Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با تقویت سامانه بارشی زا در جنوب و جنوب غرب کشور،‌رگبار شدید باران و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و وزش شدید باد موقتی و در استان‌های واقع در امتداد رشته کوه زاگرس،‌ مرکز و غرب کشور بارش برف و باران اختمال رعد و برف و وزش باد پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بعدازظهر امروز و طی روز سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر در این مناطق نیز شاهد بارش باران،‌کاهش نسبی دما و در مناطق مرتفع بارش برف خواهیم بود.

فردا برای اکثر مناطق کشور بارندگی پیش بینی شده که در مناطق جنوبی از شدت بیشتری برخوردار است و به شکل رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی سازمان هواشناسی حاکی از آن است که روز چهارشنبه در نیمه شرقی بارش برف و باران،‌ در نواحی جنوبی رگبار و رعد و برق و در بخش‌هایی از مرکز و غرب کشور بارش پراکنده برف و باران انتظار می‌رود.

پنجشنبه در مناطق جنوب شرق و شرق بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده و روز جمعه در اکثر مناطق کشور جو نسبتا پایداری حاکم خواهد بود.

همچنین از بعدازظهر امروز و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز و روز سه شنبه مناطق فراساحل دریای خزر به ویژه نواحی غربی مواج پیش بینی شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بارش برف باران هواشناسی سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی برای تقویت سامانه بارشی از فردا دوشنبه تا سه شنبه جاری در استان خبر داد و گفت: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت سامانه بارشی از فردا دوشنبه تا سه شنبه جاری در استان گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها است.

وی افزود: طی این مدت بارندگی (بعضی نقاط رگباری و شدید موقتی خیلی شدید)، وزش باد (گاهی شدید، موقتی خیلی شدید)، مه‌آلودگی، رعد و برق و نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای تقویت سامانه بارشی در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، لغزش و رانش، ریزش سنگ، خسارت به صنعت کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس تصریح کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی گفت: به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر در جابجایی و کوچ اجتناب کنند.

مدیرکل اداره هواشناسی گیلان افزود: طی این مدت مدیریت ورودی و خروجی آب خزانه‌های برنج و کرت های شالیزاری و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه مرغداری‌ها، گلخانه داران، باغداران و مزرعه داران، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعد و برق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

کد خبر 746707

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • تخلیه شهر‌های جنوبی چین در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل
  • آماده‌باش و هشدار؛ پیش‌بینی بارش شدید باران در ۲۸ استان
  • بارش شدید باران در راه گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • مناطق غربی کشور امروز منتظر رگبار باران باشند
  • احتمال بارش‌های شدید در مناطق مرکزی و شمال شرق کشور