Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، «واثق الجابری» تحلیلگر سیاسی از بغداد ارتباط میان مردم و گروه‌های سیاسی را موجب باز شدن گره معرفی نخست‌وزیر جدید در این کشور دانست.

واثق الجابری در گفتگو با العربیه درباره روز‌های پایانی مهلت قانونی برای تعیین نخست وزیر و تداوم جنجال‌ها در این زمینه گفت: فرصتی برای مهلت قانونی تعیین نخست‌وزیر نمانده است، اما هنوز گروه‌های سیاسی نتوانسته‌اند در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز شرایط به گونه‌ای است که گروه‌های سیاسی برای نخست‌وزیری و حتی برای تصاحب کرسی وزارت در دولت تمایلی ندارند زیرا با این شرایط نمی‌خواهند در برابر افکار عمومی خشمگین کشور قرار بگیرند، چون معترضان نامزدی هر فردی را که در این سال‌ها سمتی در دولت داشته است، نمی‌پذیرند و حتی شخصیتی، چون «محمد شیاع السودانی» هم در این میان استثناء نخواهد بود.

وی افزود: البته گروه‌های سیاسی هم هنوز درباره نامزدی السودانی به توافق نهایی نرسیده‌اند، حتی مردم و افکار عمومی هم در این زمینه به توافق نرسیده ‌ند، درست است که معترضان در میدان التحریر بغداد پنج اسم را برای نامزدی نخست وزیری مطرح کرده‌اند، اما هماهنگی خاصی میان معترضان دیده نمی‌شود و ممکن است معترضان در دیگر استان‌ها گزینه‌های دیگری را مدنظر داشته باشند. در چنین شرایطی راه حل معقول ارتباط میان گروه‌های سیاسی و مردم است تا بر سر شخصیت خاصی به توافق برسند.

این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: در میدان اعتراضات با محمد شیاع السودانی مخالفت شده است، اما معترضان باید شخص مورد نظرشان را معرفی کنند تا برای نامزدی آن گزینه تفاهم حاصل شود در غیر این صورت ارائه نظرات مختلف در شبکه‌های اجتماعی، مراکز تجمع و اعتراضات و ... بیهوده و بی‌نتیجه خواهد بود. این روند نه تنها در مهلت قانونی، حتی با گذشت شش ماه دیگر هم راه به جایی نخواهد برد.

الجابری ادامه داد: واقعیت این است که با تعیین نامزد نخست وزیری، باز هم گروه‌های سیاسی حاضر در پارلمان باید به او رای بدهند، هم زمان باید بدانیم که خواسته‌ها از نخست وزیر هم نباید خیلی بالا باشد زیرا دولت آینده شبیه دولت انتقالی است که کشور را برای برگزاری انتخابات زودهنگام آماده می‌سازد و وظایف محدودی دارد، تعیین قانون انتخابات، آماده سازی کمیسیون عالی انتخابات، تامین مادی و لجستیکی کمیسیون عالی انتخابات از جمله فعالیت‌های دولت موقت است به همین منظور نمی‌توان شرایطی را بر چنین دولتی تحمیل کرد که از عهده آن بر نمی‌آید یا در حوزه اختیاراتش نیست. اگر روال کار اینگونه باشد ممکن است به راه حل میانه برسیم، اما اگر هر طرفی بر سر عقایدش اصرار کند، نمی‌توان به نتیجه رسید.

کشور عراق مدتی است در اعتراض به فساد و برخی مشکلات داخلی صحنه تظاهرات گسترده مردمی شده است، در این میان عادل عبدالمهدی، نخست‌وز‌یر این کشور از سمت خود استعفا داد و این روزها مقامات عراقی درگیر انتخاب نخست‌وزیر جدید هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات در عراق تظاهرات تحولات خاورمیانه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات هول شدن چهره سیاسی برای بوسیدن خانم!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان هنگام استقبال از جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در بیروت گاف عجیبی داد و به اشتباه با یک زن دیگر روبوسی کرد. میقاتی که در مقابل پله‌های هواپیما ایستاده بود تصور کرد که یکی از زنان دیپلمات ایتالیایی، جورجیا ملونی است و به گرمی از او استقبال کرد، اما لحظاتی بعد به او گفته شد که این زن نخست وزیر ایتالیا نیست. این لحظات که در اروپا به شدت انعکاس داشته را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| برتری شهرداری مقابل پلیس عراق
  • لحظات هول شدن چهره سیاسی برای بوسیدن خانم!
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه‌های بسکتبال غرب آسیا
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه های بسکتبال غرب آسیا
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • برگزاری انتخابات شوراهای استانی عراق پس از ۱۰ سال
  • توزیع ۱۰ میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان در ۱۴ روز نخست ماه رمضان
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره