Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@22:45:31 GMT

افزایش ۲۱ درصدی توزیع کودشیمیایی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۶۷۱۱

افزایش ۲۱ درصدی توزیع کودشیمیایی در خراسان شمالی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: از این میزان کود توزیعی سهمیه ۹ ماهه که هم اکنون به اتمام رسیده است، هشت هزار و ۲۰۰ تن برای کشت پاییزه غلات در بین کشاورزان استان بوده است.

محسن نظام دوست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در مراحل پایانی کشت پاییزه هستیم و تنها بخش محدودی از مناطق دیم استان باقی مانده که کود مورد نیاز این اراضی هم تحویل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:  ۶۰۰ تن کود فسفاته خریداری شده است که در فصل زمستان بین عاملان توزیع در سطح استان توزیع می شود.

نظام دوست اظهار داشت: همچنین یک هزار و ۲۰۰ تن کود اوره نیز از شرکت پتروشیمی خراسان شمالی تامین شده است که این میزان نیز توزیع می شود.

وی با بیان اینکه کمبود کود فسفاته نداریم افزود: اما به علت وارداتی بودن، مشکلاتی در ترخیص وجود داشت که آن هم برطرف شده است.  

 نظام دوست  با بیان اینکه برای تامین امنیت غذایی، افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و تامین عناصر غذایی در خاک باید طبق استانداردها از انواع کودهای شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی استفاده شود افزود: هم اکنون کشاورزان این استان نسبت به میانگین کشور کود کمتری در کشتزارها استفاده می کنند.

وی گفت: اگر خاک فقر عناصر غذایی داشته باشد باید از انواع کود طبق نظر کارشناسان برای بهبود خاک استفاده کرد.

در گندم آبی به ازای هر هکتار ۱۵۰ کیلوگرم کود اوره و در جو آبی به ازای هر هکتار ۱۰۰ کیلو گرم کود اوره به صورت سرک استفاده می شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزاز است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.  

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 بخش کشاورزی خراسان شمالی زمستان کشاورزی محصولات کشاورزی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها، روستاها و مناطق عشایری استان از محل درآمدهای مالیاتی در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی کریمدادی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی وصول شده، 4 هزار و 472 میلیارد ریال مستقیماً به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد رشد داشته است. 

وی با تشکر از فعالان اقتصادی خراسان جنوبی برای تحقق درآمدهای پایدار مالیاتی اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی بر اساس برنامه‌های راهبردی سازمان امور مالیاتی کشور، از محل شناسایی منابع درآمدی جدید و افزایش چتر مالیاتی مانند شناسایی مؤدیان مالیاتی جدید، وصول سهم مالیات پرونده‌های مالیاتی خارج از استان و همچنین تحقق معوقات مالیاتی سنوات قبل، توانسته سهم ویژه‌ای در توسعه پایدار خدمات شهری، روستایی و عشایری خصوصاً در دولت سیزدهم ایفا کند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 2 هزار و 526 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، یک هزار و 370 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، 128 میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و 448 میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری به صورت مستقیم واریز شده است. 

کریمدادی درباره سایر مصارف و هزینه کرد مالیات در سال گذشته گفت: از محل درآمدهای مالیاتی در سال گذشته 159 میلیارد ریال به عنوان سهم توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان، 209 میلیارد ریال به عنوان سهم مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان و یک هزار و 771 میلیارد ریال به عنوان سهم مالیات سلامت به حساب دستگاه‌های اجرایی متولی برای هزینه کرد در استان واریز شده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی