Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه نماینده استان خوزستان در لیگ برتر عملکرد خوبی در نیم فصل اول داشتند و برای اولین بار در ادوار مختلف لیگ همه نمایندگان این استان جایگاه مناسبی در جدول دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نگاهی به جدول لیگ نوزدهم بعد از برگزاری نیمی از بازی‌ها نشان دهنده بسیاری از واقعیت‌های فوتبال ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گذشته از رقابت حساس در راس جدول شاید یکی از مهترین نکته‌های این جدول حضور هر سه نماینده خوزستان در نیمه بالای جدول است. به این ترتیب که صنعت نفت آبادان با 26 امتیاز از 14 بازی در جایگاه چهارم جدول است. نفت مسجد سلیمان و فولاد هم در مکان های ششم و هفتم قرار دارند. در کمتر فصلی شاهد حضور تمام نمایندگان خوزستان در بالای جدول بودیم. فولاد سابقه قهرمانی در لیگ دارد، اما اگر این تیم یا یک تیم دیگر در کورس قهرمانی بود، شاهد یک تیم فانوس به دست در نمایندگان خوزستان بودیم. اما امسال این رویه تکرار نشد و شاید مهمترین نکته این است که بدانیم زردپوشان آبادانی ملقب برزیلی‌های ایران می‌توانند با برد در دیدار معوقه حتی نایب قهرمان نیم فصل نیز شوند. (در صورت باخت سپاهان و پرسپولیس در دیدارهای معوقه). این در شرایطی است که آنها به مانند نفت مسجد سلیمان با مشکلات عدیده مالی روبرو هستند و اگر کسی می‌گوید همه چیز فوتبال پول است بهتر است از وضعیت مالی این دو باشگاه کسب اطلاع کنند.

نفت مسجدسلیمان هم با اتکا به یک مربی خوب داخلی توانسته تا پایان هفته پانزدهم به هیچ تیمی نباخته، رکوردی که هیچ‌یک از قدرت بالا سری او موفق به حفظ آن نشدند و این تیم هم در کنار دو نماینده دیگر خوزستان هم شانس قهرمانی دارد و هم کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا. بی‌تردید کسب این نتایج توسط خوزستان می‌تواند نوید دهنده روزهای خوب برای فوتبال در خطه‌ای از ایران باشد که بزرگان پرشماری را به این رشته پر هوادار در کشورمان از قدیم تا امروز معرفی کرده است.

 در این‌باره به سراغ دو نفر از پیشکسوتان فوتبال خوزستان رفتیم تا نظرات آنها را پیرامون این نتایج جویا شویم:

کاملی‌مفرد: ای کاش این روند در نیم فصل دوم  تضعیف نشود

جلال کاملی مفرد، ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران، با استقبال از این موضوع به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: شاید کمتر به این موضوع دقت کرده باشید که تیم‌های خوزستانی پیش از این هم  پیش آمده بود در نیم فصل اول جزو مدعیان قهرمانی باشند اما در نیم فصل دوم متاسفانه این روند به دلایل مختلف قطع شد. البته آنچه که مدنظر شما است کاملا صحیح است و تا به حال پیش نیامده سه تیم خوزستانی در نیمه بالایی جدول حضور داشته باشند. اما به شخصه با توجه به مشکلات شدید مالی در باشگاه‌های نفتی به نظر من بیشترین ثبات متعلق به فولاد در نیم فصل دوم خواهند بود. ای کاش این روند در ادامه راه تضعیف نشود. ما با استقلال اهواز در نیم فصل قهرمان شدیم ولی در پایان فصل تیم به لیگ دسته دو سقوط کرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به صورت جداگانه شرایط تیم‌ها را بررسی کنیم فولاد یک باشگاه به معنای واقعی است، اکادمی دارد، تیم‌های پایه و حتی ورزشگاه اختصاصی و مجهز. نتیجه خوب این تیم را می‌شد حدس زد اما دو تیم دیگر خوزستان فوق‌العاده بوده‌اند.

صنعت نفت تیمی است که رضائیان را به عنوان یک مدیر فوتبالی و به قول معروف کاربلد و این کاره بالا سر خود دارد. او توانسته تا امروز به خوبی مشکلات تیم را رفع کند اما من یک سوال دارم او تا کی می‌تواند با بی‌پولی بسازد. بازیکن 5 هفته نه 15 هفته به خودش اجازه می‌دهد مقابل چنین مدیر دلسوزی قد عمل نکند، اما وقتی مشکلات زندگی به او فشار بیاورد می‌گوید بازی نمی‌کنم تا پولم را بگیرم.

نفت مسجدسلیمان هم با تارتار نتایج درخشانی گرفته و تیم روند بسیار خوبی دارد اما مشکلات مالی به این تیم هم رسوخ کرده و وضعیت جالبی ندارند. این تیم وضعیت سختی دارد، چراکه در نیم فصل دوم همه تیم‌ها به دنبال شکستن رکورد این تیم هستند. بازی‌های تیم را رصد می‌کنند و حتی تیم‌های بالای جدول به دنبال به زانو در آوردن این تیم هستند.

کاملی‌مفرد در پایان خاطرنشان کرد: ای کاش مشکلات مالی این تیم‌ها حل شود تا بتوانیم در ادامه فصل هم امیدوار باشیم نمایندگان خوزستان در شرایط مساوی با سایر تیم‌ها رقابت کنند و یک رقابت مضاعفی هم باهم داشته باشند که برای همه فوتبال‌دوستان خوزستانی شیرین باشد.

بوستانی: خوزستانی‌ها ثابت کردند پول، صرفا همه چیز نیست

کریم بوستانی، مربی پرآوازه خوزستانی، نیز با تمجید از عملکرد این تیم‌ها به خبرنگار خبر

زاری برنا گفت: بعد از انقلاب من هم به خاطر ندارم چنین نتایجی توسط نمایندگان خوزستان کسب شود.  بنده ضمن حمایت از هر سه نماینده با تاکید کنم که فولاد وضعیت خوبی دارد و از روند این تیم با نکونام و مدیرعامل باشگاه راضی هستیم و امیدوار. اما باید از تارتار و اسکوچیچ تقدیر ویژه‌ای شود. آنها با امکانات کم و البته بدون پول نتایج بسیار خوبی گرفتند و ثابت کردند همه چیز صرفا پول نیست. مدیریت و مربی دلسوز و بازیکنانی با تعصب می ‌وانند همه کار کنند، آنها تا همین جا هم نمره قبولی گرفتند.

مربی اسبق استقلال تهران در ادامه تصریح کرد: من اهل سیاسی صحبت کردن نیستم. شما بگوئید از باشگاه نفت تهران چه چیزی باقی مانده است؟ در تهران استقلال و پرسپولیس برای همه کافی هستند و در خوزستان هم تیم‌هایی مانند صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان عاشقان زیادی دارند و من از آقای زنگنه خواهش می‌کنم شرایط این دو تیم و هوادارانش را درک کنند. اینکه قانون باید اجرا شود شکی نیست، ما هم نمی‌گوییم خدای نکرده قانون اجرا نشود اما این دو باشگاه اسپانسری به غیر از نفت ندارند و اصلا نام آنها نفت است.

بوستانی در پایان اظهار داشت: فوتبال خوزستان همواره استعدادخیز بوده و است، سرمایه گذاری در چنین تیم‌هایی می‌تواند منفعت هم داشته باشد. من امیدوارم این تیم‌ها بتوانند در نیم فصل تقویت شوند و در نیم فصل دوم شاهد کسب حداقل یک سهمیه لیگ قهرمانان از این سه تیم باشیم. بنده باید از تلاش نکونام و کادر فنی‌اش نیز تقدیر کنم و امیدوارم او نیز بتواند فولاد را به جایگاه خوبی برساند.

سخن آخر

در پایان تاکید می‌شود این اتفاق خوش یمن و مبارکی برای خوزستان و فوتبالش است، تیم‌های با پیشوند نفت با حداقل‌ها به اینجا رسیده‌اند و عملکردی تحسین برانگیز است. اما اگر دو باشگاه دیگر هم درست مانند فولاد بتوانند امکانات بهتری داشته باشند چه بسا در آینده به قدرت‌های بزرگ در فوتبال ایران تبدیل شوند و البته بتوانند به کارخانه‌هایی بازیکن‌ساز نیز مبدل شوند، کارخانه‌ای که به لحاظ کیفیت و کمیت با محصولاتی بی‌بدیل نقش پر رنگ‌تری در فوتبال ملی ایران ایفا کنند و شاهد جهشی بلند در فوتبال جنوب باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس صنعت نفت آبادان فولاد خوزستان لیگ برتر نفت مسجد سلیمان خوزستان کریم بوستانی لیگ نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: از اواخر اردیبهشت ماه امسال پرواز‌های زائران خوزستانی به سرزمین وحی آغاز خواهد شد.

محمد امین یاقوت افزود: در حج تمتع امسال سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به همراه عوامل ستادی و کادر درمانی  در قالب ۲۵ کاروان اعمال و مناسک حج را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تمامی زائران خوزستانی مدینه قبل هستند، اظهار کرد: تمامی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران استان در سرزمین وحی فراهم شده است.

مدیر حج و زیارت خوزستان بیان کرد: عملیات بازگشت زوار خوزستانی سرزمین وحی از اوایل تیر ماه انجام خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • افزایش رطوبت هوا در برخی مناطق خوزستان
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط
  • ویسی به یاد ۹ بازیکن خوزستانی در تیم ملی
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • اعلام آرای انضباطی تیم‌های لیگ برتر فوتبال
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • اعزام سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج ۱۴۰۳