Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مسابقات انتخابی جام تختی بهترین فرصت برای خودنمایی جوانان و دیده شدن استعدادها بود.

بهروز حضرتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره ارزیابی‌اش از سطح فنی و کیفی مسابقات انتخابی کشتی فرنگی جام تختی اظهار داشت: سطح کمی و کیفی رقابت‌ها واقعا بالا و راضی کننده بود، اما آن چیزی که بیشتر برای ما حائز اهمیت بود خودنمایی تعدادی از کشتی‌گیران جوان در رده بزرگسالان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقابت‌ها بهترین فرصت برای دیده شدن همین استعدادها بود.

وی ادامه داد:‌ باتوجه به اینکه مسابقات در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شد تعدادی از جوانان به خصوص در اوزان سبک با نمایشی مطلوب به خوبی دیده شدند. برگزاری چنین مسابقاتی از همین جهت حائز اهمیت است چرا که این فرصت در اختیار جوان‌ترها قرار می‌گیرد تا خود را در مقابله با باتجربه‌ها محک بزنند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد:‌ استعداد این نیست که یک کشتی‌گیر هیچ سابقه‌ای در هیچ رده و مسابقه‌ای نداشته باشد و یک دفعه قهرمان جهان و المپیک شود، هر چند ممکن است برخی زودتر و برخی دیرتر چهره شوند؛ مانند اتفاقی که برای نجاتی افتاد و بعد از موفقیت در رده جوانان بلافاصله با درخشش در مسابقات جهانی بزرگسالان موفق به کسب مدال و سهمیه المپیک شد.

حضرتی‌پور با بیان اینکه این پروسه باید طی شود، گفت: چنین مسابقاتی مانند انتخابی جام تختی نیز می‌تواند به عنوان یکی از مراحل این پروسه روند موفقیت این جوانان را تسهیل کند و از مزایای چنین رقابت‌هایی دیده شدن همین پشتوانه‌ها است. البته تعدادی از کشتی‌گیران باتجربه و کهنه‌کار که از گردونه رقابت برای رسیدن به دوبنده تیم ملی بیرون مانده بودند نیز خود را محک زدند تا به سهمیه جام تختی برسند. 

وی  در پاسخ به این سؤال که چه تعداد از این نفرات در اوزان مختلف موفق به کسب مجوز حضور در جام تختی خواهند شد، گفت: هدف کادر فنی میدان دادن هر چه بیشتر به تعداد بیشتری از کشتی‌گیران است، اما ظاهرا با توجه به قوانین اتحادیه جهانی کشتی سقف معینی برای نمایندگان میزبان تعیین شده است که قرار است طی روزهای آینده پس از بررسی تعداد نفرات از قبل سهمیه‌دار، در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی فرنگی جام تختی کشتی جام تختی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، با پایان رقابت ۵ کشتی گیر قم در مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جوانان جام شاهد به میزبانی مریوان، «محمدجواد ابوطالبی» در ۶۰ کیلوگرم تنها مدال‌آور قم بود که پس از محمد عشیری و کامران عبدولی، به همراه ابوالفضل دادمرز رتبه سوم مشترک و نشان برنز را کسب کرد.

از بین دیگر نماینده‌های قم ابوالفضل رسولی در ۷۷ کیلوگرم نهم شد، امیرحسین نعمت زاده در ۸۲ در جایگاه پنجم ایستاد و سایر نفرات قمی این رقابت‌ها عنوانی را کسب نکردند.

دیگر خبرها

  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی
  • تکلیف «گرایی»های فرنگی مشخص شد
  • شرایط ملی پوش شدن 2 وزن المپیکی و 1 وزن غیر المپیکی اعلام شد/ فرصت دوباره به گرایی
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی
  • آمادگی اردبیل برای میزبانی از رقابت‌ های بین المللی کشتی فرنگی «جام صفوی»
  • آمادگی اردبیل برای میزبانی از رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی «جام صفوی»
  • برنز جام شاهد بر سینه فرنگی کار جوان قمی
  • درخشش کُشتی گیر اصفهانی در رقابت‌های بین‌المللی