Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان اورژانس کشور، به تشریح مولفه‌های مورد نیاز برای کارآمدتر شدن اورژانس پرداخت. تاریخ انتشار: 04:54 - 25 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۰۶۵

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با بیان اینکه مدنظر قرار دادن برخی مولفه‌ها در کارآمدتر شدن اورژانس موثر است، گفت: اگر قانون گذاری و رعایت آن در کشور به درستی انجام شود به طور حتم خدمات دهی در حوادث و سوانح از سوی اورژانس بهتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در حوزه رعایت قانون برای کارآمدتر شدن اورژانس می‌توان به ظرفیت خودرو برای حمل و نقل عمومی توجه کرد، افزود: به طور مثال بار‌ها دیده شده که در یک خودروی سواری دچار سانحه شده بیش از ۵ نفر آسیب دیده اند در حالی که اگر طبق ظرفیت خودرو مسافر سوار شده بود رسیدگی اورژانس به علت عدم اطلاع از تعداد مجروحان با وقفه مواجه نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: چند نفر بر اثر بیماری تنفسی به اورژانس مراجعه کردند؟


خالدی با تاکید بر اینکه رعایت نکات مهندسی در ساخت و ساز‌ها مورد دیگری است که می‌تواند کارایی اورژانس را بهبود ببخشد، تصریح کرد: متاسفانه بار‌ها دیده شده که ساختمانی با عمر بالا دچار سانحه شده که پس از آن مسئولیت رسیدگی به سانحه دیدگان با اورژانس است در حالی که اگر دستگاه‌های مسئول دیگر قبل از بروز حادثه هشدار‌های لازم را در خصوص حوادث احتمالی سازه داده بودند چنین حادثه‌ای رخ نمی‌داد.


سخنگوی سازمان اورژانس کشور بر ضرورت ارایه آموزش‌های لازم در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: ارایه آموزش‌های لازم به شهروندان می‌تواند ضمن کاهش حوادث احتمالی، میزان خسارت‌های وارده و حتی جراحت‌ها را در سوانح کاهش دهد.


وی ادامه داد: لازم است در منزل آموزش‌های لازم به فرزندان نیز داده شود تا در حین بروز حوادث احتمالی آمادگی نسبی قبل از حضور اورژانس وجود داشته باشد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اورژانس اورژانس اورژانس کشور قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی / کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار

دکتر فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: ساعت ۱:۵۰ امروز (۲۹ فروردین‌ماه) کادر همکاران عملیاتی اورژانس حین انجام اقدامات اورژانسی برای بیمار مشکوک به سکته قلبی در منطقه مهدیس به شدت مورد حمله ۳ نفر که در حالت عادی نبودند، قرار گرفتند.

وی افزود: نیرو‌های اورژانس با آمبولانس در حال انتقال بیمار بودند که این افراد ناشناس، آمبولانس را متوقف و به آنها حمله و سپس فرار کردند.

کره‌بندی گفت: متاسفانه در این حادثه ناخوشایند علاوه بر شکستن شیشه‌ها و ضربه به ستون آمبولانس، همسر بیمار نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفت. خانواده بیمار در این شرایط بیمار را که یک زن ۵۰ ساله بود از کارشناسان اورژانس تحویل گرفتند و خود به بیمارستان انتقال دادند.

رئیس اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: پیگیری و رسیدگی به این حادثه از بدو وقوع این حادثه با مراجعه مراجع انتظامی و قضایی نه تنها به عنوان یک وظیفه حرفه‌ای بلکه به عنوان یک وظیفه انسانی در حال پیگیری است. از همه کارکنان و همکاران ما که در شرایط دشوار خدمات ارائه می‌دهند، تقدیر و تشکر می‌کنیم. 

منبع: ایسنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ماجرای حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی / کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • حمله به آمبولانس حامل بیمار سکته قلبی | کتک خوردن کارشناسان اورژانس و همسر بیمار
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز متدین‌تر و کارآمدتر از همیشه است
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در پی هشدار هواشناسی
  • مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل
  • مدیریت بحران آبفا در آماده باش کامل است
  • اسرائیل به دنبال حمله به ایران نیست /پیشنهاد جواد امام برای پیشگیری از اقدامات احتمالی اسرائیل /گوشمالی رژیم صهیونیستی لازم بود