Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو شورای عالی مبارزه با پولشویی تاکید کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید هر چه سریعتر با نگاه به اسناد بالا دستی و چشم اندازهای رهبری در خصوص لوایح مربوط به FATF تصمیم گیری کنند.

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح تبعات قرارگرفتن ایران در لیست سیاه گروه اقدام ویژه مالی (FATF) به دلیل تعیین تکلیف نشدن لوایح الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم( CFT) و کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) در مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: به ما اخطار داده‌اند که این آخرین مهلت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین اتفاقی که پس از عدم پیوستن به FATF پس از بهمن ماه رخ خواهد داد این است که بانک‌های ما از دایره ارتباط جهانی بانک‌ها خارج می شوند.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ در شورای عالی مبارزه با پولشویی در این خصوص بحث و بررسی‌های زیادی انجام شده است و بر اساس آخرین بررسی‌ها اگر ایران به FATF نپیوندد بانک‌های ما دیگر کاربرد جهانی نخواهند داشت و صرفا می‌توانند عملیات داخلی داشته باشند. عملا با عدم پذیرش FATF بانک‌های ما هیچ کاربردی نداشته و در بعد اقتصادی دست و پای کشور بسته خواهد شد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس تصریح کرد:‌ هر یک از مخالفان و موافقان پیوستن به FATF نظرات منحصر به فردی دارند. اما این قانون با رای بالایی در مجلس به تصویب رسیده و به شورای نگهبان رفته و سپس مجددا به مجلس آمده و از ما رای گرفته است.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تاکید کرد:‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این زمینه هر چه سریعتر تصمیم‌گیری کند. مجمع باید اسناد بالادستی و چشم اندازهای مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داده و زودتر نظر خود را در خصوص این موضوع اعلام کند.

میرزایی نیکو افزود:‌ اگر هم قرار است که مجمع این لوایح را رد کند باید به تبعات آن توجه داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران «افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران و دومین نشست هم‌اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی» را با محوریت مشارکت مردمی در حفظ تنوع زیستی دریایی (خلیج فارس) برگزار می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) درباره تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، ستاد توسعه زیست فناوری کشور و استانداری هرمزگان «افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران و دومین نشست هم‌اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی» را با محوریت مشارکت مردمی در حفظ تنوع زیستی دریایی (خلیج فارس) برگزار می‌کند.

دکترحسین شاهسوارانی؛ سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران گفت: ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی از ذخایر دریایی بسیار غنی برخوردار است. در این میان آب‌های خلیج فارس پناهگاه موجودات دریایی به‌ویژه آبزیان کوچک و مکانی آرام برای گونه‌های مختلف است که از هزاران سال پیش تا امروز به زندگی خود ادامه داده‌اند.

افزایش امیدها برای نجات میش‌مرغ/ انجام مطالعات تعیین توالی ژنتیکی در دانشگاه تربیت مدرس

شاهسوارانی افزود: خلیج فارس با وجود تمامی مشکلات محیطی و اقلیمی که بر آن حاکم است از تنوع زیستی بالایی برخوردار است. به‌گونه‌ای که حدود 907 گونه در قالب 157 خانواده در آن وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها بهره‌برداری اقتصادی دارند. و این عامل باعث شده است تا خلیج فارس از نظر تنوع زیستی جزو مناطق کم‌نظیر معرفی شود.

وی بیان کرد: حفظ و احیاء ذخایر ژنتیکی به عنوان راهبرد توسعه پایدار برای تأمین نیازهای کنونی بشر از اواسط قرن بیستم به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت. کشور ایران با توجه به دارا بودن تنوع اقلیمی و اکوسیستم‌های آبی متنوع همچون آب شیرین، آب‌های لب شور، شور و خیلی شور از تنوع زیستی گسترده‌ای برخوردار است و از لحاظ ذخایر ژنتیکی به عنوان یکی از متنوع‌ترین و غنی‌ترین کشورهای جهان شناخته شده است.

شاهسوارانی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تخریب زیستگاه‌های آبزیان از طریق تخلیه زباله‌ها و پساب‌ها در رودخانه‌ها و دریاها، استفاده بیش از حد از آفت‌کش‌ها، و سایر عوامل ناشی از توسعه شهری و فعالیت‌های صنعتی و زیست‌محیطی، حذف تدریجی تنوع ژنتیکی در اکوسیستم‌های طبیعی و جایگزینی آن با سیستم‌های پرورشی، متأسفانه بسیاری از این ذخایر ارزشمند را در معرض نابودی و انقراض قرار داده است.

سرپرست مرکز همچنین بیان کرد: حفاظت از تمامی ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور نیازمند توجه و همکاری همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها، انجمن‌های مردم‌نهاد به عنوان ثروت بی‌بدیل و ودیعه الهی است و مشارکت مردمی را می‌طلبد. لذا با توجه به این که امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب به شعار "جهش تولید با مشارکت مردمی" مزین شده است، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با توجه به یکی از رسالت‌های خود که حفاظت از ذخایر ژنتیکی و زیستی بومی کشور است، برای پاسداشت روز ملی خلیج فارس که امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است، دومین نشست هم‌اندیشی یاوران حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی را با تأکید و محوریت قرار دادن مشارکت مردمی در حفظ ذخایر دریایی برگزار می‌کند. به یمن این روز و با هدف کمک به حفاظت ذخایر دریایی کشور، بانک ذخایر دریایی ایران نیز افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد