Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود حاج محمدخانی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فواید خیار گفت: خیار دارای طبیعت سرد و‌تر است و خیاری که به صورت صیفی در زمین کاشته شده باشد نسبت به خیار‌های گلخانه‌ای دارای خواص بیشتری است.

او افزود: در فصل تابستان می‌توانیم هر روز یک عدد خیار تازه را به منظور درمان زخم‌های تابستانی، تحکیم اسخوان‌ها و مفاصل به خصوص برای افراد پیرمصرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: خوردن یک عدد خیار تازه یا آب خیار در سه وعده از روز به درمان فشار خون، سنگ کلیه، درد مثانه، سردرد و کاهش عطش کمک فراوانی خواهد کرد.

حاج محمد خانی با اشاره به شرایط افراد با مزاج گرم در خصوص مصرف خیار اظهار کرد: افرادی که دارای مزاج و معده گرمی هستند می‌توانند روزی ۲ فنجان از آب خیار به منظور رفع یبوست استفاده کنند.

چگونه با خوردن خیار اسهال خود را رفع کنیم؟

او افزود: برای تهیه مربای خیار بهتر است از خیار‌های کوچک، تازه و رسیده به منظور دفع اسهال کودکان استفاده کرد و برای رفع بند آمدگی اسهال بهتر است خیار رنده شده را با کمی اسفرزه خمیر کرد و آن را مصرف نمود.

بیشتر بخوانید: درمان ۱۰ بیماری با مصرف خیار+ اینفوگرافی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به تاثیر خیار بر پوشاندن ترک‌های پوست اظهار کرد: افرادی که دارای پوست‌های ترک خورده‌ای هستند بهتر است با گرفتن آب پوست خیار آن را روزی چند بار به روی پوست خود برای کاهش و بهتر شدن جوش‌های پوستی و خارش‌های پوستی بمالند.

تاثیر مفید خیار بر درمان سوختگی های پوست

محمد خانی درباره تاثیر خیار بر درمان سوختگی افراد گفت: برای بهتر شدن سوختگی‌های ناشی از آتش سوزی یا آب جوش، کچلی و خالی شدن قسمت‌های ریخته شده مو بهتر است روزی دو و سه بار از پوست خیار یا آب استفاده کرد.

او افزود: گرفتن روغن خیار تاثیر زیادی برای درمان بیماری‌های پوستی و خشکی‌های پوستی دارد و برای تهیه این روغن باید دولیوان آب خیار و یک لیوان روغن کنجد را با هم مخلوط کنیم و به آرامی آن را روی شعله کم درجه به منظور لطافت پوست حرارت دهیم.


این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: خیار بسیار نفاخ است و افراد با مزاج سرد نباید به هیچ عنوان آن را مصرف کنند، زیرا باعث تضعیف معده و دستگاه گوارش می‌شود و افراد برای کاهش نفخ معده و سردی بهتر است از نمک‌های مفید، نعنا، آویشن و پونه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:چگونه با خیار چربی‌سوزی کنیم؟

محمد خانی ادامه داد: در هنگام شب والدین باید جلوی خوردن خیار کودکان را بگیرند، ولی افرادی که دارای حرارت ریوی هستند باید مصرف خیار را در لولویت برنامه غذایی خود قرار دهند.

چگونه مصرف خیار در زمستان را کنترل کنیم؟

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به مصرف خیار در زمستان اظهار کرد: در افراد مبتلا به مزاج گرم مصرف مداوم خیار عوارض کمتری دارد، ولی افراد با مزاج سرد بهتر است از خوردن خیار صرف نظر کنند.

محمد خانی درباره تاثیر خیار بر کاهش تیرگی‌های دور چشم گفت: گرفتن آب خیار و ترکیب آن با باقالا تاثیر زیادی در کاهش سیاهی‌های دور چشم افراد دارد.

محمد خانی در پایان گفت: خوردن آب خیار تاثیر بسیار زیادی در کاهش بوی بدن دهان و کاهش الهتاب کیسه صفرا دارد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خیار درمان اسهال ترک های پوستی خارش پوستی سوختگی پوست مزاج سرد مزاج گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازار عینک‌های هوشمند یک دنیای پر تحرک است که همواره در حال تغییر و تحول است. از سال ۲۰۲۲ این بازار با ارزشی فراتر از یک میلیارد دلار ظاهر شده است و به طور پیوسته در حال گسترش است. با نرخ رشد خیره کننده‌ای که تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی می‌شود، عینک‌های هوشمند به یکی از جذاب‌ترین و پر رونق‌ترین بازار‌های دنیای فناوری تبدیل شده اند.

این رشد ناشی از افزایش نیاز به دستگاه‌هایی است که به طور همزمان قادر به انجام وظایف پیچیده و ارائه تجربیات کربری منحصر به فرد هستند. با پیشرفت فناوری پوشیدنی، ارتقاء فناوری‌های دیجیتال و به کار گیری فناوری ۵G بازار عینک‌های هوشمند به یک مکانی از تحول و نوآوری تبدیل شده است که همواره برای کشف و کاربرد‌های جدید آماده است.

علیرضا یحیایی، یکی از مجریان این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم وفناوری آنا گفت: این محصول یک دمو (نسخه نمایشی) و گجت پوشیدنی است و عینک هوشمند دستیار محسوب می‌شود که می‌تواند با قابلیت‌های صوتی در زمان واقعی، به مسیریابی در محیط‌های پیچیده و تشخیص دقیق اشیاء، به کاربران کمک کند.

وی افزود: این محصول برای افراد نابینا، دانشجویان، اساتید دانشگاه، متخصصان، پزشکان و کادر درمانی و حتی افراد عادی کاربرد دارد، اما در حال حاضر گروه هدف ما افراد نابینایان هستند؛ این عینک با استفاده از پردازش تصویر و هوش مصنوعی مسیر را برای نابینایان آنالیز و شناسایی می‌کند و به وسیله اسپیکر‌هایی که درون سیستم تعبیه شده است، اعلام می‌کند فرد به سمت چپ یا راست حرکت کند. جلوی او انسان، ماشین، مانع و چاله‌ای قرار دارد. 

یحیایی تصریح کرد: در حال حاضر خط بریل در کافه ها، رستوران‌ها و در سطح شهر خیلی کم وجود دارد. صفحه تلفن‌های همراه نیز بریل نیست. یکی از قابلیت‌هایی که این محصول دارد، قرائت متون عادی برای افراد نابیناست.

وی تاکید کرد: این محصول ضمن اینکه برای افراد نابینا امکاناتی از قبیل توصیف‌های صوتی، کمک به مسیریابی وتشخیص اشیاء فراهم می‌کند و زندگی روزمره افراد نابینا را بهبود می‌بخشد؛ همچنین برای دانشجویان نیز به منظور ارائه محتوای آموزشی تعاملی، شبیه سازی‌های آزمایشگاه مجازی و محتوای آموزشی جذاب را فراهم کند.

یحیایی گفت: این محصل ابزار‌های بی قیاس برای کمک به پزشکان و کادر درمانی در زمان عمل ها، مشاوره‌ها و تشخیص‌ها را فراهم می‌کند و برای افراد متخصص نیز زمینه‌ای برای دسترسی آسان به اطلاعات، همکاری از راه دور و اجرای فرایند‌های راهنمایی شده به وجود می‌آورد.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: این محصول هم اکنون نمونه مشابه داخلی ندارد و در مرحله ثبت اختراع است.

وی اضافه کرد: ما برای تولید نمونه اولیه این محصول نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه داریم. متاسفانه اعمال تحریم‌ها شرایط کار را برای ما سخت‌تر کرده اند. یکی از مشکلات اصلی مان این است که مجبوریم قیمت این دمو را به دلار اعلام کنیم، زیرا قیمت ریال ثبات ندارد و همه قطعات این محصول وارداتی هستند به همین دلیل نوسان‌های بازار روند اجرای کار ما را دچار نوسان کرده است.

به گفته یحیایی، امیدواریم دولت برای رفع این مشکلات با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه به دانشجویان، ما را در این زمینه کمک کند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است