Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: تاکنون در پایان فاز سه مرمت مسجد میرزایی نجفی، کف سازی و سنگ فرش صحن مسجد با سنگ تراورتن، سبک سازی و عایق بندی قسمت‌هایی از بام مسجد، مرمت دو آب انبار مسجد و دو حجره تخریب شده آن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: از دیگر کار‌های صورت گرفته در این پروژه می‌توان به ناکشی دیوار ضلع جنوبی مسجد، اصلاح سیستم فاضلاب سرویس‌های بهداشتی مسجد، اصلاح دریچه‌های نورگیر مسجد، اجرای بلوکاژ در کف آب انبار جهت پیشگیری از نفوذ رطوبت به بنا و سنگ فرش دو حجره و آب انبار با سنگ تراورتن اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مرمت یک بنای تاریخی همواره ادامه دارد، اظهار کرد: مرمت یک امر مستمر است، مرمت یک بنای تاریخی هیچ گاه پایان نمی‌پذیرد و برای محافظت و نگهداری از آن باید ادامه داشته باشد.

او در خصوص آب انبار ضلع غربی مسجد عنوان کرد: در زیر زمین شبستان ضلع غربی مسجد، آب انباری پیدا شد که در گذشته بخاطر تعمیرات کور شده بود. این آب انبار به راسته اصلی بازار راه دارد که ورودی آن به راسته اصلی در سنوات گذشته واگذار شده است. این آب انبار از طریق پله‌ها به قنات دسترسی داشته و از آب انبار ضلع شرقی قدمت بیشتری دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه مسجد میرزایی نجفی در گذشته به مسجد مسگر‌ها و آهنگر‌ها معروف بوده در خصوص تاریخچه این مسجد گفت: این مسجد به سبک مساجد چهل ستونی یا شبستانی ساخته شده است و که دو شبستان آن در ضلع‌های جنوبی و غربی صحن مسجد قرار دارد.

گفتنی است مسجد میرزایی نجفی به شماره ۲۹۹۷۲ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اماکن تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  نماینده سلماس در مجلس در بازدید از روند اجرای طرح های عمرانی گفت: برای اجرای این طرح ۶٠میلیارد ریال در نظر گرفته شده است .

 رضازاده با اشاره به لوله گذاری یک هزار و۱٠٠متر برای ساخت خط انتقال اب روستای هفتوان اضافه کرد:  پیش بینی شده این طرح تا پایان خرداد امسال به اتمام برسد .

وی  گفت: با اتمام این طرح ۱۵هزارنفر از مزایای اب سالم بهره مند خواهند شد.

روستای هفتوان از توابع شهرستان سلماس است.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی
  • خبر خوش زاکانی برای تهرانی ها | پله های برقی بالاخره نونوار می شوند
  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت پل شهید نجفی در جاده سی سخت
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • طرح تدقیق حریم گسل‌های شهر گرگان به اتمام رسید
  • مهدی: ۳۱ خرداد ماه لیگ برتر به اتمام می‌رسد
  • کشت سماق در اهر
  • رژیم غاصب هرچه زودتر به طور کامل نابود می‌شود