Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه همسریابی با نام «همسان‌گزینی» با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی کشور ویژه دختران و پسران در شرف ازدواج در مرکز سایبان مهر همدان افتتاح شد.

خبرگزاری فارس ـ همدان؛ ازدواج و انتخاب همسر مناسب مهم‌ترین و بزرگ‌ترین انتخاب در زندگی هر انسانی است و به طوری که خوشبختی و بدبختی انسان در زندگی زناشویی به همین انتخاب گره می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر انتخاب درست و آگاهانه باشد زمینه رشد و کمال فرد را در همه ابعاد به همراه دارد و اگر این انتخاب عجولانه و و ناآگاهانه باشد زمینه شکست روحی و روانی را ایجاد کرده و در نهایت به طلاق و آسیب‌های بعد از آن منجر می‌شود.

در دین مبین اسلام آنقدر انتخاب همسر، شریک و همدم زندگی اهمیت دارد که احادیث و روایات متعددی در این خصوص از زبان اهل بیت(ع) بیان شده که در آنها به معرفی معیارها و شاخص‌های همسر پرداخته‌اند.

از این رو تمام کارشناسانی که در حوزه خانواده و ازدواج فعالیت می‌کنند معیارهای انتخاب همسر را به دو گروه مهم معیارهای اصلی و مهم چون داشتن تقوا،‌ اخلاق،‌ اصالت و عزت خانوادگی و... و معیارهای فرعی چون تناسب جسمی، زیبایی، تحصیلی،‌ فرهنگی و... تقسیم می‌کنند که هر یک از طرفین برای داشتن زندگی آرام باید به هر کدام از این معیارها دقت کرده و با حواس جمع همسر مورد نظر خود را انتخاب کنند.

البته امروزه یکی از مواردی که از زبان دختران و پسران در سن ازدواج و بعضاً خانواده‌های آنها شنیده می‌شود عدم اعتماد و شناخت است و اذعان دارند که این روزها اعتماد کردن بسیار سخت شده و نمی‌توان به راحتی گذشته دختر شوهر داد و برای پسر زن گرفت؛ ناگفته نماند این دیدگاه به طور صد درصد درست نیست اما شاید اتفاقاتی که در جامعه دیده و شنیده می‌شود انتخاب همسر را برای این گروه سخت می‌کند و ترس را در دل خانواده‌ها می‌اندازد.

همان طور که گفته شد همیشه اینگونه نیست، در امر ازدواج باید از مشورت و مشاوره افراد آگاه و کارشناس این حوزه استفاده کرد؛ ضمن اینکه باید دختران و پسران در شرف ازدواج در کلاس‌ها و کارگاه‌های قبل از ازدواج شرکت کرده و مهارت‌های لازم را در این زمینه کسب کنند و با علم و شناخت از خود و نحوه برخورد درست با شریک زندگی زیر یک سقف بروند.

در این راستا مرکز تحکیم خانواده «سایبان مهر» واحدی را به نام همسان‌گزینی ایجاد کرده که دختران و پسران را در انتخاب درست کمک می‌کند.

نرجس اسکندریان در گفت‌وگو با فارس در این خصوص اظهار کرد: این مرکز از زمان شروع به کار خود کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلفی را برای دختران و پسران جوان مجرد و حتی متأهل زیر نظر اساتید مجرب چون «استاد فرهنگ» برگزار کرده و در این زمینه موفق بوده است.

وی افزود: با توجه به گفته‌های دختران و پسرانی که به مرکز مراجعه می‌کردند متوجه شدیم آنها در انتخاب همسر بسیار حساس و سخت‌گیرند و همین موضوع باعث شد پیگیر راه‌اندازی واحدی برای انتخاب همسر باشیم.

مدیر مرکز «سایبان مهر» در همدان گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم واحد همسان‌گزینی زیر نظر مؤسسه تبیان کشور که دارای مجوز رسمی فعالیت در این حوزه است را برای همدان بگیریم.

وی در مورد نحوه کار این واحد توضیح داد و گفت: دختران و پسران در شرف ازدواج برای ثبت نام می‌توانند وارد سایت شده و از طریق لینک اصلی همسان‌گزینی وارد این بخش شوند که رمز عبور مخصوص خود را دارد و هیچ‌کس جز خود آنها و مشاوران واحد همسان‌گزینی به این صفحه دسترسی ندارد.

اسکندریان ادامه داد: عده‌ای شاید تصور کنند که این شیوه بابی برای ازدواج اینترنتی است که این تفکر اشتباه است ما درصدد هستیم که جوانان شهر در انتخاب همسر به صورت آگاهانه و زیر نظر خانواده خود قدم بردارند و بتوانند زندگی آرامی را شروع کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فرد در این سایت ثبت‌نام کرده و صفحات اطلاعات شخصی خود را پر کرد ما فرد را به مرکز دعوت می‌کنیم و توسط یکی از مشاوران یک بار دیگر اطلاعات ثبت شده مورد بررسی قرار می‌گیرد و نزدیک‌ترین فرد با توجه اطلاعات درج شده معرفی می‌شود.

مدیر مرکز «سایبان مهر» در همدان افزود: در مرحله بعدی با خانواده‌ دو طرف تماس برقرار می‌شود و قرار خواستگاری در مرکز گذاشته می‌شود تا دو طرف و خانواده‌هایشان از نزدیک همدیگر را ببینند که اگر توافق اولیه حاصل شد مراحل بعدی خواستگاری و شناخت به داخل خانه منتقل می‌شود.

وی گفت: اگر این مراحل موفقیت‌آمیز پیش رفت وارد چرخه بعدی که همان کلاس‌های آموزشی و مهارتی قبل از عقد است، می‌شوند تا هم خود را محک زده که چقدر برای ازدواج آمادگی دارند و هم نحوه برخورد و تعامل را با همسر یاد بگیرند.

اسکندریان اضافه کرد: یکی از شروط واحد همسان‌گزینی که باید دختر و پسر به آن تعهد دهند شرکت در همین کلاس‌هاست و این موضوع الزامی است؛ ضمن اینکه باید متعهد به برگزاری ازدواج آسان شوند.

وی با بیان اینکه مرکز «سایبان مهر» تسهیلاتی را برای عقد زوجین در نظر گرفته است، اضافه کرد:  بعد از عقد این روند شرکت در کلاس‌ها و مهارت‌ها نیز ادامه دارد.

مدیر مرکز «سایبان مهر» در همدان با اشاره به بالا رفتن هزینه‌های ازدواج و تهیه جهیزیه که یک دغدغه بزرگ برای خانواده‌هاست گفت: این مرکز در حد بضاعت خود کمک‌هزینه‌ای را برای تهیه جهیزیه و خرید کالاهای اساسی در نظر گرفته که به زوجین داده می‌شود.

وی به تشریح ارائه خدمات دیگر چون خدمات دندانپزشکی و برگزاری اردوهای تفریحی داخل و خارج استانی برای زوجین پرداخت و تصریح کرد: یک سفر چند روزه را برای «ماه عسل زوجین» در برنامه داریم که یک سفر زیارتی، تفریحی و آموزشی زیر نظر اساتید مجرب است.

اسکندریان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌هایی که در حوزه ازدواج و تشویق برای ازدواج آسان در سطح شهر داشتیم در شهریورماه به عنوان یکی از مراکز فعال در حوزه خانواده و ازدواج از سوی دفتر مقام معظم رهبری انتخاب شدیم.

وی گفت: یک دیدار با مقام معظم رهبری داشتیم که در این دیدار خصوصی چرخه و برنامه مرکز از طرف بنده برای ایشان توضیح داده شد و حضرت آقا بسیار از این طرح احساس رضایت کردند و رضایت ایشان خود عامل و مشوقی است برای ادامه راه مرکز.

اسکندریان گفت: امیدواریم با تلاش و پشتکار همکارانم در این مرکز و افرادی که در واحدها و بخش‌های مختلف با مرکز همکاری می‌کنند بتوانیم شاهد افزایش ازدواج‌های موفق براساس الگوهای اسلامی و کاهش آمار طلاق و آسیب‌های ناشی از آن در جامعه شویم.

انتهای پیام/89001/

منبع: فارس

کلیدواژه: همسان گزینی ازدواج آسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تکمیل مرکز تولید ایزوتوپ‌های پایدار در سال جدید/لزوم نگاه جدی به حوزه گداخت

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران یکی از معدود کشورهایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به ‌شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده که این مساله باعث افتخار است؛ چرا که ایزوتوپ‌های پایدار کاربردهای متنوعی در حوزه‏‌های صنعت و پزشکی دارند.

به گزارش ایسنا، بدون شک یکی از معاونت‌های مهم سازمان انرژی اتمی، معاونت فناوری‌های پیشرفته است که مسیر را برای رشد و پیشرفت هرچه سریع‌تر صنعت هسته‌ای و قرار گرفتن آن در ریل موفقیت با به‌دست آوردن و معرفی دستاوردهای جدید اتمی، هموار می‌کند. معاونتی که در سال ۱۴۰۲ توانست یکی از مجموعه‌های پرتکاپوی سازمان انرژی اتمی در ارایه دستاوردهای این صنعت در کشور باشد تا هرچه بیشتر مردم ایران بتوانند از موهبت اتم، این ذره پررمز و راز بهره‌مند شوند.

علی نوروزی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت فناوری‌های پیشرفته با تبریک فرا رسیدن سال نو و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان در ماه رمضان، در خصوص دستاوردهای این معاونت در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در سالی که گذشت معاونت فناوری‌های پیشرفته دو محصول را معرفی کرد که نخستین آن مربوط به جداسازی ایزوتوپ‌های تلوریم بود و دیگری ساخت تجهیز «فوتواسپکترومتر» است که در گداخت هسته‏‌ای مورد استفاده قرار می‏‌گیرد.

وی توضیح داد: «فوتواسپکترومتر» یکی از ابزارهای پیشرفته تشخیصی بسیار دقیق در حوزه گداخت هسته‌ای است که با توجه به بومی‌سازی شدن این دستگاه، ایران در جمع معدود کشورهای دارنده این تکنولوژی در جهان قرار می‌گیرد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به رونمایی از واحد تولید هگزا فلوراید تلوریوم خاطرنشان کرد: این محصول، شامل زنجیره‌ای برای جداسازی ایزوتوپ پایدار تلوریم ۱۳۰ است که با انجام یک پروسه طولانی و گذراندن مراحل گوناگون در نهایت به تولید ایزوتوپ ید ۱۳۱ منجر می‌شود که در تشخیص و درمان سرطان کاربرد دارد.

نوروزی ادامه داد: این پروسه طولانی خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ به شکل کامل از نظر تکنولوژیکی به دست دانشمندان جوان ایران اسلامی بومی شد. به همین خاطر هم اکنون به جرات می‌توانیم بگوییم که دانش کلی و خط تولید رادیودارو از فلز تلوریم (با فرآیندهای جداسازی ایزوتوپی و تبدیل) را در داخل کشور در اختیار داریم.

اهمیت تکمیل مرکز تولید ایزوتوپ‌های پایدار در ۱۴۰۳

معاون سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: در تلاش هستیم تا در سال‌جاری و نیز سال آینده این محصول را در مقیاس بهره‌برداری بیماران کشور تولید کرده و در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه با بیان برنامه‌های معاونت فناوری‌های پیشرفته در سال ۱۴۰۳، افزود: بدون شک سیاست اصلی معاونت فناوری‌های پیشرفته در سال‌جاری، دنبال کردن و اجرایی ساختن سیاست‌های سال گذشته‌ و به شکل جدی‌تر است.

وی افزود: در این زمینه باید مرکز تولید ایزوتوپ‌های پایدار تکمیل شود و در سال‌جاری یکی از دغدغه‌های ما آماده سازی شرایط این  مرکز برای جداسازی ایزوتوپ‌های مورد نظر است.

نوروزی با اشاره به اینکه در سال جدید جداسازی سایر ایزوتوپ‌ها نظیر ایزوتوپ «زنون» مدنظر قرار دارد، اظهار داشت: نکته مهمی که در این زنجیره‌ها وجود دارد، سرریز دانش غنی‌سازی است. موضوعی که غرب و استکبار همواره مخالف آن بوده‌اند و در مقابل ما توانسته‌ایم آن را به شکل بومی در کشور ارتقا دهیم که در حوزه‌های مختلف صنعت و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نگاه جدید به حوزه گداخت در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت فناوری‌های پیشرفته در ادامه با اشاره به حوزه گداخت و اهمیت داشتن نقشه راهی برای قرار گرفتن ایران در بین بهترین کشورها، اظهار کرد: برای قرار گرفتن ایران در بین کشورهای صاحب تکنولوژی گداخت و بودن جزو بهترین کشورها؛ لازم است در مسیر تحقق نقشه راه راهبردی حرکت کنیم تا در سال ۱۴۲۰ براساس سند چشم‌انداز سازمان انرژی اتمی به آن دست پیدا کنیم. 

وی افزود: بر این اساس نقشه راهی تهیه شده و به‌طور جدی ساخت «توکامک کروی» از ابتدای سال ۱۴۰۲ آغاز شد که شامل تجهیزات تشخیصی، گرمایشی و کنترلی است. براین اساس انتظار داریم که تا چند سال آینده ایران به جایگاه شایسته‌ای در زمینه گداخت هسته‌ای یابد.

نوروزی ادامه داد: همچنین در زمینه گداخت هسته‌ای باید مسایلی که در نقشه راه در نظر گرفته شده؛ دنبال شود چرا که تجهیزاتی که در این قسمت مدنظر است، بسیار پیشرفته هستند. در ابتدای سال ۱۴۰۲ «فوتواسپکترومتر» را معرفی کردیم که یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات با دقت بالا در حوزه تشخیص پلاسمای گداخت است؛ تجهیزات تشخیصی انواع مختلفی دارند و انتظار داریم در سال ۱۴۰۳ هر کدام از آن‌ها به ثمر برسد.

نوروزی ادامه داد: همچنین در زمینه گداخت هسته‌ای باید مسایلی که در نقشه راه در نظر گرفته شده؛ دنبال شود چرا که تجهیزاتی که در این گستره مدنظر است، بسیار پیشرفته هستند. در ابتدای سال ۱۴۰۲ «فوتواسپکترومتر» را معرفی کردیم که یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات با دقت بالا در حوزه تشخیص پلاسمای گداخت است.

وی تصریح کرد: تجهیزات تشخیصی انواع مختلفی دارند و انتظار داریم در سال ۱۴۰۳ برخی از آن‌ها به ثمر برسد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه گفت: وقتی ما دانش جداسازی عناصر را داشته باشیم، این امکان وجود دارد که عناصر و ایزوتوپ‌های آن از هم جدا شوند. به این طریق و در حقیقت توانسته‌ایم به دریچه‌ای از علم راه یابیم که تمام نیازهای مرتبط با ایزوتوپ‌های پایدار و اکتیو را برطرف کنیم. 

قرار گرفتن ایران در فهرست معدود کشورهای دارای تمام تکنولوژی جداسازی ایزوتوپ‌ها

نوروزی با اشاره به اینکه دستیابی به دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌های پایدار از طریق سانتریفیوز گازی که در مرحله‌ای بالاتر از دانش غنی‌سازی اورانیوم قرار دارد، گفت: اگر جست‌وجویی در دنیا داشته باشید، شرکت‌های معدودی که معمولا چند تابعیتی و چند ملیتی هستند، فناوری جداسازی ایزوتوپ‌های پایدار را با کمک یکدیگر انجام می‌دهند.

وی افزود: در این مسیر، ایران یکی از معدود کشورهایی است که دانش جداسازی ایزوتوپ‌ های پایدار را به شکل  بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب و اجرایی کرده است ؛ این مهم نشان‌دهنده ظرفیت بالای دانشمندان و جوانان این سرزمین در حوزه فنی و مهندسی می‌باشد و باید به آن افتخار کرد. ایزوتوپ‌های پایدار از کاربردهای متنوعی برخوردارند به‌طوری‌که هرکدام کاربردی خاص در صنعت و پزشکی دارند. به همین خاطر وقتی شما دانش جداسازی یک ایزوتوپ به روش گازی را به‌دست می‌آورید، می‏توانید دانش حاصله را برای جداسازی همه ایزوتوپ‌ها گسترش دهید.

مدیرعامل شرکت فناوری‌های پیشرفته تصریح کرد: اعدادی که از نظر مبالغ اقتصادی در مورد این ایزوتوپ‏های پایدار وجود دارد، بسیار بالا بوده و شاید یک گرم از یک ایزوتوپ به اندازه چندین بشکه نفت ارزش داشته باشد و آن هم به دلیل دانشی است که پشت ماجرای تولید و به‌دست آوردنش وجود دارد.

نوروزی ادامه داد: وقتی می‌گوییم ایزوتوپ پایدار تلوریوم ۱۳۰ را با وجود تحریم‌ها به‏دست آورده‌ایم، دانش آن ارتقا پیدا کرده و جداسازی اتفاق افتاده، بدان معناست که به دانش بزرگی دست پیدا کرده‌ایم. این دانش مسلما در اختیار هر کشوری نیست و مبالغی که برای این عنصرها در کشورهای مختلف پرداخت می‌شود، بسیار بالا بوده و از نظر اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

رسانه‌ها؛ خط مقدم جهاد تبیین هستند

معاون سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص سیاست «درهای باز، نوآوری‌ باز» در این دوره از فعالیت سازمان و اقدامات انجام گرفته در حوزه جهاد تبیین و اینکه آیا صنعت هسته‌ای توانسته به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند، گفت: تبیین مسایل معمولا جبهه‌ای است که اصحاب رسانه در خط مقدم آن قرار دارند و در این مسیر لازم است یک همکاری بین رسانه‌ها با معاونت‌های مختلف و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه هسته‌ای در بحث تبیین دستاوردها برای مردم انجام گیرد.

وی افزود: نکته مهم‌ این است که برای کسی که این مطالب را انتقال می‌دهد در ابتدا باید یک درک و آگاهی درستی از مسایل ایجاد شود که این موضوع مهم باید توسط متخصصان صنعت هسته‌ای انجام گیرد.

نوروزی ادامه داد: در دو سال اخیر و در حوزه جهاد تبیین شاهد اقدامات بسیار خوبی در سازمان انرژی اتمی ایران بوده‌ایم اما لازم است برای تحقق موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری، تلاش بیشتری در دستور کار قرار گیرد. همچنین باید از حمایت‌های مهندس اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران قدردانی کنیم؛ که در این امر حداکثر همراهی و حمایت‌های ممکن را داشتند. امید است با تلاش و کوشش متخصصان صنعت هسته‌ای بتوانیم به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز اهداف سند جامع راهبردی سازمان دست یابیم.

رونمایی از زنجیره جداسازی ایزوتوپ پایدار ایریدیوم در سال جاری

مدیرعامل شرکت فناوری‌های پیشرفته در پایان درخصوص مهم‌ترین اقدام این مجموعه در سال جدید، گفت: در سال ۱۴۰۳ رونمایی از زنجیره جداسازی ایزوتوپ پایدار ایریدیوم را خواهیم داشت که امری مهم و گام بزرگی برای رادیوگرافی در صنعت و مسایل تشخیصی است. موضوعی که همیشه یکی از مشکلات به واسطه تحریم‌ها بوده و مانع ورود آن به کشور می‌شدند. به امید خدا این چرخه را در سال جدید برای ارایه به مردم عزیزمان خواهیم داشت.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اولین عکس از همسر پژمان جمشیدی؛ نگار فرهمند کیست؟
  • اهمیت تکمیل مرکز تولید ایزوتوپ‌های پایدار در سال جدید/لزوم نگاه جدی به حوزه گداخت
  • تاجیکستان همه نزدیکان عامل حمله تروریستی به مرکز تجاری مسکو را بازداشت کرد
  • رویکردهای مختلف مشاوره خانواده چیست؟
  • ۱۳ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در کردستان فعالیت دارند
  • پیش بینی هوای نسبتا پایدار برای گلستان
  • خطرات ناشی از ازدواج با تفاوت فرهنگی
  • انحصارزدایی از بازار اجاره نویسی با اعطای حق انتخاب به مردم
  • ۲۶ مارس؛ روزی برای تنهایی و آرامش
  • کشف ۲۷ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در همدان