Web Analytics Made Easy - Statcounter

مکانیک با بیان اینکه هنرمندان رغبتی برای کار در حوزه هنر ندارند، گفت: مسئولان به هنر اجر و بهای بیشتری بدهند تا خوشنویسی ایرانی بتواند با هنرهای جهانی رقابت کند و اجازه ندهند که هنر باارزش ایرانی از کشور خارج شود.

«حمید مکانیک» رتبه سوم جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بخش خط نسخ از استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار داشت: به صورت حرفه ای از سال 71 فعالیت خود را در حوزه خوشنویسی آغاز کردم و بیش از 27 سال از شروع فعالیت های بنده در این هنر زیبا می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نفر سوم جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بخش خط نسخ در ادامه بیان کرد: در جشنواره های مختلف از جمله شاهچراغ، آیات، پرسش مهر و رضوی شرکت داشته ام و رتبه های خوبی را در این جشنواره ها توانستم با توکل بر خدا و تلاش های بسیار کسب کنم.

 

وی با بیان اینکه در خط نسخ فعالیت دارم و در گذشته در خط ثلث نیز فعالیت داشتم، افزود: کتیبه نگاری اماکن مذهبی، مساجد و غیره را بر عهده دارم و اکنون بیشتر بر کتابت قرآن و آیات و احادیث تمرکز دارم.

 

مکانیک با اشاره به جشنواره رضوی گفت: هنگامی که نامی از این جشنواره برده می شود همه خوشنویسان به تکاپو می افتند و در خصوص فرهنگ رضوی به جستجو در منابع و کتاب ها و آیات و روایات می پردازند که این موضوع سبب می شود تا گنجینه دانش هنرمندان نسبت به امام رضا علیه السلام افزایش یابد و کتابت فرهنگ رضوی باعث افزایش برکت در زندگی افراد می شود.

 

نفر سوم جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بخش خط نسخ با توجه به اینکه انگیزه و تمایل افراد به سمت هنر خوشنویسی کاهش یافته است، ادامه داد: فناوری و تکنولوژی به ضرر هنرهای سنتی عمل می کند اما هنوز هنرمندان اهل دل و معرفت بسیاری هستند که با شیوه سنتی فعالیت دارند و از نظر کمیتی میزان کار در حوزه هنر متاسفانه کم است.

 

وی در پایان با بیان اینکه رغبتی هنرمندان برای کار در حوزه هنر ندارند، افزود: امیدواریم مسئولان به هنر اجر و بهای بیشتری بدهند تا هنر ایران بتواند با هنرهای جهانی رقابت کند و اجازه ندهند که هنر باارزش ایرانی از کشور خارج شود و شاهد ارائه آثار هنری ایران در کشورهای دیگر نباشیم.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر قرآن کریم هرمزگان مجلس طرح ملی فهما شیراز جشنواره رضوی هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، نشست خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با هدف تشریح برنامه‌ها و رویدادهای پیش‌روی جشنواره سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ساعت ۱۰ در سالن جلسات مجتمع فرهنگی باغ زیبای تهران برگزار می‌شود.

جشنواره امام رضا (ع) که هر ساله با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود، امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های دقیق و نوآورانه، قصد دارد تا فرهنگ غنی اسلامی، ایرانی و رضوی را به نمایش بگذارد. این رویداد به عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور و در بعضی از شاخه‌ها در سطح بین‌الملل به شمار می‌رود.

جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) فرصتی استثنایی برای هنرمندان، اندیشمندان و علاقه‌مندان به فرهنگ اسلامی و ایرانی فراهم می‌آورد تا دیدگاه‌ها و آثار خود را با جهانیان به اشتراک بگذارند.

فرهاد قائمیان که امسال مسئولیت مدیریت جشنواره را بر عهده دارد، در این نشست خبری به تشریح برنامه‌های متنوع و جذاب جشنواره خواهد پرداخت. از جمله برنامه‌های امسال می‌توان به جشنواره‌های شعر ویژه کودکان و نوجوانان، فارسی زبانان، عرب زبانان و ترک زبانان، جشنواره بین المللی عکس رضوی و همچنین جشنواره‌های مختلفی در زمینه‌های سرود، تئاتر، گرافیک، خوشنویسی، فیلم کوتاه و بخش ویژه روستایی اشاره کرد که همگی با محوریت زندگی و سیره امام رضا (ع) طراحی شده‌اند.

این جشنواره که همواره مورد استقبال گسترده مردم و هنرمندان قرار گرفته، امسال نیز به دنبال ایجاد فضایی برای تبادل فرهنگی و هنری و تقویت پیوندهای میان فرهنگ‌های مختلف است.

انتظار می‌رود که این دوره از جشنواره با حضور هنرمندان و شخصیت‌های برجسته فرهنگی از سراسر جهان، به یک رویداد ماندگار در تقویم فرهنگی ایران و جهان تبدیل شود.

این نشست فرصتی بی‌نظیر برای رسانه‌ها و عموم مردم خواهد بود تا از جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به جشنواره مطلع شوند و در جریان آخرین تحولات فرهنگی و هنری قرار گیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • پایان مرحله اول داوری بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی 
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی