Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@04:32:09 GMT

۱۰ تصفیه خانه در کرج احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۶۴۸۳

۱۰ تصفیه خانه در کرج احداث می شود

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: ۱۰ تصفیه خانه در کرج احداث می شود و در نظر داریم با آب تصفیه شده حاصل از آن، فضای سبز را آبیاری کنیم.

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه شورای پنجم برنامه هایی در راستای بهبود محیط زیست شهری طراحی کرده است، اظهار کرد: این طراحی را در بودجه سال گذشته و جاری شهرداری کرج جهت بهبود محیط زیست شهر لحاظ کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش چهار برابری بودجه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در سال جاری خبر داد و افزود: این اقدام به منظور اصلاح روش ها و بهبود جمع آوری زباله، دفن زباله و بازیافت زباله انجام شده‌ است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه سرانه جمع آوری فاضلاب در استان البرز نسبت به میانگین کشوری بسیار کمتر است، تاکید کرد: در این راستا توافقی مبنی بر احداث ۱۰ تصفیه خانه در نقاط مختلف کرج، میان شهرداری و شرکت آبفا صورت گرفته است 

وی با اشاره به اینکه آبیاری فضای سبز در کرج با آب شرب انجام می شود، گفت: در صدد هستیم با جمع آوری فاضلاب های سرگردان و تصفیه آنها به منظور آبیاری فضای سبز اقدام کنیم.

محمدی با اعلام اینکه مقدمات احداث تصفیه خانه در کرج توسط شورای چهارم انجام شده است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری کرج این طرح را اجرایی خواهد کرد.

کد خبر 401173

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران کلانشهر کرج شوراي شهر تصفیه خانه شهرداری کرج پسماند شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

به گزارش جام جم آنلاین،علی جان صادق‌پور افزود: در دو سال گذشته ، ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای کازرون ، آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستاهای امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و  پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود را در بخش فاضلاب مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: در این مدت همچنین بیش از ۸۰ هزار متر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب هم در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد