبا به اجماع رسیده‌اند، اما هنوز هیچ شخصی به طور رسمی برای تصدی پست نخست وزیری معرفی نشده است. برخی اسم‌ها به طور غیررسمی مطرح شده‌اند، ولی با مخالفت معترضان مواجه شده‌اند. اعتراضات در عراق هنوز ادامه دارد و به یک اعتصاب ادامه دار تبدیل شده است.   در ادامه تصاویری از دیوارنگاره‌های میدان التحریر و زیرگذر آن مشاهده می‌کنید.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اردوغان در بدو ورود به کردستان عراق که پس از دیدار با مقامات ارشد عراقی در بغداد صورت گرفت، مورد استقبال نچیروان بارزانی رئیس اقلیم و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

اردوغان صبح امروز وارد بغداد شد و مورد استقبال محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در بغداد قرار گرفت.

سفر اردوغان به بغداد برای نخستین بار از سال ۲۰۱۱ و پس از ۱۳ سال صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال