Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:27:05 GMT

واحدهای تولیدی چادر مشکی در کشور تعطیل شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۶۵۲۴

واحدهای تولیدی چادر مشکی در کشور تعطیل شده است

قلعه قوند با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی چادر مشکی در کشور تعطیل شده است، گفت: تولید چادر به تجربه طولانی نیاز دارد و این طور نیست که دو ساله به خودکفایی در این عرصه برسیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «علی قلعه قوند» شب گذشته (یکشنبه 24 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به موضوع پشت پرده واردات چادر مشکی اختصاص داشت با بیان اینکه به دلیل نبود نظارت بر تولید و واردات و عرضه چادر مشکی، واحدهای تولیدی چادر مشکی در کشور تعطیل شده است این سوال را طرح کرد که بر فرض که وزارت صنایع می خواهد از تولید کنندگان چادر مشکی حمایت کند، پس چرا با وضع تعرفه 32 درصدی این حمایت را از جیب مردم انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب با بیان اینکه تولید چادر مشکی بخش های تولید نخ، بافت و تکمیل دارد که باید این زنجیره برای حمایت از تولید کنندگان ایجاد می شد، گفت: اما وزارت صمت این کار را انجام نداد.

 

وی با اشاره به اینکه ماشین های ماکویی هنوز در دنیا فعالند و محصولی را تولید می کنند که هنوز در ایران پرمصرف ترین چادر است، گفت: تولید چادر به تجربه طولانی نیاز دارد و این طور نیست که دو ساله به خودکفایی در این عرصه برسیم.

 

قلعه قوند با اشاره به اینکه کارخانجات بافندگی در کشور ظرفیت های خالی دارند، گفت: اگر وزارت صمت بر قیمت چیپس های پلی استریل که در اختیار شرکت های تولید کننده نخ قرار می دهد نظارت کند حتماً در چادر مشکی کاهش قیمت داریم.

 

عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب با بیان اینکه چند نوع پارچه خاص گلدار ژاپنی و کره ای وجود دارد که واردات و فروش آن در انحصار چند نفر است، گفت: آنها می توانند این پارچه ها را با هر قیمتی در بازار بفروشند.

 

قلعه قوند با بیان اینکه یکی از حلقه های مفقوده در تولید چادر مشکی دانش فنی است، افزود: از وزارت صمت تعجب می کنم چرا تا کنون سراغ شرکت های دانش بنیان نرفته است زیرا در رنگ و مواد شیمیایی برای چادر مشکی مشکل داریم.

 

وی با اشاره به اینکه چند شرکت داخلی نخ خوبی را تولید می کنند، گفت: با سرمایه گذاری معادل واردات یک سال چادر مشکی تقریباً 70 تا 80 درصد نیاز بازار به این محصول تأمین می شود. باید با ایجاد بازار متشکل تولید و عرضه از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید چادر مشکی حمایت شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد قرآن کریم خبرگزاری شبستان روزنامه طرح ملی فهما استان بوشهر هرمزگان چادر مشکی واحد تولید چادر مشکی چادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان