Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه مینه­سوتا با استفاده از امواج اولتراسونیک به بررسی عروق کاروتید گردن، شریان بازویی دست، و آئورت شکمی بالای ناف در ۲۹۸ کودک ۸ تا ۱۸ ساله که سیگار نمی کشیدند پرداختند.

یک گروه از این کودکان در معرض دود دست دوم سیگار قرار داده شدند.

محققان متوجه شدند دود دست دوم سیگار بر شریان های کاروتید و بازویی تاثیری نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار موجب افزایش سفتی عروق شکمی کودکان شد.

یافته ها نشان می دهد تاثیرات مخرب دود دست دوم سیگار ابتدا در شریان ها قابل رویت است و ممانعت از قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار می تواند از بروز آسیب های بیشتر پیشگیری نماید.

«جاستین رایدر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان می دهد که کودکان باید از دود دست دوم سیگار در امان باشند چراکه مطلعات قبلی نشان داده اند که قرارگیری در معرض دود دست دوم سیگار فاکتور پرخطر قلبی عروقی است.»

«میشل هاربین»، عضو دیگر تیم تحقیق، عنوان می کند: «نتایج ما بیانگر این مطلب است که دود دست دوم سیگار کودکان و نوجوانان را در معرض افزایش سفتی عروق شکمی قرار می دهد. مطالعات قبلی نشان داده اند که سفتی عروق در این ناحیه از بدن عامل افزایش احتمال تصلب شریان است.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

کد خبر 4798700

منبع: مهر

کلیدواژه: سیگار بیماری های قلبی و عروقی کودکان وزارت بهداشت ویروس آنفلوانزا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سرطان بیمه سلامت نظام سلامت سازمان بیمه سلامت سازمان غذا و دارو بیمه تجهیزات پزشکی سازمان نظام پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علی اصغر پیوندی ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای۴ لغایت ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 6087710 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند